Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

simson sr50 jaka to wersja?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:27, 17 Cze 2013    Temat postu:

Zapytam inaczej. Mam akumulator 12V i 12Ah, mam cewke butelkową 12V, mam klakson 12V i zapłon platynowy z cewkami na statorze prawdopodobnie na 6V, nie mam żarówek, nie mam elby, nie mam stacyjki. To taki krótki opis tego co mi z choinkowej instalacji zostało. Chciał bym zrobić instalacje, co zrobilibyście na moim miejscu, mając to co wymieniłem? Dodam, że priorytetem są dobre światła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:14, 17 Cze 2013    Temat postu:

Biorąc po uwagę to, że masz już klakson i akumulator na 12V to lepszym wyjściem będzie poskładanie instalacji na 12V, jest praktyczniejsza, bardziej popularna i wgl o czym już wspomnieli koledzy wcześniej.
Cewki kup albo przewiń, zrób jakiś regulator napięcia. Jeśli byś cewki przewijał a układ ładowania robił samemu ( na co składa się poskładanie banalnego układu elektronicznego ) to wyjdzie ci pewnie nie więcej niż 20zł za wszystko. Bo musisz kupić tylko drut i kilka elementów do regulatora.
Do świateł to żarówki trzeba by kupić 12V, no ale skoro ich nie masz to żadna strata kasy bo czy 6 czy 12V to i tak jakieś by trzeba było kupić.
Kierunki i przerywacz to cenowo podobnie wszystko jak w 6V więc 12V można zakładać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:04, 17 Cze 2013    Temat postu:

W sumie mam jeszcze jakiś regulator napięcia od skutera, tam na 1 stronie jest jego zdjęcie, taki czarno ożebrowany. Tylko czy to się nada to nie mam pojęcia.

PS. Udało mi się go uruchomić na tyle, żeby zmierzyć napięcie. Na kablu czerwono żółtym jest 12V prądu zmiennego, na kablu czerwono białym jest 16V i na kablu szaro czerwonym jest 6V. Wszystkie napięcia mierzone na tych samych średnich obrotach. Uzwojenie cewki jest z odczepem środkowym i z jednej strony przyczepiona do masy, tak jak na schematach dla instalacji 6V. Pozostałe cewki są takie same jak na schematach 12V, czyli tak samo zamasowane i z wyjściem na kable. Co to ma znaczyć? Wide grin Jak ja mam się z tym dogadać? Czy to może tak pracować, da się to jakoś przekombinować? Czy można mostkować dwie cewki razem? Proszę o pomoc.


Ostatnio zmieniony przez smothero dnia Pon 22:11, 24 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:16, 27 Cze 2013    Temat postu:

Jeśli decydujesz się na instalację 12V, to przyjmij, że w przedniej lampie będzie żarówka 35W/12V, kup taką, podłącz do niej cewkę świetlną i zobacz jak świeci. Możesz też podłączyć na próbę cewkę ładowania z drugiego (zewnętrznego, "mocniejszego") odczepu i porównać.
Podobnie sprawdzić, czy te obie cewki będą nadawały się do ładowania aku: podłączyć do tych cewek (raz do jednej, raz do drugiej) regulator ze skutera wg schematu: [link widoczny dla zalogowanych] i sprawdzić prąd ładowania podłączając amperomierz szeregowo z plusem aku (na niskich, średnich i wysokich obrotach).

Dalsze posunięcia zależą od wyników tych prób. Być może np. cewka świetlna będzie za słaba dla lampy przedniej, ale wystarczająca do ładowania, to wtedy można kupić cewkę świetlną 42W/12V (masową). Sądząc z fotek, obie cewki mają cienki rdzeń tzn. blaszki rdzenia mają grubość ok. 7mm, więc raczej przewinięcie ich nie wchodzi w grę, bo nie dadzą dobrego napięcia i mocy. Chyba, że ten znajomy zrobi to za piwo, to można spróbować drutem 0,8mm, zwojów "ile się zmieści" - być może wystarczy do zasilenia lampy przedniej.
Podłączenie lampy tylnej z żarówką 5W/12V i "stop" 21W/12V też zależy od wyników prób.
Mostkowanie cewek (połączenie ich równolegle) ogólnie nie jest wskazane. Jeśli już, to powinny to być cewki identyczne (ta sama partia produkcyjna, te same parametry), a tutaj tak nie jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:35, 27 Cze 2013    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź, zrobię tak jak napisałeś, jak tylko to zrobię, napiszę co z tego wynikło. Happy

Edit. Zrobiłem pomiary tak jak mówiłeś no i prezentują się następująco:

Podpiąłem taką żarówkę i na kablu czerwono-żółtym było max 13V i świeciła z pełną mocą. Na kablu czerwono-białym było max 12V i świeciła z pełną mocą. Próbowałem też z tego odczepu i tam było max 8V i świeciła słabiej.

Kabel czerwono-żółty 0,08A na wolnych 0,5A na średnich 1.8A na wysokich i napięciu 13V mierzone na akumulatorze.

Kabel czerwono-biały 0,13A, 0,8A, 1,6A i 12,7V na akumulatorze.

Czekam na dalsze wskazówki, pozdrawiam. Happy


Ostatnio zmieniony przez smothero dnia Czw 10:50, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:20, 28 Cze 2013    Temat postu:

Rozumiem, że kabel czerwono-biały jest z cewki świetlnej, a czerwono-żółty z "mocnego" odczepu cewki ładowania.
Wyniki wskazują, że obie cewki dają podobną moc i sądzę, że w kwestii ładowania każda z nich powinna się sprawdzić. Przy regulatorze ze skutera odczep "słabszy" cewki ładowania będzie nie wykorzystany, natomiast możesz podłączyć do niej również światło "stop", wg schematu, do którego link podałem wcześniej.
Prąd ładowania wydaje się wystarczający.

Napisałeś, że lampa przednia świeci pełną mocą na wyższych obrotach, więc w zasadzie pozostaje sprawdzić, czy rzeczywiście w nocy będzie wystarczająco mocno świeciła do komfortowej jazdy - to już trzeba przećwiczyć praktycznie, podłączając obie cewki na zmianę. Gdyby jednak świeciła za słabo, to pozostaje przewinąć/kupić cewkę.
Te zmierzone napięcia z cewek pod obciążeniem wydają się w porządku, tym niemniej gdyby jednak lampa przednia świeciła zbyt słabo, to być może przewinięcie cewki dało by dobry efekt - najwyraźniej mimo cienkiego rdzenia magnesy magneta są wystarczająco mocne aby wygenerować odpowiednią moc.

Pozostaje kwestia lampy tylnej z żarówką 5W/12V, która oryginalnie przy instalacji 12V jest zasilana z cewki świetlnej. Skoro priorytetem jest moc lampy przedniej, to obawiam się, że przy takim podłączeniu jasność tej lampy spadnie, ale to też trzeba spróbować praktycznie. Jeśli spadnie, to pozostają 3 wyjścia:
- podłączyć ją analogicznie jak "stop" - do cewki ładowania i zobaczyć, czy znacząco wpłynie to na jasność "stopu"
- podłączyć ją na stałe do akumulatora - sprawdzić przez dłuższy okres eksploatacji, czy w takiej sytuacji aku będzie poprawnie naładowany, czy nie będzie się rozładowywał (padną kierunkowskazy)
- też z aku, ale użyć żarówki LED, która chyba ciągnie mniej prądu
Niestety to wszystko trzeba przetestować praktycznie, bo pomiary dają tylko orientacyjny przegląd sytuacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin