Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
ładowanie akumulatora

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:28, 29 Kwi 2014    Temat postu: ładowanie akumulatora

Wiem, że było dużo takich tematów, wiem, że gdybym szukał dobrze w końcu bym coś znalazł ale skąd miałbym wiedzieć czy, aby na pewno tego szukałem?

Rozchodzi się o ładowanie akumulatora wiem tyle, że ze statora mam 2 kable i jest na nich napięcie do 12 V. Mam też akumulator 12 V.

Byłem w sklepie z elektroniką pokazałem im schemat i facet nie był w stanie mi pomóc mówi " musi się pan czegoś jeszcze dowiedzieć, wypisać na kartce co pan potrzebuje". Liczyłem tam na fachową pomoc, a tu kicha.

Chciałbym, żeby ktoś napisał co dokłądnie jest potrzebne do ładowania akumulatora? Nie posiadam elby ani nic z tych rzeczy, które regulują napięcie ładowania.

Na razie wiem tyle :
mostek greatza
2 bezpieczniki
jakiś regulator napięcia ale jaki to nie mam zielonego pojęcia.

Schemat to najprawdopodobniej jest ten http://www.a-k-f.de/moser/s50b1.pdf. U mnie jest tak dosyć dziwne bo na światła i na zapłon idzie 6 v a jest osobna cewka na 12 v która odpowiada za ładowanie akumulatora. Czytałem jakieś tematy Syzyfa o regulatora napięcia ale to nie dla mnie nie jestem na tyle ambitny, żeby coś samemu lutować potrzebuje gotowych elementów, które wystarczy dobrze podłączyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:08, 29 Kwi 2014    Temat postu: Re: ładowanie akumulatora

Skibonzo napisał:
co dokłądnie jest potrzebne do ładowania akumulatora?

Dla 12V:
- cewka ładowania bezmasowa do instalacji 12V (wskazówka jak sprawdzić: KLIK)
- mostek prostowniczy (min. 15A, 200V, najlepiej ze stykami 6,3mm, jak w Simsonie)
- ELBA (układ ładowania i przerywacz kierunkowskazów w jednym module)
- bezpiecznik 5A
- schemat dla 12V (fragment układu ładowania), np: http://www.a-k-f.de/moser/s51-1b.pdf

Układ ładowania może być na 12V, natomiast światła na 6V - jak kto lubi.
Instalacja zapłonowa jest taka sama dla 6 i 12V - nie trzeba nic zmieniać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:06, 29 Kwi 2014    Temat postu:

No właśnie z tą elba, czy to jest jedyne rozwiązanie? Nie ma gotowych innych regulatorów napięcia? U mnie kierunkowskazy działają normalnie, jest przerywacz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:40, 29 Kwi 2014    Temat postu:

Z układów oryginalnych jest tylko ELBA. Jej niewątpliwą zaletą jest elektroniczny przerywacz kierunków, więc jeśli masz np. mechaniczny, to warto zmienić.
Natomiast układ ładowania jest dość dziadowski, bo nie reguluje ani nie ogranicza napięcia, lecz tylko odłącza aku, gdy jest naładowany.

Z niestandardowych "kupnych" można próbować użyć regulator ze skutera, który przy podobnej cenie co zawarty w ELBIE układ ładowania ma dość wątpliwe zalety Wink (1)
Tzn. ładowanie jest słabsze o 50% (ładowanie jednopołówkowe), przy wyższych obrotach może być słabsze nawet o 80% (zależy od podłączenia styku Sense), trzeba umieć to podłączyć i zmierzyć. Przy nie wykorzystaniu styku Sense (ogranicznik napięcia) taki regulator działa identycznie jak ELBA, czyli niczego nie reguluje, a nadal ładuje o 50% słabiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:12, 29 Kwi 2014    Temat postu:

A jak problem ładowania został rozwiązany na tym schaciku, który podesłałem ? Co się stanie z akumulatorem jeżeli nie będzie takiego regulatora. Czy można zastąpić go manualnym włącznikiem, w chwili gdy tylko klakson i kierunki działają dobrze odłączam ładowanie(przerywam obwód) , gdy brakuje napięcia zamykam obwód? Już tłumaczę dlaczego tak tne koszty, bo co to niby za problem żeby zrobić wedle schematu z Elba, no ale jeżeli będę simakiem jeździł na ryby głównie polnymi i wiejskimi drogami to raczej nie będę z nich korzystał.
Albo może zupełnie zrezygnować z akumulatora i zrobić klakson, kierunki i stop z ceweczeki??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:27, 30 Kwi 2014    Temat postu:

Skibonzo napisał:
A jak problem ładowania został rozwiązany na tym schaciku, który podesłałem ?

Czyli tym: http://www.a-k-f.de/moser/s50b1.pdf ?
Tutaj jest oryginalny układ ładowania do inst. 6V z diodą prostowniczą. Można go wykorzystać do ładowania aku 12V. Zobacz tutaj: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/brak-iskry-platanina-kabli-6-czy-12v,42334.html


Skibonzo napisał:
Co się stanie z akumulatorem jeżeli nie będzie takiego regulatora. Czy można zastąpić go manualnym włącznikiem,(...)będę simakiem jeździł na ryby głównie polnymi i wiejskimi drogami to raczej nie będę z nich korzystał.

Bez "regulatora" aku może się "gotować", czyli wydzielać bąbelki gazu przy nadmiernym ładowaniu, co nie jest dla niego zdrowe. Oczywiście można to wyłączać włącznikiem i wtedy wystarczy tylko mostek prostowniczy za 3 zł i cewka bezmasowa, aby było ładowanie. Można też zrezygnować z kierunków i wystawiać rękę - rozwiązanie bezkosztowe Wink (1)


Skibonzo napisał:
Albo może zupełnie zrezygnować z akumulatora i zrobić klakson, kierunki i stop z ceweczeki??

Temat wielokrotnie wałkowany: nie da się zrobić porządnie świecących kierunków zasilając je tylko z cewki. Klakson może będzie pipkał. A może trzeba będzie wcześniej przygazować...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:28, 30 Kwi 2014    Temat postu:

No i wsio, wiem co mogę zrobić, czego nie mogę, wiem jak to zrobić i co będzie mi potrzebne. Szkoda tylko, że mało jest takich osób co tak wyczerpująco odpowiadają na pytania. Dziękuję Syzyf.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin