Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Nie dziala ladowanie akumulatora
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:22, 05 Lip 2010    Temat postu: Nie dziala ladowanie akumulatora

witam jak w temacie mam problem z ladowaniem i swiatlem stop w simsonie 12v sr50-1 z mostkiem gretza robilem cala instalacje od nowa wg schematu i wszystko dziala oprócz swiatla stop tzn lekko sie żarzy swieci slabiej od swiatla pozycyjnego a ladowania nie ma wcale zauwazylem ze dzieje sie tak po przejsciu pradu przez ten mostek kiedy odłacze kabel masowy od mostka to stop dziala normalnie (swieci mocniej) ale ladowania i tak nie ma i nie wiem co moze byc tego przyczyna prosze o pomoc i z góry dzieki
http://arecki1113.republika.pl/sr50-1.gif
instalacje wykonalem wg tego schematu

ps.zakladalem drugi mostek dzialo sie tak samo

TAG-SYZ ELEK-LADO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:39, 05 Lip 2010    Temat postu:

Wydaje mi się, że masz źle podłączony mostek albo masz cewkę masową tzn. tak jakby jeden koniec cewki ładowania był na masie. Przy prawidłowym podłączeniu, "stop" nie ma prawa świecić po odłączeniu masy od mostka, bo nie ma jak się zamknąć obwód z cewki.
Cewka ładowania musi mieć podłączone 2 kable oraz nie mieć jednego końca na masie (widać na cewce, czy jakiś drut nie jest przylutowany do metalowego rdzenia). Te 2 kable mają iść na styki ~~ mostka (albo AC).


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 21:40, 05 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:44, 06 Lip 2010    Temat postu:

mostek jest podlaczony dobrze byc moze jest to wina cewki bede musial to jeszcze sprawdzic ale jak podlacze mostek wezme zrówke 12V przytkne do masy i do zrówki kabel od '' +'' to bardzo slabo swieci i nie zalezy to od obrotów silnika a jezeli podlacze zarówke miedzy kable z mostka ''+" i "- " to swieci normalnie i tego wlasnie nie rozumiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:59, 06 Lip 2010    Temat postu:

Jeśli nie masz miernika, to możesz tak sprawdzić, czy cewka jest masowa: odłącz od mostka 2 kable idące z cewki. Jeden styk żarówki podłącz do masy a drugi styk - raz do jedego kabla od cewki, raz do drugiego (przy pracującym silniku). Żarówka nie powinna się świecić. Jeśli się choć trochę żarzy, to cewka jest masowa (to źle).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:30, 06 Lip 2010    Temat postu:

no wlasnie to sprawdzilem i na obydwu kablach wychodzacych od cewki zarówka swieci sie bardzo jasno a cewka jest nowa kupilem ja jakies pól roku temu

Ostatnio zmieniony przez marcin515 dnia Wto 16:35, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:37, 06 Lip 2010    Temat postu:

Tylko uściślijmy: mi nie chodzi o podłączenie żarówki między 2 kable od cewki. Mnie chodzi o to aby jeden styk żarówki był na masie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:43, 06 Lip 2010    Temat postu:

no wlasnie tak zrobilem i z obydwu kabli tak samo sie swieci
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:01, 06 Lip 2010    Temat postu:

W takim razie cewka jest masowa.
Masz kilka wyjść:
1. Wykorzystać obecną cewkę do ładowania 'Na pół gwizdka" odłącz styk "-" mostka od masy a "+" aku podłącz do styku "+" mostka, czyli tak jak sprawdziłeś praktycznie, że żarówka dobrze świeci. Czyli oba kable z cewki zostają na ~~ mostka. Nie będzie to ładowanie pełne, ale "na pół gwizdka" - wykorzystuje się połowę prądu podawanego przez cewkę. Choć i tak dobrze by było sprawdzić miernikiem napięcie na aku podczas ładowania
2. Wykorzystać obecną cewkę ale odlutować jej odczep od masy (korpusu/rdzenia) i do niego przylutować jeden z kabli wychodzących z cewki
3. Kupić nową cewkę
4. Przewinąć cewkę drutem emaliowanym o podobnej grubości i liczbie zwojów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:27, 06 Lip 2010    Temat postu:

no tak wlasnie mialem zrobione jak pisales w punkcie 1 ale ladowania i tak nie bylo najlepsze wyjscie to byloby to 2 tylko który kabel odlutowac ten co na tym zdjecu jest po lewo czy po prawo ??
http://www.skuteromania.com.pl/photo/product_info/9/8/9/1_989930bcc862.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:20, 06 Lip 2010    Temat postu:

Jest jeszcze trzeci lut - jeden odczep cewki jest przylutowany do metalowego rdzenia od strony "łba" śrubki do przykręcania jej do podstawy iskrownika. To by trzeba było ostrożnie odlutować i przedłużyć kawałkiem przewodu/drutu. Najlepiej zlutować i nałożyć na to koszulkę termokurczliwą albo odcinek pustej izolacji z kabla.

Drugi kabel - musisz zobaczyć, który przewód jest przylutowany do najbardziej zewnętrznego oplotu cewki. Do tego lutu biegnie tylko jeden przewód. W drugim lucie będą przylutowane 2 druty - ten ma zostać nie podłączony.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 19:21, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 6:28, 07 Lip 2010    Temat postu:

czyli do tego co odlutuje od redzenia mam przylutowac jeden z tych kabli które teraz odchodza od cewki ale jak tak zrobie to to drut z cewki nie bedzie polaczony do rdzenia i jak niby wtedy bedzie sie prad wytwarzal??

Ostatnio zmieniony przez marcin515 dnia Śro 6:30, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:46, 07 Lip 2010    Temat postu:

marcin515 napisał:
czyli do tego co odlutuje od rdzenia mam przylutowac jeden z tych kabli które teraz odchodza od cewki

Tak.
marcin515 napisał:
ale jak tak zrobie to to drut z cewki nie bedzie polaczony do rdzenia i jak niby wtedy bedzie sie prad wytwarzal??

Takie czary Wink (1)
Napięcie jest wytwarzane na końcach drutu (odczepach) cewki a nie w rdzeniu. Rdzeń służy tylko do "wzmacniania" tego napięcia poprzez wzrost indukcyjności. To, że jeden odczep cewki jest tutaj przylutowany do niego wynika tylko ze względów praktycznych (brak dodatkowego kabla do masy wyprowadzanego z silnika).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:03, 07 Lip 2010    Temat postu:

myslalem zawsze ze te cewka w simsonia z której wychodza 2 kable jest bezmasowa bo z tego co wiem to kazda cewka jest tak zbudowana wiec po co ten drut jest tam przylutowanyskoro cewka ma byc bezmasowa ?? a ty przerabiales juz tak ceki i dzialalo to ??a tak w ogóle to co to zmieni ze cewka bedzie z wydzielona masa??

Ostatnio zmieniony przez marcin515 dnia Śro 7:23, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:42, 07 Lip 2010    Temat postu:

W instalacji 12V z mostkiem prostowniczym cewka ładowania powinna być bezmasowa, czyli żaden odczep nie powinien być na masie. Tylko taka może współpracować z mostkiem prostowniczym.
Jednak twoja cewka - z tego co podałeś - ma jeden odczep przylutowany do masy. Takie są cewki ładowania przy instalacji 6V i tam zamiast mostka jest 1 dioda do prostowania prądu. Tak więc nie każda cewka ładowania jest bezmasowa i być może twoja jest właśnie na 6V, bo oryginalnie nie widziałem na żadnym schemacie cewki masowej na 12V. Pytanie więc, czy ta cewka będzie dawać wystarczające napięcie aby ładować aku 12V - musiałbyś sobie zmierzyć, czy napięcie na aku będzie wzrastać przy wyższych obrotach.
Ja takiej cewki nie przerabiałem w ten sposób, tylko po prostu usunąłem stary drut i nawinąłem nowy, nie podłączając żadnego odczepu do masy - obie końcówki do styków ~~ mostka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin515
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:51, 07 Lip 2010    Temat postu:

aha bo ja przerabialem ta instalacje z 6 na 12v i poprostu o tym nie wiedzialem ze do mostaka musi byc bezmasowa i kupilem taka a w 6v nie mialem mostka i tez mialem taka cewke to dzieki z pomoc dzisiaj pokombinuje i przerobie ja ajezeli chcialbym ja przewinac to jakiej grubosci drut bylby dobry aby cewka miala odpowiednia moc i ile zwoi???


a czy mogłbym uzyc tego drutu który odwine i nawinac jeszcze raz??


Ostatnio zmieniony przez marcin515 dnia Śro 8:55, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin