Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak podłączyć i sprawdzić układ ładowania na 6V?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przem1992
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Borucin okolice Raciborza

PostWysłany: Czw 20:19, 17 Gru 2009    Temat postu: Jak podłączyć i sprawdzić układ ładowania na 6V?

Mam pytanie na schemacie z regulatora ładowania (tyrystor) jest pokazane ze wychodza 4 kable a ja zas mam ich 6 ;/ prosze o pomoc w podłączeniu ich

TAG-SYZ ELEK-LADO6
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gasto25
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:52, 17 Gru 2009    Temat postu:

Jeśli masz kostkę w której jest 6 wyjść to zapewne jest to EWR czy jakoś tak jest to prostownik i regulator przedniego reflektora o ile się nie mylę mógłbyś dać foto?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przem1992
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Borucin okolice Raciborza

PostWysłany: Czw 22:35, 17 Gru 2009    Temat postu:

http://www.sklepmotonet.pl/photo/product_big/a/d/7/2_ad7261fd2cbb.jpg chodzi mi o to

Ostatnio zmieniony przez przem1992 dnia Czw 22:36, 17 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:09, 19 Gru 2009    Temat postu:

To nie jest regulator czy tyrystor, tylko prostownik.
Ze schematu wynika, że przewód czerwony ma iść na bezpiecznik 8A a z niego na "+" akumulatora. Kabel zielony na drugi bezpiecznik a z niego na cewkę ładowania do statota (do silnika pod magneto).
Kable szare to dławik włączony w szereg z żarówką tylnej lampy (światło pozycyjne) i oświetleniem licznika, czyli jedna końcowka do punktu 59b stacyjki a drugi na jakiś wspólny na stacyjce - patrz schemat. Nie ma znaczenia który szary do którego punktu, bo dławik jest symetryczny i mu rybka jak go podłączysz Wink (1)

Przyczyną wadliwego działania może być uszkodzenie w nim diody prostowniczej. Wtedy akumulator będzie miał zwarcie - przez diodę, dławik i cewkę ładowania - do masy a sam prostownik będzie się grzał. Po odłączeniu czerwonego przewodu likwidujesz to zwarcie i napięcie na kierunki i klakson idzie z akumulatora i jest OK. To znaczy do czasu, bo nie ma on wtedy ładowania i padnie.

Aby to sprawdzić musisz odłączyć przewody od prostownika, "rt" (czerwony) oraz gn/rt (chyba zielony albo zielono-czerwony).
Do pomiaru będzie potrzebny omomierz.
Przy analogowym trzeba podłączyć omomierz na zakresie ok. 2000 omów. Podłączasz 2 kabelki do 2 styków a potem je zamieniasz miejscami, czyli podłączasz na odwrót. Przy jednym podłączeniu oporność powinna być mała a przy odwrotnym bardzo duża, praktycznie rozwarcie.
Jeśli przy obu podłączeniach oporność będzie mała, to znaczy że dioda jest uszkodzona i trzeba ją wymienić.
W przypadku miernika cyfrowego trzeba to zrobić tak samo, ale ustawić go na pozycji z symbolem diody. Przy rozwarciu miernik pokaże 1 a przy przewodzeniu jakąś liczbę.

Nie musi to być przyczyną, bo powinien wcześniej spalić się bezpiecznik, ale spróbuj bo łatwo to sprawdzić miernikiem.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 8:56, 09 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin