Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie dziala ladowanie akumulatora
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:57, 07 Lip 2010    Temat postu:

Ja akurat przewinąłem 2 cewki ładowania i chyba dzisiaj będę montował iskrownik. Jak zmierzę napięcia jakie dają, to będę mógł coś więcej powiedzieć. Z tym, że przewinięcie cewki 6V może nic nie dać, bo one mają cieńszy rdzeń i napięcie będzie za niskie. Tak miałem u siebie i dlatego przewijałem cewki na grubszych rdzeniach.
Edit: ponowne użycie drutu raczej nie wchodzi w grę, bo po odwinięciu jest on bardzo pozałamywany. Jeśli cewka była dodatkowo posmarowana jakimś lakierem, to drut jest chropowaty i trudno go rozprostować nie zdzierając emalii. A emalia musi być dobra aby nie było zwarć wewnątrz.
Tak więc jeśli masz cienki rdzeń i musiałbyś kupić drut, to łatwiej jest kupić gotową cewkę na 12V.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 9:04, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:35, 08 Lip 2010    Temat postu:

ta cewka która teraz mam jest 12V
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:53, 08 Lip 2010    Temat postu:

No to jest problem, bo:
- ustaliliśmy, że masz cewkę masową
- nie ma oryginalnych cewek ładowania masowych na 12V (ściślej: na schematach takich nie ma)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:01, 08 Lip 2010    Temat postu:

no to moze w sklepie mi zla dali zreszta musze to rozebrac i zobaczyc jaka to jest bo dokladnie nie pamietam jak ona wygladala czy miala przylutowany drut do rdzenia czy nie

ale chyba sie mylisz bo z tego co wczesniej pisales wynika ze jezeli w oryginalnej instalacji nie byl stosowany mostek gretza tylko sama ELBA to cewka ladowania mogla byc masowa tak jak jest to w instalacji 6V ale skoro i tak bede przewijal to zrobie sobie jak mi pasuje


Ostatnio zmieniony przez marcin515 dnia Czw 19:12, 08 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:16, 08 Lip 2010    Temat postu:

marcin515 napisał:
chyba sie mylisz bo z tego co wczesniej pisales wynika ze jezeli w oryginalnej instalacji nie byl stosowany mostek gretza tylko sama ELBA to cewka ladowania mogla byc masowa tak jak jest to w instalacji 6V

Nie bardzo łapię z tego zdania na czym ta pomyłka ma polegać, ale oczywiście mogę się mylić Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:59, 08 Lip 2010    Temat postu:

chodzi o to ze wg mnie mogly byc oryginalnie cewki masowe 12V tak jak sa cewki masowe 6V
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:09, 08 Lip 2010    Temat postu:

Syzyf napisał:
nie ma oryginalnych cewek ładowania masowych na 12V (ściślej: na schematach takich nie ma)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:11, 08 Lip 2010    Temat postu:

dobra to jutro przewine ta cewke zobacze co i jak i wtedy napisze czy dziala czy nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:23, 08 Lip 2010    Temat postu:

Acha, miałem napisać o swojej cewce. Przewinąłem ją drutem 1,00 mm, 175 zwojów na rdzeniu o przekroju 8x15 mm. Na wolnych obrotach (bez obciążenia) jest ok. 10-11V, przy wysokich ok. 30V.
Po podłączeniu przez mostek do akumulatora, przy lekkim przygazowaniu napięcie wzrasta do ok. 13V. Przy wysokich obrotach jest to ok. 15V (bez obciążenia). Ja mam światło tylne z aku, więc po włączeniu jeszcze spada o ok. 0,5-1V.
Sama cewka żarówkę 12V/35W nie bardzo chce uciągnąć - napięcie na niej nie wzrasta do więcej niż 7-8V.
Druga cewka przewinięta drutem 0,85 mm (205 zwojów) daje napięcie niższe o ok. 3V. Dokładnie nie powiem, bo miernik cyfrowy trochę wariował na tych pomiarach.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 21:26, 08 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:07, 09 Lip 2010    Temat postu:

przewinalem ta cewke ''stop'' dziala teraz normalnie jak kabel ''-'' z mostka jest podłaczony do masy ale ladowania i tak nie ma
a z którego wpinu z elby powinien wychodzic prad ladowania bo nie jestem pewien czy jest ona sprawna?


Ostatnio zmieniony przez marcin515 dnia Pią 14:03, 09 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 5:39, 11 Lip 2010    Temat postu:

Prąd ładowania "wychodzi" z pinu 49 ale ELBA musi być podłączona do akumulatora aby zasilać z niego swój układ ładowania. Zatem ładowanie można stwierdzić tylko miernikiem: amperomierzem szeregowo z 49 (prąd płynący od 49 do plusa aku) albo woltomierzem równolegle do aku (napięcie powinno wzrastać przy wyższych obrotach).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:26, 11 Lip 2010    Temat postu:

aha to moze dlatego nie dzialalo bo ja sprawdzalem bez aku jutro zobacze jeszcze raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:03, 11 Lip 2010    Temat postu:

Pamiętaj! Nigdy nie odpalaj Simsona bez akumulatora, ponieważ ELBA nie ma gdzie podawać ładowania i się przepala. Cena takiego cacka to już z pewnością wiesz ile kosztuje Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:06, 11 Lip 2010    Temat postu:

Tak dla ścisłości: można odpalać bez akumulatora, ale trzeba wtedy zewrzeć kable "+" i "-", do których był podłączony (przy podłączonej ELBIE, nie dotyczy to układu dławikowego).
Pozornie może wydawać się, że połączenie tych kabli spowoduje zwarcie, ale nie - to spowoduje podłączenie do masy wyprowadzeń układu scalonego w środku i właśnie jego ochronę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:10, 11 Lip 2010    Temat postu:

sprawdzilem ta cewke na wolnch obrotach jest ok 11V po przejsciu przez mostek na wolnych obr ok 10v podlaczylem aku ale ladowanie jest nikle praktycznie go niema po dodaniu gazu wartosc pradu wzrosla o ok 0.5V gdy podłaczylem miernik bezposrednio do kabla z elby odczyt byl ten sam ok 0.5V czyli elba poszła
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin