Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pali żarówkę Swiatła stop

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldritch
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Śro 16:39, 12 Cze 2013    Temat postu: Pali żarówkę Swiatła stop

Witam !
Dzisiaj kolejny problem . Jak wspominałem kilka postów niżej wymiana statora na 12V spowodowała , że odzyskaliśmy stop (byla cewka masowa w statorze i właściwie pan z allegro wymienił tylko tą cewkę na bez masową reszta bez zmian ) a teraz mamy problem w drugą stronę . Pali nagminnie żarówki stopu po dodaniu gazu na lampie tylnej pojawia sie napięcie dochodzące do 37 V !! Co proponujesz Syzyf Happy ??

Do pełnego obrazu sytuacji przypomnę SR 50 12V platynki Nowa instalacja wg schematu 7 Z diagramu Syzyfa dla SR


Ostatnio zmieniony przez Eldritch dnia Śro 16:40, 12 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:24, 13 Cze 2013    Temat postu:

Warto by najpierw nieco zdiagnozować problem tego wysokiego napięcia, czyli dlaczego ono tam jest. Lampa "stop" jest podłączona na wyjściu mostka prostowniczego, czyli przed ELBĄ, która przepuszcza prąd na akumulator, badź nie.
Napięcie rzędu kilkudziesięciu woltów na wyjściu mostka ("stałe", ale pulsujące) nie jest niczym dziwnym, gdy cewka nie jest obciążona, tzn. nie są podłączone żadne odbiorniki po mostku. Ale tutaj akumulator jest tym zasadniczym odbiornikiem, który powinien w naturalny sposób zmniejszyć to napięcie poprzez pobór prądu ładowania. Wygląda na to, że tego nie robi wcale albo robi to chwilowo na skutek zadziałania ochrony ELBY, która tak powinna pracować:
- gdy aku nie jest naładowany, to przepuszcza prąd (napięcie po mostku spada)
- gdy jest naładowany, to nie przepuszcza (napięcie po mostku wzrasta i cała moc idzie na "stop", co może spowodować spalenie żarówki)

Trzeba więc ustalić, czy ELBA pracuje poprawnie - najlepiej zrobić pomiary po dłuższej przerwie, aby aku nie był na 100% naładowany.
Po odpaleniu silnika zmierz napięcie stałe przed ELBĄ (jej styk 59a), za nią (49, czyli na plusie aku, który MUSI być podłączony) - przy kilku poziomach obrotów silnika. Przy określonych obrotach dziabnąć koncówką miernika raz w jeden styk ELBY, raz w drugi, zapisać wynik i podać tutaj.
Warto też potem podłączyć miernik jako amperomierz (zakres do 10A, prąd stały) pomiędzy 49, a plus aku (czyli odłączyć kabel od styku 49 ELBY i pomiędzy ten styk i kabel podłączyć miernik) - zmierzyć prąd ładowania i czy w ogóle on występuje.

Podczas tych pomiarów "stopu" nie włączaj, bo szkoda żarówki.
Jeśli prąd ładowania będzie "0", oraz napięcie na 59a cały czas wysokie przy wyższych obrotach, to znaczy, że ELBA nie przepuszcza prądu. Przyczyna może być naturalna, tzn. mocno naładowany aku. Aby to wykluczyć trzeba by aku trochę rozładować np. podłączoną żarówką 12V/21W przez 15 minut.
Potem znowu zrobić pomiary - głównie prąd i napięcie na 59a. Można też obserwować, czy napięcie na aku wzrasta na wyższych obrotach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin