Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jaki schemat?
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:49, 22 Mar 2015    Temat postu: Jaki schemat?

Witam.
Instalacja w moim simsonie jest beznadziejnie zrobiona, więc chciałbym to w najbliższym czasie zmienić. Aktualnie w motorze mam tylko stacyjke, listwe, mostek prostowniczy. Chciałbym zerwać całkowicie istniejącą instalacje, kupić nową wiązanke i wszystko założyć raz a dobrze.
Spotkałem problem na samym początku. Jaki wybrać schemat? Zapłon platynkowy, (chyba 12V tak pisze na cewce butelkowej). Pewnie zaraz ktoś odeśle mnie do tematu ze schematami. Z góry mówie że umiem go już prawie na pamięć. Wydaje mi się że moja wersja to S-51/1 B/B3 - wersja na platynkach, ELBA + prostownik, 12v ale wolę sie upewnić, ponieważ będzie to mój pierwszy kontakt z elektryką.
Napiszę jeszcze że z mojego statora wychodzą 4 kable:
-czerwono-zółty
-czerwono-biały
-czerwono-biały
-brązowo-biały

Jeśli będzie ktoś tak miły i pomoże mi wybrać odpowiedni schemat to pojawią sie kolejne pytania. Bardziej praktyczne Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan Paweł
PREZES HONOROWY
<font color=black>PREZES HONOROWY


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:09, 22 Mar 2015    Temat postu:

Zainwestuj kilkanascie złotych i kup multimetr. Pomierzysz sobie wtedy napięcia jakie wychodzą na kablach z iskrownika. Przyda ci się do położenia nowej instalacji, Upewnisz się też czy masz 6v czy 12v bo to że jest cewka butelkowa 12v nie koniecznie oznacza że instalacja jest 12v.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:27, 22 Mar 2015    Temat postu:

Jeśli platynki, ELBA i 12V (kieruj się napisem na akumulatorze i ELBIE, a nie cewce butelkowej), to pasuje tylko 1 schemat: http://www.a-k-f.de/moser/s51-1b.pdf
Aczkolwiek można sobie coś dołożyć albo ująć - jak kto lubi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:04, 22 Mar 2015    Temat postu:

Dobrze, postaram sie załatwić multimetr i upewnię sie o napięciu. Niestety nie mam ani akumulatora ani elby więc to chyba będzie jedyny sposób.
Jeśli okaże się że napięcie w simsonie wynosi 12V, będe pracował według schematu który nadesłał Syzyf. Tu pytanie do Ciebie. Co polecałbyś dołożyć do tego schematu? Jestem w tych sprawach początkującym więc wolę uniknąć jakichś skomplikowanych połączeń
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:22, 22 Mar 2015    Temat postu:

Stalowa Rura napisał:
Jeśli okaże się że napięcie w simsonie wynosi 12V,

Z góry wiadomo, że nic takiego się nie okaże, bo napięcie z cewek zależy od obrotów silnika i podłączonych odbiorników - zmierzysz więc i 5V i 50V.
Jeśli nie masz akumulatora i chcesz go kupić, to i tak lepszym rozwiązaniem jest aku 12V i robienie instalacji dla tego napięcia (łatwiej o żarówki i ogólnie 12V jest teraz typowe).
Dołożyć, mam na myśli np. obrotomierz, kontrolka kierunkowskazów, luzu, możliwość ładowania komórki itp.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 16:33, 22 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:09, 22 Mar 2015    Temat postu:

To nie będe nic sprawdzał. Wydaje mi się że jak cewka jest 12V, to małe prawdopodobieństwo żeby napięcie było inne.
Tak więc schemat już mam. Moja wiedza jest jeszcze zbyt mała by pozwolić sobie na dodatki o których piszesz mimo tego że wydają sie bardzo ciekawe Happy
Wracając jeszcze raz do schematu. Wydaje sie on jasny. Może w najbliższą sobotę zabiorę sie za montaż. W razie jakichś problemów (na pewno jakieś wystąpią) będę pisał w tym temacie. Puki co dziękuje za szybką pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:36, 22 Mar 2015    Temat postu:

Zapomniałem napisać, że na tym schemacie jest błąd: kabel od światła postojowego przedniego ma być podłączony na styk 57a stacyjki, zamiast na 59b.
Styk 57a widać tutaj: http://www.a-k-f.de/moser/s50b1.pdf


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 23:37, 22 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:24, 24 Mar 2015    Temat postu:

Jeszcze dobrze nie zacząłem a już mam pytanie. Dziś postanowiłem przyjrzeć sie przedniej lampie. Rozkręciłem ją i patrząc na połączenie a schemat widzę dwa różne światy. Poniżej zdjęcie wraz z fragmentem schematu, i pełnej jakości zdjęcie lampy
http://zapodaj.net/1e9a7deea309c.png.html
http://zapodaj.net/bb65139f6cf95.jpg.html
Wszystko jest dziwnie połączone. Żarówka postojowa (która nie działa) jest podpięta do wtyku 56a (jeśli dobrze czytam oznaczenia). Czy podczas nowego podłączenia też musze ją tak połączyć? Na schemacie niczego takiego nie widze. Druga sprawa, szary kabel który powinien być podwójny jego jedna część jest odcięta. Mimo tego światła długie i krótkie działają. Konieczna będzie wymiana tego kabla? Ciekawi mnie czemu powinien być podwójny
Jeśli ktoś byłby tak miły i napisał który wtyk jest jak oznaczany byłbym bardzo wdzięczny. Wiem że pisze to na lampie ale nie jest to dla mnie do końca jasne.


Ostatnio zmieniony przez Stalowa Rura dnia Wto 15:25, 24 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:09, 24 Mar 2015    Temat postu:

Stalowa Rura napisał:
szary kabel który powinien być podwójny (...)Ciekawi mnie czemu powinien być podwójny

Kabel nie jest szary i nie jest podwójny, tylko trochę mało czytelnie narysowany. Jest to po prostu kabel koloru białego i autor schematu narysował go jako 2 szare równoległe kreski z "białym" w środku Wide grin

Zatem do lampy mają być podłączone kable: żółty (św. mijania/krótkie), biały (św. drogowe/długie), brązowy (masa, u Ciebie jest szary) oraz szaro-czerwony (św. postojowe).
Sądząc z fotek kabel żółty i biały jest podłączony OK (ewentualnie na odwrót: trzeba popatrzeć jak świeci żarówka, bo nie pamiętam na którym styku żarówki są krótkie/długie). Kabel szary u Ciebie (na schemacie brązowy) powinien być podłączony do styku ze sprężynką (masy) i lecieć do masy/ramy. Kabel brązowy od żarówki postojowej jest OK (idzie do masy), natomiast chyba nie ma kabla na drugim styku (zasilającym), który powinien lecieć do stacyjki na styk 57a.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 16:13, 24 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:16, 24 Mar 2015    Temat postu:

Jeszcze jedno, dość nietypowe pytanie ale wybaczcie. Ucze sie.
W liczniku mam dwa wejścia. Podświetlenie i kontrolka kierunkowskazów. Wygląda to tak jak na zdjęciu: http://zapodaj.net/2abe3f8331cfb.jpg.html
Zastanawia mnie jak tu podłączyć te żarówki. Przecież nie wbije ich na siłę. Jutro jadę do elektrycznego sklepu więc co muszę kupić żeby to podłączyć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:00, 24 Mar 2015    Temat postu:

W te otwory wkłada się tulejki, które są zarazem oprawkami żarówek - tutaj ich brakuje. Zobacz na ten licznik: http://www.suprabike.pl/pl/p/Licznik-SIMSON-S51-60mm-100kmh-podswietlenie-kontrolka-AKA/1309

Coś takiego: http://www.suprabike.pl/pl/p/Oprawka-zarowki-licznika-BA7S-SIMSON,-ETZ-MZA/868


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 21:00, 24 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:16, 26 Mar 2015    Temat postu:

Jeszcze mam pytanie co do tylniego swiatła stop. Na schemacie widać dwa kable-czarno brązowe. Ja mam zamontowany taki czujnik http://czujka.pl/p/2013/09/czujnik-stopu-hamulca-tylnego-tyl-simson-s51-mz-2-3551352389.jpg. Wychodzą z niego też dwa kable. Jeden czarny a drugi zółto-zielony. Oba podłączyć na mostek?
Zastanawia mnie również jak mam podłączyć bezpiecznik na kablu od masy. Kupiłem taką puszkę http://gmoto.pl/produkty_motonaped/77298/obudowa-bezpiecznika-sr50-skuter_2.jpg i bezpiecznik szklany 5A. Wszędzie pisze że puszka jest do modelu sr50 stąd moja niepewnosć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:38, 26 Mar 2015    Temat postu:

Ten "czujnik" to jest po prostu włącznik, który po naciśnięciu przycisku zwiera swoje 2 kable. Zatem w sensie ogólnym powinien być podłączony szeregowo między źródło napięcia, żarówkę "stop" i masę. Można więc go podłączyć jednym kablem do plusa mostka, drugi kabel podłączyć do żarówki "stop" a jej drugi styk do masy.

Oprawka bezpiecznika może być od SR.
Choć bardziej praktyczna wydaje mi się oprawka na typowe obecnie bezpieczniki samochodowe; coś takiego:
http://www.opaski.net.pl/p/2013/08/oprawa-bezpiecznika-samochodowego-na-kabel-nozowy-2-3411376299.jpg
Można ją sobie też samemu zrobić z 2 konektorów żeńskich samochodowych ( http://www.sklep-alarmy.pl/files/konektor-zenski-6-3-mm-z-blokada-100-szt.jpg ), bo styki tego bezpiecznika do nich pasują. Czyli przylutować 2 kable do 2 konektorów, wsadzić konektory w koszulki termokurczliwe aby uniknąć zwarcia i do tego podłączyć bezpiecznik np. 8A.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:58, 26 Mar 2015    Temat postu:

Czyli musze to zrobić tak jak na schemacie niżej:
http://zapodaj.net/66d08774840e8.png.html
Nie planuje zamontować czujnika stopu z przodu. Czy to może w czymś zakłócić pracę reszty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:27, 26 Mar 2015    Temat postu:

Nie, tak nie możesz, bo zobacz: z plusa mostka dałeś na czujnik i z czujnika do... masy. Po naciśnięciu hamulca, czyli zwarciu obu kabli czujnika nastąpi podłączenie plusa mostka do masy. Efekt: "stop" się nie zapali a mostek być może sfajczy.

Czujnik powinien być podłączony do listwy w lewej górnej części rysunku. Ta listwa (jeśli ją masz) to zestaw 4 poczwórnych złączek (te 4 "koniczynki"). Czyli jest tam 16 styków w 4 grupach, 4 styki w grupie są połączone. Bazując na tym rysunku trzeba czujnik podłączyć do:
- 1 kabel: do dolnej grupy, gdzie jest podłączony kabel zielony idący od plusa mostka (i 59a ELBY)
- 2 kabel: do górnej grupy, do której jest podłączony kabel czarno-czerwony idący do żarówki "stop"

W chwili naciśnięcia hamulca prąd popłynie tak: od plusa mostka (zielony kabel), do dolnej grupy listwy, na 1 kabel czujnika, wyjdzie drugim kablem czujnika, na styk żarówki "stop", z drugiego styku żarówki do masy.
Efekt: żarówka się zaświeci.

Przy czym listwa tutaj może być użyta, ale nie musi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin