Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak podłączyć przewód do cewki butelkowej?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Pią 22:00, 08 Kwi 2011    Temat postu: Jak podłączyć przewód do cewki butelkowej?

Witam jestem Michał. Ten temat jest pierwszy na tym forum.Od razu przejdę do sedna sprawy mam w garażu simka s51 enduro i postanowiłem go naprawić tak aby był tak jak kiedyś.A wiec kiedyś mój brat coś w nim grzebał i miał go odpalone i wszystko było ok , wiec po dłuższym czasie naszło mnie żeby go przygotować go do sezonu i mieć czym jeździć w wakacje;]. Wiec pierwsze co zauważyłem to brakuje fajki wiec zamówiłem nowa i myślałem ze naprawa będzie całkiem prosta ale mam problem jak wymienić fajkę wraz z kablem (stary na pewno ma przebicia) ale nie mam pojęcia jak mam to zrobić.
Chodzi mi o to czy da się jakoś ten cały kabel zdemontować i zamontować nowy.Próbowałem jakoś zdjąć ale stwierdziłem że cewka jest prawdopodobnie nie rozbieralna.Szukałem podobnych tematów ale nic niestety nie znalazłem... Proszę o szybką odpowiedz.Z góry dzięki.Pozdrawiam Michał.

TAG-SYZ ELEK-CEWN
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:40, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Przewód wysokiego napięcia wykręca się z cewki zapłonowej. W cewce jest gniazdo, w którym jest taki nagwintowany bolec i na niego się wkręca przewód wysokiego napięcia, tak samo jak i w fajkę od świecy. Bardzo prosty zabieg Wink (1)
Gwint prawy oczywiście Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Pią 22:56, 08 Kwi 2011    Temat postu:

No niestety u mnie nie było gwintu ale obkrecałem i wyszło ale nie ma tam gwintu tylko jest blaszka na zacisk na kabel i wciska się po prostu do cewki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:01, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Przykładowa fota :
http://i207.photobucket.com/albums/bb240/entorio/Zdjcie006-3.jpg
O tej cewce piszemy ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Pią 23:30, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Tak o takiej mówimy tylko u mnie jest ona zamontowana denkiem do gaźnika. O ile się nie mylę to jest cewka butelkowa czy coś takiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:36, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Tak butelkowa, ale że ma jakąś blaszkę tam gdzie się montuje przewód WN, to pierwsze słyszę. Może to jakaś kombinowana nieoryginalna ? Możesz zrobić fotke i wstawić ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Sob 0:05, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Narazie mam taką jeszcze przed rozłożeniem.Jutro zrobię już z blaszka i od środka. być może jest przerabiana ja osobiście w niej nic nie zmieniałem.

foto: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dccda6215c5f26b1.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:30, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Spójrz na fotkę :
http://img841.imageshack.us/i/cewkah.jpg/

Teraz moje pytanie brzmi : czy w miejscu zaznaczonym na zdjęciu pod gumowym kapturkiem wewnątrz gniazda przewodu jest blaszka jakaś ??
Patrząc na nią to mi przypomina cewkę od Poloneza.


Ostatnio zmieniony przez wision dnia Sob 0:34, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Sob 11:34, 09 Kwi 2011    Temat postu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2da8570858278abf.html

tak to wyglada pierw cewka potem na kablu ten zacisk i do cewki razem z kablem .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:22, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Cewke masz chyba od Poloneza, jest na niej napisane Zelmot może ??
W takim przypadku musisz wyczyścić dobrze tą blaszkę i wewnątrz gniazdo też,złożyć do kupy,podłączyć wszystko (te dwa kabelki co na te gwinty się przykręca) i spróbować. Ale jeśli nie jesteś w temacie to może być ciężko...
Ale dobrze zaczynasz, najpierw cewka,potem po nitce do kłębka Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Sob 18:26, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Witam. Cewka zajęła mi może z 30 min pracy potem próba odpalenie ale coś jest nie tak z sprzęgłem i z biegami jak miałem linkę od sprzęgła tak jak powinna być normalnie to jak chciałem zapalić na kopkę to przeskakiwało(nie zazębiało się nic) wiec odłączyłem cale sprzęgło i na za pych,wziął ale jest tylko jedynka i żadnego innego biegu nawet jak chciałem przerzucić bez sprzęgła to nic nie zgrzytało tak jak by był luz na reszcie biegów...Postanowiłem coś z tym zrobić ale pierw chciałem się zając tym żeby silnik odpalał z kopa.Wiec sprawdziłem świecę wszystko gra ale nie chce palić wiec wziołem do strzykawki paliwa trochę i do głowicy wtedy zapalił chwile pochodził i zgasł próbowałem ustawiać tam przy gaźniku tez nic pomyślałem wiec ze gaźnik przeczyszczę rozkręciłem ale zauwazylem ze rączka od gazu stawia opór okazało się ze linka do wymiany.Gaźnik wyczyściłem poskładałem i teraz muszę czekać za linką i potem znów próby odpalenia.Nie chciałem zakładać nowego tematu wiec tutaj napisałem o tym sprzęgle i biegach i co możne być z tymi rzeczami??

Podsumowanie:
-brak sprzęgła
-brak 2,3,4 biegu
-nie odpala z kopa
-linka gazu do wymiany
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:23, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Jeżeli nie chce odpalać to możliwe że będziesz musiał ustawić zapłon.
Polega to na tym, aby iskra na świecy pojawiła się tuż przed GMP ( górny martwy punkt). To położenie tłoka u samej góry, kiedy wyżej już nie idzie.
W zależności jaki posiadasz zapłon, mechaniczny (platynkowy) lub elektroniczny ustawianie zapłonu odbywa się nieco inaczej, jednak w obu przypadkach chodzi o to samo.
Jak ustawić zapłon elektroniczny znajdziesz TUTAJ
A jak ustawić platynkowy TUTAJ
Jeśli po wlaniu paliwa do cylindra zapalił to pewnie zapłon jest dobrze, natomiast musisz wyregulować gaźnik. Przeczyść do dobrze, następnie ustaw odpowiedni poziom paliwa i wyreguluj skład mieszanki.
Jeśli chodzi o biegi to pewnie będziesz musiał wyregulować skrzynie biegów
Jak to zrobić znajdziesz TUTAJ


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Sob 21:24, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Nie 10:21, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Pustack- dzięki za te poradniki na pewno się przydadzą.Na razie muszę czekać za linką bo bez tego ani rusz.Potem będę starał się ustawić zapłon a następnie biegi.Jeszcze mam jedno pytanko jak rozpoznać czy zapłon jest elektroniczny czy mechaniczny.Ogólnie naprawa zajmie mi długo bo w domu jestem tylko na weekendy ale to się da zrobić Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:55, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Ogólnie zapłony różnią się sposobem wyzwalania iskry.
W mechanicznym jak sama nazwa wskazuje odbywa się to mechanicznie.
Na kole magnesowym jest specjalna krzywka który otwiera styki przerywacza, przez co energia z kondensatora zostaje uwolniona i powstaje iskra.
Koła od mechanicznego a elektronicznego różnią się.
Nie za wiele widać ale popatrz: KLIK
Przykładowy iskrownik zapłonu mechanicznego


Tutaj masz mniej więcej wszystko objaśnione gdzie co się znajduje:



Zapłon elektroniczny



Te dwie ciemniejsze cewki to cewki świateł i ładowania akumulatora oraz zasilania światła stop.
Ta jaśniejsza jest cewką zapłonową odpowiedzialną za iskrę.
To czerwone ( może występować też żółte lub czarne) to jest impulsator.
Pełni role przerywacza z zapłonu mechanicznego.
To takie ogólne różnice między zapłonami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Nie 13:48, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Byłem sprawdzić i jest zapłon mechaniczny czyli ten platynkowy.Zabiorę się za to w przeszłą sobotę.Jak uda się już go odpalić i będzie ładnie pracował to wezmę się za skrzynię i sprzęgło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin