Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak podłączyć przewód do cewki butelkowej?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Pią 22:00, 08 Kwi 2011    Temat postu: Jak podłączyć przewód do cewki butelkowej?

Witam jestem Michał. Ten temat jest pierwszy na tym forum.Od razu przejdę do sedna sprawy mam w garażu simka s51 enduro i postanowiłem go naprawić tak aby był tak jak kiedyś.A wiec kiedyś mój brat coś w nim grzebał i miał go odpalone i wszystko było ok , wiec po dłuższym czasie naszło mnie żeby go przygotować go do sezonu i mieć czym jeździć w wakacje;]. Wiec pierwsze co zauważyłem to brakuje fajki wiec zamówiłem nowa i myślałem ze naprawa będzie całkiem prosta ale mam problem jak wymienić fajkę wraz z kablem (stary na pewno ma przebicia) ale nie mam pojęcia jak mam to zrobić.
Chodzi mi o to czy da się jakoś ten cały kabel zdemontować i zamontować nowy.Próbowałem jakoś zdjąć ale stwierdziłem że cewka jest prawdopodobnie nie rozbieralna.Szukałem podobnych tematów ale nic niestety nie znalazłem... Proszę o szybką odpowiedz.Z góry dzięki.Pozdrawiam Michał.

TAG-SYZ ELEK-CEWN
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:40, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Przewód wysokiego napięcia wykręca się z cewki zapłonowej. W cewce jest gniazdo, w którym jest taki nagwintowany bolec i na niego się wkręca przewód wysokiego napięcia, tak samo jak i w fajkę od świecy. Bardzo prosty zabieg Wink (1)
Gwint prawy oczywiście Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Pią 22:56, 08 Kwi 2011    Temat postu:

No niestety u mnie nie było gwintu ale obkrecałem i wyszło ale nie ma tam gwintu tylko jest blaszka na zacisk na kabel i wciska się po prostu do cewki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:01, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Przykładowa fota :
[link widoczny dla zalogowanych]
O tej cewce piszemy ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Pią 23:30, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Tak o takiej mówimy tylko u mnie jest ona zamontowana denkiem do gaźnika. O ile się nie mylę to jest cewka butelkowa czy coś takiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:36, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Tak butelkowa, ale że ma jakąś blaszkę tam gdzie się montuje przewód WN, to pierwsze słyszę. Może to jakaś kombinowana nieoryginalna ? Możesz zrobić fotke i wstawić ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Sob 0:05, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Narazie mam taką jeszcze przed rozłożeniem.Jutro zrobię już z blaszka i od środka. być może jest przerabiana ja osobiście w niej nic nie zmieniałem.

foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:30, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Spójrz na fotkę :
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz moje pytanie brzmi : czy w miejscu zaznaczonym na zdjęciu pod gumowym kapturkiem wewnątrz gniazda przewodu jest blaszka jakaś ??
Patrząc na nią to mi przypomina cewkę od Poloneza.


Ostatnio zmieniony przez wision dnia Sob 0:34, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Sob 11:34, 09 Kwi 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

tak to wyglada pierw cewka potem na kablu ten zacisk i do cewki razem z kablem .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:22, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Cewke masz chyba od Poloneza, jest na niej napisane Zelmot może ??
W takim przypadku musisz wyczyścić dobrze tą blaszkę i wewnątrz gniazdo też,złożyć do kupy,podłączyć wszystko (te dwa kabelki co na te gwinty się przykręca) i spróbować. Ale jeśli nie jesteś w temacie to może być ciężko...
Ale dobrze zaczynasz, najpierw cewka,potem po nitce do kłębka Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Sob 18:26, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Witam. Cewka zajęła mi może z 30 min pracy potem próba odpalenie ale coś jest nie tak z sprzęgłem i z biegami jak miałem linkę od sprzęgła tak jak powinna być normalnie to jak chciałem zapalić na kopkę to przeskakiwało(nie zazębiało się nic) wiec odłączyłem cale sprzęgło i na za pych,wziął ale jest tylko jedynka i żadnego innego biegu nawet jak chciałem przerzucić bez sprzęgła to nic nie zgrzytało tak jak by był luz na reszcie biegów...Postanowiłem coś z tym zrobić ale pierw chciałem się zając tym żeby silnik odpalał z kopa.Wiec sprawdziłem świecę wszystko gra ale nie chce palić wiec wziołem do strzykawki paliwa trochę i do głowicy wtedy zapalił chwile pochodził i zgasł próbowałem ustawiać tam przy gaźniku tez nic pomyślałem wiec ze gaźnik przeczyszczę rozkręciłem ale zauwazylem ze rączka od gazu stawia opór okazało się ze linka do wymiany.Gaźnik wyczyściłem poskładałem i teraz muszę czekać za linką i potem znów próby odpalenia.Nie chciałem zakładać nowego tematu wiec tutaj napisałem o tym sprzęgle i biegach i co możne być z tymi rzeczami??

Podsumowanie:
-brak sprzęgła
-brak 2,3,4 biegu
-nie odpala z kopa
-linka gazu do wymiany
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:23, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Jeżeli nie chce odpalać to możliwe że będziesz musiał ustawić zapłon.
Polega to na tym, aby iskra na świecy pojawiła się tuż przed GMP ( górny martwy punkt). To położenie tłoka u samej góry, kiedy wyżej już nie idzie.
W zależności jaki posiadasz zapłon, mechaniczny (platynkowy) lub elektroniczny ustawianie zapłonu odbywa się nieco inaczej, jednak w obu przypadkach chodzi o to samo.
Jak ustawić zapłon elektroniczny znajdziesz TUTAJ
A jak ustawić platynkowy TUTAJ
Jeśli po wlaniu paliwa do cylindra zapalił to pewnie zapłon jest dobrze, natomiast musisz wyregulować gaźnik. Przeczyść do dobrze, następnie ustaw odpowiedni poziom paliwa i wyreguluj skład mieszanki.
Jeśli chodzi o biegi to pewnie będziesz musiał wyregulować skrzynie biegów
Jak to zrobić znajdziesz TUTAJ


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Sob 21:24, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Nie 10:21, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Pustack- dzięki za te poradniki na pewno się przydadzą.Na razie muszę czekać za linką bo bez tego ani rusz.Potem będę starał się ustawić zapłon a następnie biegi.Jeszcze mam jedno pytanko jak rozpoznać czy zapłon jest elektroniczny czy mechaniczny.Ogólnie naprawa zajmie mi długo bo w domu jestem tylko na weekendy ale to się da zrobić Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:55, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Ogólnie zapłony różnią się sposobem wyzwalania iskry.
W mechanicznym jak sama nazwa wskazuje odbywa się to mechanicznie.
Na kole magnesowym jest specjalna krzywka który otwiera styki przerywacza, przez co energia z kondensatora zostaje uwolniona i powstaje iskra.
Koła od mechanicznego a elektronicznego różnią się.
Nie za wiele widać ale popatrz: [link widoczny dla zalogowanych]
Przykładowy iskrownik zapłonu mechanicznego
[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj masz mniej więcej wszystko objaśnione gdzie co się znajduje:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zapłon elektroniczny

[link widoczny dla zalogowanych]

Te dwie ciemniejsze cewki to cewki świateł i ładowania akumulatora oraz zasilania światła stop.
Ta jaśniejsza jest cewką zapłonową odpowiedzialną za iskrę.
To czerwone ( może występować też żółte lub czarne) to jest impulsator.
Pełni role przerywacza z zapłonu mechanicznego.
To takie ogólne różnice między zapłonami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuTS
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: St.Kiszewa

PostWysłany: Nie 13:48, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Byłem sprawdzić i jest zapłon mechaniczny czyli ten platynkowy.Zabiorę się za to w przeszłą sobotę.Jak uda się już go odpalić i będzie ładnie pracował to wezmę się za skrzynię i sprzęgło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin