Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

50V w Simsonie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:38, 01 Lis 2009    Temat postu:

Na zdjęciu coś tego drugiego punktu lutowniczego nie widać.
W każdym razie wygląda na pasującą, ale...
Na stronie sklepu AKF:
[link widoczny dla zalogowanych]
jest napisane (nie znam niemieckiego ;] ), że ta cewka pasuje tylko do modelu electronic.
Jest tam podobna:
[link widoczny dla zalogowanych]
która ma oznaczenie 8305.2-120/1 i chyba jest przeznaczona do obu modeli platyny/electronic.
Z tego co wiem model electr. ma inne magneto.

Może więc przyczyną jest magneto - w elektroniku być może są słabsze magnesy i cewka ma większą liczbę zwojów 8O
Założona w platynowym: silniejsze magnesy+więcej zwojów=większe napięcie.
Tego jednak nie wiem.
A Ty masz jaki zapłon?
Sprawa mnie interesuje, bo może też się szarpnę na przeróbkę na halogen.
Dlatego błądzę w temacie :]


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 23:54, 01 Lis 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nos2000koworoz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:36, 02 Lis 2009    Temat postu:

A koło zamachowe jakie masz (nowe, czy stare) bo kolega miał i ma taki problem, że po kupnie nowego koła zamachowego paliło mu żarówki, jedynie zamontowanie żarówki 24v podobno od Ciężarówki pomogło
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:16, 02 Lis 2009    Temat postu:

Zapłon platynkowy, koło zamachowe nowe, jakas podróbka.

Tam na gorze jest napis elecktronic, ale to oznacza części elektroniczne (cewki, pampy itp). Ale nie zmienia to faktu, że sa takie dwie.

To na 100% ta, teraz pamietam ten napis:
[link widoczny dla zalogowanych]

Może założyc koło od elektronika? Albo spróbować plat. DDR?
Albo dać stabilizator napięcia jakiś?


Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Pon 8:40, 02 Lis 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:40, 02 Lis 2009    Temat postu:

Na stronie AKF z cewką chodziło mi o kartę w dole strony, na której jest napisane do których modeli dana część pasuje. Na zakładce "Produktbeschreibung" jest napisane:
passend für folgende Modelle: für Elektronic
Na tej drugiej podobnej cewce:
- passend für folgende Modelle:Elektr./Unterb
(Unterbrecher to chyba przerywacz).

Stabilizator Ci tutaj nie pomoże, bo masz za wysokie napięcie. On może zbić kilka woltów ale nie 30.
Zresztą zobacz sobie tak od 8 strony tutaj
Jak masz możliwość założenia magneta od elektronika, to jasne że spróbuj.
Ja na razie więcej koncepcji rozwiązania problemu nie mam ;] .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:31, 02 Lis 2009    Temat postu:

Cos kolega mi mówił, że takie koło nie bd działać, ponieważ nie otworzy przerywacza czy coś.

A może jakby podmienic magnesy tylko?


Napisałem u niemców, jak potwierdzą, że te untereb to jest od przerywacza, to będe musiał kupić odpowiednie.

[link widoczny dla zalogowanych]

No ale jak, jedna elektroniczna a druga taka i platynkowa?
To jak mówiłeś przy el* byłaby nie dovoltowana?


Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Pon 17:04, 02 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:39, 02 Lis 2009    Temat postu:

Ja już tak dawno nie zaglądałem pod magneto, że nie pamiętam czy krzywka jest na wale, czy na samym magnecie :ops .
Jak na magnecie, to problem o tyle, że nie uruchomisz silnika i na czas pomiaru musiałbyś jakoś sztucznie zakręcić wałem (II bieg I zakręcenie tylnym kołem?).
Sam przerywacz nie ma wpływu na generowanie napięcia na cewkach świetlnych, więc ganc pomada, czy działa czy nie - grunt, żeby koło się obracało.

warszawa_24 napisał:
przy el* byłaby nie dovoltowana

Też mnie to zastanawia.
Kolejna zagadka 8O

Edit: chyba, że tutaj nie chodzi o moc magnesów, ale o same wymiary rdzenia cewki. Może stator elektronika ma trochę inne wymiary.
Platynowo/elektr. zmieści się do obu, ale elekt. nie wejdzie do platynowca i dlatego musiałeś szlifować.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 18:19, 02 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:58, 02 Lis 2009    Temat postu:

Wszytsko się wyjaśniło.

Niemcy napisali, że ta cewka jest do elektronika.

Nie wiedziałem tego na 100% i teraz 2 h kombinowałem - oto wyniki;

1. Dwie Cewka (12V, 84W):
Zarówki: 24V-70W, 50W i 42W
Napięcie na full obr: 40V

2. Pierwsza cewka (12V, 42W):
Żarówki: 24V-70W i 21W
Napięcie na f.o: 26V

3. Druga cewka (12V, 42W):
Żarówki: 24V-70W i 21W
Napięcie na f.o: 22V

Najpierw dałem 12V/55W i się spaliła - na 1 cewce. Teraz dałem 24V.
Bez tylniej przednia się paliła, ale w takim połączeniu tylnia jako tako świeci, przednia i tak lepiej niż orginał ale było lepiej na cewkach 6V 25+21W przy H4 12V/55W.


Jak brałem u kniaziaw, to zaznaczyłem w opcjach zapłon platynkowy i wysłał mi takie. Wątpię czy gdzieś dostanę te do platynkowego.

Co radzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:49, 02 Lis 2009    Temat postu:

Wyjaśniło albo i nie.
Cewka jest do elektronika, ale co to znaczy? Dlaczego tylko do elektronika? Ja obstawiam jednak te rozmiary rdzenia.
Nadal nie bardzo wiadomo dlaczego to napięcie jest za duże.
Jeśli przyczyną są zbyt silne magnesy, to zmiana cewki na "platynkową" nic nie da.
Chyba jedyne co można zrobić, to odwinąć z cewki trochę zwojów. Wtedy powinna dawać mniejsze napięcie. Choć głowy nie dam, bo jakoś z cewkami nie eksperymentowałem i decyzja oraz podjęcie ryzyka należy do Ciebie. Gdybyś jednak odwijał, to licz ile aby w razie czego było wiadomo jaka liczba zwojów była na cewce pierwotnie.

Pozostaje też do wyjaśnienia kwestia skąd bierze się to 40V pod takim dużym obciążeniem. Jeśli każda z cewek samodzielnie daje ok. 24V, to jedynym sensownym powodem jest to, że są one połączone szeregowo a nie rownolegle. Jednak skoro jeden koniec cewki jest na stałe połączony z masą, to jak?
Wspominałeś, że te cewki mają 2 punkty lutownicze a powinny mieć tylko jeden. Być może tutaj jest odpowiedź. Podobno są też jakieś cewki bezmasowe. Czy - mierząc omomierzem - pomiędzy stykiem lutowniczym a wkrętami do mocowania jest prawie zwarcie?
Może dokładne zdjęcie cewki z tymi 2 punktami coś by wyjaśniło i dokładnie narysowany schemat + fotka połączeń.
Może ktoś z Forum miał podobne problemy, bo ja tylko teoretyzuję :/
Może, może, może... ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:15, 03 Lis 2009    Temat postu:

Działa :]

5h grzebania przy Simsonie zakończyło się napięciem 14V :] , zlutowałem kabel tylko na jednym styku.

Zapłon jest do ustawienia, przerywa jak i jest kolejny mały problemik.
Nie odpala przy roztrojonym zapłonie na światłach.

Jak mam podłączyć kable (stop z aku), by światła były na 2 pozycji?
Miałem namieszane i mam w 3pinowym styku napięcie, tył + przód, a jak to rozdzielić? Gdy kopię nawet na wyłączonym zapłonie, to już cewki dają prąd. Jak nastawię zapłon to i tak wolę mieć światla na dwójce.

A co do świecenia H4 - zamontowałem Bosha i jest tragicznie, znów mam taki hamski pasek jak na ChRL żarówkach Simsonowskich, muszę kupic Philipsa, ktróy świecił lepiej od tego na 6V/46W.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:59, 04 Lis 2009    Temat postu:

warszawa_24 napisał:
Działa :]
5h grzebania przy Simsonie zakończyło się napięciem 14V :] , zlutowałem kabel tylko na jednym styku.

To świetnie :]
Tym niemniej było by fajnie, gdybyś szczegółowo napisał, co było przyczyną usterki i jak to w końcu połączyłeś. Może jakieś fotki?
Ten temat miał przecież być pomocny nie tylko dla Ciebie, ale też dla innych, którzy również mogą mieć podobny problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:59, 04 Lis 2009    Temat postu:

Oczywiście.

Dziś zamieszczę schemat. Dodam, że jest to pomysł wojtka z simsony.net jednak to ty na tym forum mi pomogłeś, za co jestem wdzięczny.

Dokończę instalację i zapodam fotki.

Mógłbyś tylko napisać, do jakiego styku mam dać stop by było z aku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:20, 04 Lis 2009    Temat postu:

Z góry dzięki Happy

Hmm, ja nie jestem ekspertem od elektryki, ale mogę spróbować Wink (1) .
Patrząc na schemat (S-51 B1-4) wygląda na to, że jest to punkt 15/51 na stacyjce.
Poniżej jest kawałek schematu. Na czerwono jest zaznaczony normalny przebieg prądu. Jeśli chcesz mieć z aku, to musisz odłączyć przewód biegnący od żarówki do stacyjki (kolor czarno-czerwony przy stacyjce).
To odłączenie zaznaczyłem zielonym X.
Potem podłączyć tą końcówkę do punktu 15/51 (niebieska linia).
Z tego miejsca biegnie przewód do klaksonu i kierunków.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten fragment po przeróbce powinien wyglądać tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:52, 04 Lis 2009    Temat postu:

Pozwól, że schemat zamieszczę jak się uporam ze wszystkim.

Tylko, że jak mam mostek prostowniczy KBPC3510 35A 1000V jest tak prądo-pochłaniający, że jak podłączę tylko jego + podświetlenie licznika, to ledwo co się lampka świeci.

Więc go wypiąłem i przepailiła się H4. Za to przed tym świeciła w miarę dobrze choć na 6V/46W było lepiej , ale i tak trochę lepiej niż z ładowaniem akumulatora.


Więc mam pytanie.
Jaki układ ładowania zastosować? Nie spali elby?

Podłączyłem stabilizator od skutera, to tylko ładował akumualtor i zaświeciło się podświetlenie licznika tylko (na tym samym styku jest tył+h4) Czemu?

Oraz dlaczego te cewki są mniej wydajne niż 6V 21+25W?


Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Śro 20:59, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:46, 04 Lis 2009    Temat postu:

Mostek nie pochłnia prądu ;] tylko może blokować jedną połówkę przebiegu napięcia przemiennego. Dlatego napięcie za mostkiem może być o połowę niższe. Niestety nie bardzo mogę znaleźć informację jakie to napięcie jest generowane przez cewki czy całą prądnicę.
Może ktoś wie: czy jest to napięcie przemienne czyli względem masy jest sinusioda symetryczna (połówki"plusowe" i "minusowe")? Czy też jest tam napięcie zmienne, czyli względem masy napięcie jest pulsujące ale cały czas dodatnie?

Niestety bez porządnie narysowanego schematu połączeń będzie Ci ciężko pomóc. Samo pojawienie się mostka już jest zaskoczeniem, bo ze "schematu" na początku wynikało, że jest to dioda prostownicza. Jak więc to masz podłączone skoro mostek ma 4 końcówki?
Dlaczego cewki są mniej wydajne?
Odpowiedź też leży w schemacie połączeń oraz budowie samej cewki. Bez pokazania jej styków na fotce oraz pomiarów omomierzem między masą a stykami mi przynajmniej będzie cieżko coś wymyślić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:55, 04 Lis 2009    Temat postu:

Ok, narysuję jutro dokładny schemat.

Omomierz wskazywał jakieś liczby a po sek. pojawiało się 0.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin