Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Impulsator czy moduł? Brak iskry w elektroniku
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marko139
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:53, 21 Maj 2010    Temat postu: Impulsator czy moduł? Brak iskry w elektroniku

Zatem nie moge za nic w świecie pdpalić mojego sima (S51 Enduro 12V Elektronic) Zaczełem się bawić i zrobiłem tak jak napisał Pustack:


Zatem sprawdzamy tak:
1. Na styk 14 podłączamy żarówkę. Drugi jej styk do "+" z aku/ baterii. Minus baterii do masy motoru
2. Styk 31 podłączamy do masy - żarówka nie powinna świecić.
3. Styk 3 modułu podłączamy "normalnie" do impulsatora
4. Teraz trzeba "odpalić" tyrystor, czyli podać mu na bramkę napięcie dodatnie. Zatem trzeba kopnąć starter - żarówka powinna się zaświecić.
5. Odłączamy od styku 3, napięcie ( odłączamy bramkę) - żarówka powinna nadal świecić, bo tyrystor nadal będzie przewodził.
6. Odłączamy "+" aku/baterii od styku 14 - żarówka powinna zgasnąć.

Jest to sposób na sprawdzenie jednocześnie tyrystora i impulsatora


ta próba się powiodła wszystko było ok... ale sprawdzałem sam impulsator i opór miał wynosić 30 ohm... a mi pokazało tylko 15 ohm. jak uważacie coś z modułem tzn. dioda tyrystor itd. czy impulsator do wymiany... liczę na waszą pomoc bo jutro będę miał okazje kupić część i go WKOŃCU zrobić!!!

TAG-SYZ ELEK-ELEK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:01, 21 Maj 2010    Temat postu:

Opór powinien mieścić się w przedziale 24-30 ohm a nie 30 ohm.
Skoro mówisz że żarówka się świeciła więc impulsator i tyrystor wydaje się sprawny bo:
tyrystor świecił a impulsator był w stanie go odpalić.
Miałem podobną sytuacje, opór wynosił 17ohm a mimo to wszystko się wydawało ok.
Przyczyną była dioda prostownicza 1N5408.
Również możesz ją sprawdzić.
Sprawdź również czy kondensatory trzymają napięcie. W ten sposób będziesz miał sprawdzone 3 elementy modułu więc jeśli one będą ok można przyjąć że moduł jest sprawny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marko139
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:05, 21 Maj 2010    Temat postu:

i jak wymieniłeś diode i zwiększył się opór impulsatora?





ps. w jakim sklepie kupie diode prostowniczą 1N5408.? ;]


Ostatnio zmieniony przez marko139 dnia Pią 21:24, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:23, 21 Maj 2010    Temat postu:

Nie:)
Dioda nie ma nic do oporu impulsatora.
Chodziło o to, że dioda jak to dioda przewodzi w jedną stronę, więc napięcie z cewki nie powinno się wracać na styk 14, do cewki i na masę i u mnie tak było i miałem słabą iskrę.
Wymieniłem diodę. Podłączyłem ją z zewnątrz i sytuacja się poprawiła i to znacznie.
Opór impulsatora pozostał 17ohm i jeździłem może około 2-3 tygodnie i impulsator siadł. Także prędzej czy później impulsator też będziesz musiał kupić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marko139
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:29, 21 Maj 2010    Temat postu:

czyli jak ci siadł to pokazywało coś omów? a to jak tobie siadł to ja też kupie jutro impulsator i diode ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:33, 21 Maj 2010    Temat postu:

No u mnie całkowite zepsucie impulsatora objawiło się brakiem iskry, a przy mierzeniu oporu miernik pokazywał 1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:37, 21 Maj 2010    Temat postu:

Przeczytałem zdanie napisane przez osobę, która zna się na zapłonach, że w nowo produkowanych statorach impulsator ma rezystancję 15 omów. Ma on mieć podobno obudowę koloru czerwonego.
Jeśli to jest prawda, to wynik pomiaru rzędu 15-17 omów nie musi oznaczać uszkodzenia impulstora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marko139
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:39, 21 Maj 2010    Temat postu:

a czy jak motor odpali tylko ma małej świecy od piły motorowej raz na sto razy to może mieć jakiś związek z impulsatorem czy z czymś innym???

Syzyf jesteś powien w 100% ? 8O gdzie to wyczytałeś na necie masz stronke ?


Ostatnio zmieniony przez marko139 dnia Pią 21:41, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:46, 21 Maj 2010    Temat postu:

Na potwierdzenie tego co napisał Syzyf powiem że właśnie mój impulsator koloru czerwonego miał opór 17 ohm i jeździł, więc to może być całkiem prawdopodobne.

Może to mieć związek z impulsatorem, ale nie musi.
Sprawdzałeś cewkę zapłonową?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marko139
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:52, 21 Maj 2010    Temat postu:

nie cewki nie sprawdzałem sprawdze jutro bo nie mam miernika musze pożyczyć... a wiecie w jakim sklepie kupie tą diode?



ps. też mam impulsator koloru czerwoniego... to posprawdzam wszystko a impulsator na koniec zostawie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:00, 22 Maj 2010    Temat postu:

marko139 napisał:
Syzyf jesteś powien w 100% ? 8O gdzie to wyczytałeś na necie masz stronke ?

Nie mogę być pewien w 100%, bo nie zajmuję się naprawą modułów itp. Adresu strony nie mogę podać, bo zabrania tego Regulamin - wyślę ci na PW. Ale odnośnie rezystancji impulsatora, poza tym jednym zdaniem nic więcej nie wyczytasz.
Diodę 1N5408 kupisz w sklepie z częściami elektronicznymi (albo na Allegro - po 10 gr sztuka).


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 8:01, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:05, 22 Maj 2010    Temat postu:

Cewkę zapłonową również możesz sprawdzić mierząc opór który powinien wynosić około 540-560 ohm. Jeden styk miernika do przewodu od cewki,a drugi na masę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marko139
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:42, 24 Maj 2010    Temat postu:

moduł sprawdziłem podpiołem do simka kolegi i chodził więc jest ok. ;] zastanawiałem się jeszcze czy naprawde te czerwone impulsatory mają opór 15 ohm. a cewkę zapłonową sprawdze przy najbliższej okazi ;] a możliwe że przewód gdzieś nie łączy? 8O

Ostatnio zmieniony przez marko139 dnia Pon 20:45, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:49, 24 Maj 2010    Temat postu:

No pewnie że możliwe.
To się sprawdza w pierwszej kolejności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marko139
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:55, 24 Maj 2010    Temat postu:

a macie pomysły co to może być jak nie impulsator? ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin