Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z jazdą simem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:04, 23 Kwi 2010    Temat postu:

To byłą wina świecy. Kupiłem 2 nowe, ale dalej nic. Poszedłem do kumpla, a jak założyłem jego to szedł jak żyleta. Na razie mam od niego jakąś starą iskrę 95 i jeździ, bo tylko na takich działa. A nowe świece działąją, bo dałem kumplowi i ma w motorynce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:17, 23 Kwi 2010    Temat postu:

to była zła przerwa na świecy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:13, 23 Kwi 2010    Temat postu:

Bo jak ktos nie przeczytal nawet prostej instrukcji obslugi tego motoroweru, to potem tak jest, ze wydaje sie setki zlotych na cos, co zmiesci sie w ruchu 2 kluczami i srubokreta.

Ostatnio zmieniony przez Antonio dnia Pią 19:14, 23 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:32, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Mi poszedł kondensator. Jak wymieniłem na nowy to motor zapali, ale jeździ tylko na ssaniu. A tak to jakby dostawał za mało paliwa. Co to może być? Gaźnik jest czysty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:36, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Jak widzisz ze dostaje mało paliwa to wzbogać mieszankę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:29, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Chodzi ci o mieszankę paliwo-powietrze??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:33, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:43, 25 Kwi 2010    Temat postu:

Mam jeszcze sprawę gdzieś na tym forum pisało jak wyregulować gaźnik, ale nie moge tego znaleźć. I było też coś, jak poznać po świecy, że jest źle coś ustawione. Jak ktoś wie gdzie to dokładnie jest to niech zarzuci linka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:13, 25 Kwi 2010    Temat postu:

To nie mieszanka. Gdzieś jakby go przytykało, ale wyczyściłem go i dalej to samo. To też nie filtr powietrza. Mój kumpel też tak miał że jeździł na ssaniu, ale jemu potem to przeszło i motor jeździł normalnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dyzion
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bukowina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:33, 26 Kwi 2010    Temat postu:

u mnie to była świeca
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kira
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:53, 26 Kwi 2010    Temat postu:

Gaźnik dobrze wyreguluj, sprawdź świece ...
Zapoznaj się z książkami E.Werner'a -Jeżdżę motorowerem Simson.Wszystko jest opisane dokładnie.Możesz znaleśc ją na forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:03, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Zapinka na iglicy mi się złamała i wpadała do środka. Nie dochodziło paliwo i gasł. Teraz kupilem nową iglicę z zapinkąi mam problem. Tym boczym wyjściem wylewa mi się paliwo. Iglica jest ustawiona na 2 rowek od góry. Co z tym zrobić. Na starej iglicy jest to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:18, 28 Kwi 2010    Temat postu:

chodzi ci chyba o tzw "nadmiar" ustaw poziom paliwa w komorze paliwowej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:46, 29 Kwi 2010    Temat postu:

W jaki sposób to zrobić? Robiłem wszystko tak, jak pisało na forum w jakimś temacie o regulacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:04, 29 Kwi 2010    Temat postu:

xxxx napisał:
Kompleksową regulację gaźnika należy zacząć od... wymycia filtra powietrza, również w srodku i uszczelnienia go. Nie można zacząć prac przy gaźniku np na odstającej blaszy na którą zakłada się filtr powietrza. Szczególnie polecam przyjrzeć się miejscu mocowania pokrywy schowka na dole, poniewaz lubi tam odstawać ta blacha.

Dla posiadaczy serii gaźników 16N1 i 16N3 (bingi, amale, dellorto, mikuni mogą pominąć ten krok)
Następną czynnością jest odpalenie moto na zakręconym kraniku. Czekamy aż wypali się paliwo z gaźnika. Silnik gaśnie. Należy odkręcic kranik i tymczasem odkręcić dwie nakrętki m6 (na klucz 10) mocujące gaźnik przy cylindrze. Następnie zdejmujemy rurkę doprowadzającą paliwo do gaźnika przy korpusie gaźnika (nie na kraniku ), odkrecamy dekielek nad przepustnicą i tłoczek od ssania. Teraz można wyjąć gaźnik, należy to zrobic ostrożnie, tak żeby nie wylać ani kropli benzyny z komory przez przelew.
Następnie odkręcamy dwie śrubki po przekątnej gaźnika (również nie wylewając paliwa) i zdejmujemy komorę pływakową. Mniej więcej na środku scianki na rogu której wkręcona jest dysza od ssania (dysza jest w srodku komory pływakowej, przepustowosc 60) znajduje się wypustka i z jej wysokością powinien zgadzać się poziom paliwa. Jeśli jest za duży lub za mały należy to skorygować. Jeśli poziom jest za wysoki, to oznacza że zaworek zamykający dopływ paliwa do gaźnika powinien się wcześniej zamykać, więc języczek pływaka dotykający zaworka należy delikatnie podgiąć w kierunku zaworka. W przypadku zbyt niskiego poziomu, zaworek zamyka się za wcześnie więc języczek odginamy w przeciwną strone niż zaworek.
To na tyle jeśli chodzi o regulację poziomu paliwa, przed tą regulacja należy jeszcze sprwadzić czy pływak nie ma zbyt dużych luzów na ośce. Jeśli ma, należy lekko zacisnac blaszki na ośce. Pływak ma chodzić luźon ale nie latać we wszystkie strony. Ostatnią rzeczą jaką należy wykonać przy pływaku jest regulacja jego dolnego położenia. W tym celu trzeba wylać paliwo z komory pływakowej i złożyc gaźnik (ale nie skręcic). Jeśli pływak dotyka komory pływakowej, należy lekko wygiac blaszkę regulującą jego dolne położenie, znajdującą sie w jego tylnej części, przy ośce pływaka. Można jeszcze przedmuchać gaźnik kompresorem by mieć pewnośc że nie ma nigdzie brudu. W tym celu należy wszystko co sie da z siebie powykrecać, przedmuchać i poskładać. Dysze dla 16n: główna w przybliżeniu 67-72, wkręcana w rozpylacz między pływakami, wolnych obrotów (przepustowośc 35) wkrecana pod dużą srubką w środku gaźnika dla 16n3 i podłużna, cienka obok rozpylacza dla 16n1, dysza dopływu paliwa wkrecana w zaworek zamykany przez pływak, przepustowośc 130 i dysza ssania wkręcana w komorę pływakową, przepustowość 60.
Poziom paliwa już jest ok, można założyć gaźnik.

Następne kroki dotyczą wszystkich typów gaźnika

Przed włożeniem przepustnicy należy ustawic iglicę na środkowym położeniu (zapinka na środku). Nie zakładamy że skoro silnik ma większą pojemność (tak jak to robi większość posiadaczy 60ccm) to potrzebuje więcej paliwa. Następnie trzeba rozpoznać śrubki regulacyjne. Prawie we wszystkich gaźnikach, śruba od regulacji wolnych obrotów jest kontrowana przez widoczną na zewnątrz sprężynkę (w amalu jest niewidoczna, ale srubka jest tak skonstruowana że da sie ją przekręcić ręką) Śruba regulacji wolnych zwykle jest skierowana do przepustnicy i tam znajduje się jej końcówka (nie dotyczy 16n3, ale tam mozna rozpoznać po sprężynce). W 16N1 śruba od wolnych posiada widoczna sprężynkę, jest skierowana pod skosem do przepustnicy. Pozostaje problem śrubki od składu mieszanki. Nie da się jej przekręcić ręką, zwykle jest cała schowana. Chociaz po rozpoznaniu śrubki od wolnych wiadoma sprawa że ta druga jest od mieszanki. W 16n3 znajduje się w plombowanej dziurce tuż przy łączeniu z kruccem cylindra. Śruba od mieszanki często posiada mały oring (bingi, amale, dellorto). Śrubki rozpoznane. Teraz należy wkręcić do konca śrubę od składu mieszanki i wykręcic równo o 2,5 obrotu. Potem należy odpalić silnik i się przejechać ok 2km. Jeżeli silnik wykazuje objawy za małej ilości paliwa (buuuu przy dodaniu gazu do oporu) lub zbyt dużej ilosci paliwa (zalewanie się na niskich) należy skorygować ustawienie iglicy przestawiając ją stopniowo po jednym zabku. Pamiętać należy że obniżając położenie zapinki podnosimy iglicę a podnosząc położenie zapinki ją obniżamy. Każdy silnik jest inny i nie można powiedzieć: iglica ma byc na tym ząbku. Jeżeli regulacja na iglicy nie daje efektu należy zająć się dyszą główną. Do gaźnika 16mm i 50-60ccm w przybliżeniu powinna ona mieć przepustowość 68 ale nie znaczy to że tak będzie dla każdego silnika i każdego gaźnika. W przypadku za dużej dyszy świeca będzie miała kolor aksamitnoczarny lub będzie mokra. Silnik będzie się dobrze wkręcał po zdjęciu gumki od filtra powietza. W przypadku zbyt małej dyszy, tak jak mówiłem silnik będzie reagował na dodanie gazu tzw buuuuu i zdjęcie gumki od filtra jeszcze to pogorszy. Dysze należy zmieniać najlepiej co jedną jednostkę, ale przyjmuje się że między dwoma skrajnymi ustawieniami iglicy jest różnica jakby zmienić dyszę o 3-5 jednostek, więc dopuszczalne dla szosowej jazdy jest dobieranie dysz co kilka jednostek. Do 70ccm przy gaźniku 16mm wyjściową dyszą powinno byc 70-72. Kiedy silnik będzie chodzil w miarę dobrze (prawidłowe ustawienie iglicy i prawidłowy dobór dyszy) należy zając się śrubką od składu mieszanki. Na rozgrzanym silniku, zwiększamy wolne obroty śrubą od wolnych a następnie wkręcamy śrubę od składu mieszanki do momentu aż silnik zacznie się dławić. Teraz powoli wykręcamy, obroty silnika w miarę wykręcania będą rosły a potem będą się utrzymywać na stałym poziomie. Następnie słuchając silnika i obrotów wkręcamy srubę, silnik zachowuje się odwrotnie. Najpierw utrzymuje te same obroty, a potem zacznyna je zmniejszać w miarę wkręcania. Granica między tymi stałymi obrotami a momentem kiedy się zaczną zmniejszać jest optymalną reguacją gaźnika. Teraz należy wyczyścić świecę i ostro przejechać dłuższy dystans (około 5km) notując zachowanie silnika. Po przejechaniu należy wykręcić świecę i obejrzeć jej kolor. Na środku powinna byc brązowa a dookoła czarna. Jeśli tak nie jest, należy skorygować ustawienie gaźnka, wkręcając srubę od mieszanki zwiększamy ilość paliwa w stosunku do powietrza a wykręcając odwrotnie.

Dysze jak i regulację gaźnika dobiera sie indywidualnie do silnika, filtra powietrza i nie można powiedzieć: wykręć śrubę od składu mieszanki o tyle i bedzie dobrze.
Własciciele nowych typów gaźników (bing, amal, dellorto, mikuni, nie dotyczy nowych 16n) mają o tyle łatwą sytuację że pomijają regulację poziomu paliwa i dobór dysz, bo te ustawienia są fabrycznie dobre.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin