Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

simson i ekonomia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matheush
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipy

PostWysłany: Czw 9:09, 21 Cze 2007    Temat postu:

Lukasz 54, przyznam, że nie rozumiem po co zadajesz takie pytania. Ja tam osobiście nie zastanawiam się ile mi pali, jak zmieniać te biegi itp. BO SZKODA NA TO ŻYCIA I MOTORKA! Starożytny filozof Happy powiedział carpe diem żyj chwilą. Będziesz jeździł simsonem EKONOMICZNIE, ostrożnie a w końcu przyjdzie taki czas że bę dziesz żałował tego że nie dałeś mu ostro w rurę i nie cieszyłeś się pełnią jego mocy. Tak więc gaz do oporu, paliwo do baku i w drogę!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 10:48, 21 Cze 2007    Temat postu:

matheush napisał:
Lukasz 54, przyznam, że nie rozumiem po co zadajesz takie pytania. Ja tam osobiście nie zastanawiam się ile mi pali, jak zmieniać te biegi itp. BO SZKODA NA TO ŻYCIA I MOTORKA! Starożytny filozof Happy powiedział carpe diem żyj chwilą. Będziesz jeździł simsonem EKONOMICZNIE, ostrożnie a w końcu przyjdzie taki czas że bę dziesz żałował tego że nie dałeś mu ostro w rurę i nie cieszyłeś się pełnią jego mocy. Tak więc gaz do oporu, paliwo do baku i w drogę!

ja Ciebie rozumiem ale niechce go zatrzeć czy cos w tym stylu
przy ilu km/h powinno sie zmieniac 3 na 4
ja to robie przy 25-35km/h
juz przy 35-40km/h na 3 kręci sie wysoko bo ostro halasuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Środa Wielkopolska

PostWysłany: Czw 10:58, 21 Cze 2007    Temat postu:

o bosh..lukasz przesadzasz...skad ja moge wiedziec przy jakiej predkosci bieg zmieniam???? :budzjelopa :fun ....biegi zmieniam wtedy kiedy uwazam za stosowne..nieraz przy niskich jak jest korek....jak mi sie spieszy to wiadomo...pizda....a tak to jezdze mniej wiecej na 3/4 gazu !!...nie zaluje paliwa..a ty normalnie przerastasz samego siebie..nierozumeim jak mozna sima zatrzec jak mu troche podasz 8) ...lepiej pozostawie reszte bez komenta......
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snakers
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 1172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Witkowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:14, 21 Cze 2007    Temat postu:

Zatrzeć możesz jak nie masz oleju (albo masz go za mało) albo jak jeździsz kilka godzin bez przerwy Happy

Ostatnio zmieniony przez Snakers dnia Czw 11:51, 21 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:40, 21 Cze 2007    Temat postu:

to jest silnik wysokoobrotowy , nie ma co go ryrac np na asfalcie bez przerwy , albo ruszac z piskiem , ale przegonic go mozna spokojnie,
na niepełnum gazie to mozna cały czas leciec kilkadziesiat km :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 12:39, 21 Cze 2007    Temat postu:

wszystko ok
przeciez na max gazie nie jezdze tylko na 2/3
mówiliście ze najlepeij jezdzic na max momencie obrotowym to przy ilu km/h jest ten max moment przełączajac bieg z 3 na 4
bo przy 25km/h przełączyć sie da, a przy 40km/h chyba ma za wysokie obroty
a tak wogule niewiem co jest ale mi 4 bieg nie wchodzi
wchodzi tylko jak ostro rozpędze go na 3 biegu a tak to musze wcisnąć sprzęgło i odczekac az obroty troche spadną i do góry
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oli98lite
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 12:45, 21 Cze 2007    Temat postu:

Na 1l - 61 km to spalanie wychodzi 1,6/100. Wg mnie to albo zaniżasz spalanie albo predkosciomierz tak Ci zawyza, że od tankowania do tankowania pokazuje Ci za duzo nabitych kaemow Wink (1) Bo ja watpie w to aby simson spalił tak mało. To jest 2T i on musi swoje spalic. Niestety, ale tak samo smiesza mnie ludzie ktorzy twierdza ze im xj 600 pali 4l/100.

Co do mojego spalania to jest ono srednie. Wez pod uwage ze mam 60 ccm i dysze 72 oraz do tego jeżdżę tylko w mieście (światła, częste starty itd)

A co do przelaczania biegow to najoptymalniej jest je zmieniac tak :
z 1 na 2 - ok 15 km/h
z 2 na 3 - ok 30 km/h (ja od tej predkosci jak odkrece manetke do konca to sim zbiera się bardzo szybko az do 60 km/h Wink (1) )
z 3 na 4 - ok. 45 km/h

Te wartości są najoptymalniejsze bo sim trzyma wtedy obroty takie jakie zalecił producent a na 4 biegu przy 45 - 50 wyjdzie Ci najmniejsze spalanie - Mi ostatnio wyszło 2,5 l przy takiej jezdzie. Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez oli98lite dnia Czw 12:49, 21 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Czw 12:46, 21 Cze 2007    Temat postu:

ja pitole.... zadajesz dośc dziecinne pytania... ,, kiedy zmienić z 3 na 4'' zastanów sie co piszesz. Jak jedziesz pod góre to wiadomo że daj mu wiecej na 3 to lepiej sobie poradzi wtedy na 4 a tak to ja zmieniam biegi w przedziale 5-6 tyś obr/min. Według wskazań obrotomierza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:21, 21 Cze 2007    Temat postu:

to tak sie nie jezdzi .
jak ty chcesz jezdzic , według ksiazki ?
swoja maszyne trzeba czuc , tyle mam do powiedzenia , i dziwia mnie takie pytania :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 14:31, 21 Cze 2007    Temat postu:

oli98lite napisał:

A co do przelaczania biegow to najoptymalniej jest je zmieniac tak :
z 1 na 2 - ok 15 km/h
z 2 na 3 - ok 30 km/h (ja od tej predkosci jak odkrece manetke do konca to sim zbiera się bardzo szybko az do 60 km/h Wink (1) )
z 3 na 4 - ok. 45 km/h

na 3 poleci Ci 60km/h? wątpie w to

ja zmieniam
z 1 na 2 przy ok 10km/h
2 na 3 przy ok 20km/h
z 3 na 4 przy ok 25-35km/h
chyba jasne jest to ze jak ciągniemy go na wysokie obroty to więcej spali i wyda więcej halasu?
Cytat:
Na 1l - 61 km to spalanie wychodzi 1,6/100. Wg mnie to albo zaniżasz spalanie albo predkosciomierz tak Ci zawyza, że od tankowania do tankowania pokazuje Ci za duzo nabitych kaemow Wink (1) Bo ja watpie w to aby simson spalił tak mało. To jest 2T i on musi swoje spalic. Niestety, ale tak samo smiesza mnie ludzie ktorzy twierdza ze im xj 600 pali 4l/100.

tyle mi wlasciwie spalił
jak jezdze normalnie to wiem ze jak wleje 1l to przejade 40-50km spokojnie wiec na pewno pali ok ok 2 do max 2,5l/100km
jak jezdzilem ekonomicznie palil 1,6 a katalogowo powinien palic 1,8

oli jak sie simem rozpędzasz to zawsze po przełączeniu biegu dajesz max gazu? np z 2 na 3 i full gazu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Czw 14:54, 21 Cze 2007    Temat postu:

Boże kolego każdy zmienia wedle swojego uznania. Przestań zadawać ciągle tych samych pytań kiedy zmieniać biegi bo to jest spamm. Jeszcze jeden taki raz i warn. :evil :evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oli98lite
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 15:52, 21 Cze 2007    Temat postu:

Dlaczego w to wątpisz? Na zębatce 16? Leci tyle bez problemu. Będę miał możliwość to nagram wskazania licznika. Będziesz mógł sobie biegi policzyć Wink (1) Gwarantuję Ci, że się zdziwisz.

Cytat:
chyba jasne jest to ze jak ciągniemy go na wysokie obroty to więcej spali i wyda więcej halasu?


Oj, widzę, że jeszcze dużo się musisz nauczyć. Tak się składa, że silnik spalinowy pali najmniej gdy jest utrzymywany na obrotach bliskich max momentu obrotowego. Dlaczego? Bo jak np jedziesz sobie na 4 biegu 25 to aby zaczął przyspieszać to musisz mocniej odkręcić manetkę niż gdybyś robił to na 3 biegu. Po prostu silnik na tych obrotach na 4 biegu ma mniejszy moment niż na 3 biegu więc gorzej reaguje na gaz. Przy 5,5 tys. obrotów silnik reaguje na każdy najmniejszy ruch manetki. Przy 3 tys. potrzebuje mocniejszego odkręcenia. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tonymaster
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:11, 21 Cze 2007    Temat postu:

Jerry napisał:
Boże kolego każdy zmienia wedle swojego uznania. Przestań zadawać ciągle tych samych pytań kiedy zmieniać biegi bo to jest spamm. Jeszcze jeden taki raz i warn. :evil :evil

popieram najlepiej kup sobie książke ''jeżdże motorowerem simson''
albo poszukaj gdzieś były z niej skany bo robisz tylko śmietnik na forum
mój brat który ma 8 lat nie zadaje takich głupich pytań
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nivelato
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:02, 22 Cze 2007    Temat postu:

Każdy jezdzi wg swojego uznania to trzeba czuć.Jeden silnik może np. jechać na 3 nie zyłując 40-45km/h a inny mniej bo się już drze.Jak sprawdzałem max ile wyciągnie na 3 to pokazało 55km/h przy 15 ząbkach to jak zmnienie na 4 przy troszke ponad 40 to jest git.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartizi00m
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 1112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:10, 23 Cze 2007    Temat postu:

moj na 3 idzie 45-50 ale wtedy juz sie piluje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin