Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak rozpoznac regulator 12V od 6 V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
530 stx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:14, 09 Lip 2010    Temat postu: Jak rozpoznac regulator 12V od 6 V

Witam, chciałbym się dowiedzieć jak można rozpoznać regulator (wraz z prostownikiem napięcia) czy jest na 6V cz na 12V. mam taki z którego wychodzi 5 kabli... i taki z 4 kablami, ten z pięcioma ma dwie cewki a ten z czterema tylko jedną... może po tym się poznaje? Proszę o odpowiedzi. Prostownik jest tego typu:

http://www.allegro.pl/item1096387606_simson_s50_sr50_s51_oryginalny_prostownik_12v.html

TAG-SYZ ELEK-LADO6 ELEK-LADO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:32, 09 Lip 2010    Temat postu:

Prostowniki tego typu oryginalnie były stosowane tylko w instalacji 6V. Na żadnym schemacie instalacji 12V nie spotkałem się z takim prostownikiem. Musi on współpracować z cewką, która ma jeden odczep na masie (tzw. masową) i również takie oryginalne cewki ładowania są tylko do 6V.

Oczywiście taki prostownik może być użyty przy 12V, jednak wówczas trzeba jeden odczep cewki podłączyć do masy. Moim zdaniem jest to rozwiązanie bez sensu, bo takie ładowanie jest o 50% słabsze niż takie jak jest w oryginale, czyli cewka bezmasowa 12V z mostkiem prostowniczym.

Układ, który ma 5 kabli ma 2 wejścia z cewki, tzw. pełnego ładowania (kabel zielono-czerwony) oraz słabsze, czyli "częściowego ładowania" (kabel zielony). Najwyraźniej po jakimś czasie zrezygnowano z tego rozwiązania i został 1 kabel z "pełnym" i taki moduł ma wówczas 4 kable (bez dodatkowej cewki/dławika). Został tylko 1 dławik, który podłącza się szeregowo z żarówką lampy tylnej.
Czyli są 4 kable: 2 do ładowania (wejście/wyjście z diody) i 2 do dławika lampy tylnej.

Tak więc sprzedawca wprowadza ludzi w błąd. Chyba, że oferuje również cewki ładowania na 12V masowe - możesz zapytać.
Tak na marginesie w części "prostownikowej" tego modułu jest tylko dioda prostownicza. Zamiast płacić za ten wynalazek 99 zł, można kupić sobie diodę na 6A za 2 zł. Efekt końcowy będzie identyczny a jest to rozwiązanie tańsze... 50 razy Wink (1)


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 16:41, 09 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
530 stx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:49, 09 Lip 2010    Temat postu:

Dzieękuje za porade bardzo przydatna Wink (1) czyli sam prostownik mozna kupic tanio inny ale co z regulatorem napięcia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:22, 09 Lip 2010    Temat postu:

Ale do jakiej instalacji chcesz to użyć - na ile woltów?
Masz przerywacz kierunków?


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 17:23, 09 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
530 stx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:22, 09 Lip 2010    Temat postu:

do instalacji 12V własnie zastanawiam sie nad ELBA bo bez tego raczej nic nie zrobie

Ostatnio zmieniony przez 530 stx dnia Pią 17:24, 09 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:28, 09 Lip 2010    Temat postu:

Jak do 12V z ELBĄ, to musiałbyś tylko dokupić mostek prostowniczy (co najmniej 8A, cena ok. 3 zł). Podłączyć i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
530 stx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:36, 09 Lip 2010    Temat postu:

rozumiem, a jesli chodzi o tą cewkę bezmasową, to ona ma 2 wyjscia tylko nie jest połączona z masą tak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:45, 09 Lip 2010    Temat postu:

Tak, ma 2 wyjścia i żadne nie może być na masie. Ten punkt masowy widać na korpusie cewki - do rdzenia jest przylutowany jeden odczep (może być tylko "goła" kropla cyny). Sprawdź to koniecznie przed podłączeniem - najlepiej miernikiem, jeśli nie chcesz ściągać magneta, tzn. omomierzem, nie powinno być przejścia do masy.
Te 2 styki z cewki dajesz kablami na 2 styki ~~ mostka (albo AC). Minus do masy a plus do 59a ELBY.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
530 stx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:54, 09 Lip 2010    Temat postu:

ok dzięki tak zrobie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin