Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gaźnik 16n3-2 problem z pływakiem.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 621
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:48, 26 Kwi 2012    Temat postu: Gaźnik 16n3-2 problem z pływakiem.

Siema przywiozłem kiedyś od znajomego gaźnik 16n3-2 znajomy miał kilka gaźników i ten mi złożył i tu mam problem z pływakiem bo jak gaźnik jest złożony w całość to pływak w ogóle nie ma miejsca do opadania, podnoszenia itp. i w ogóle nie słychać żeby tam latał a w 16n1-8 słychać jak lata pływak nie wiem o co chodzi założyłem dla próby też pływak od tego gaźnika 16n1-8 i to samo też nie ma się jak ruszyć bo nie ma miejsca o co tu może chodzić? Czy może w gaźnikach 16n3 były mniejsze pływaki? Czy ten zbiorniczek na paliwo jest nie od tego typu? Bo jak założę ten od 16n1 to pływak ma trochę luzów i słychać jak lata i zauważyłem że w tym zbiorniczku od 16n1 jest niżej położona dysza od ssania a w tym drugim jest wyżej i to chyba w tym problem bo pływak się spiera na tym i jednocześnie się podnosi nie mając miejsca na tak zwane skakanie. Co sądzicie o tym ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:38, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Wiesz co . Najlepiej by bylo jakbyś dał zdjęcia. Bo tak to trudno coś o tym powiedzieć. Opieramy się tylko na twoich sugestiach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 621
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:01, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Już sobie poradziłem z tym zbiorniczkiem od paliwa założyłem ten od 16n1 i pływak teraz ma miejsce do zamykania może się ruszać a przy tamtym zbiorniczku pływak ledwo co się mieścił w gaźniku bo dysza od ssania jest tam jakoś fabrycznie wyżej położona i podnosiła pływak.
Ale teraz mam inny problem bo nie mogę go ustawić, co prawda na tym gaźniku wolne obroty lepiej chodzą bo na tym 16n1 jakoś nie umiem ich ustawić a na tym 16n3 wolne obroty chodzą równo i simek nie gaśnie, tylko problem w tym że jak dam mu full gazu i go tak przytrzymam to po sekundzie dusi go tak jak by paliwa nie załapywał, ustawiałem pływak na różne sposoby to więcej to mniej paliwa ale i tak to samo się dzieje. Podejrzewam że przyczyną może być podrobiona śrubka do ustawiania nie wiem konkretnie od czego ona jest chyba od obrotów ale nie wiem bo do tej pory miałem 16n1-8 i tam było inaczej. Chodzi mi konkretnie o tą śrubkę na wieżchu ze sprężynką co idzie pionowo obok przepustnicy, odkręciłem ją i okazało się że to jest zwykła śrubka przyszlifowana na końcu na taki gruby dziób na pewno nie jest to oryginalna śrubka bo widać jak nierówno jest zeszlifowana i nie wiem właśnie czy to ona coś nie nawala bo próbowałem nią regulować ale gaźnik praktycznie nie reaguje na nią, reaguje tylko na tą małą śrubkę schowaną w okolicach mocowania do cylindra chyba wiecie o jaką mi chodzi i powiedzcie mi która śrubka od czego jest bo nie bardzo wiem i jak bym chciał ustawić ten gaźnik to którą śrubką musiał bym najpierw kręcić. Aha i jak by ktoś miał fotkę tej oryginalnej śrubki co u mnie jest robiona to niech pokaże bo chciał bym wiedzieć jak ona ma wyglądać i czy jest możliwość kupienia takiej śrubki?


Ostatnio zmieniony przez Sławek SIMER s51 dnia Nie 17:32, 29 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:32, 28 Kwi 2012    Temat postu:

Śrubka obok przepustnicy służy do regulacji wolnych obrotów i reguluje się nią ilość powietrza. Wkręcanie powoduje zmniejszenie ilości powietrza, czyli zmniejszanie obrotów. Ona zamyka otwór, przez który wpada powietrze, swoją boczną powierzchnią (gwintem) zatem jej koniec powinien być płaski - jest to zwykła śrubka.

Ta przy cylindrze służy do regulacji składu mieszanki - jej wkręcanie powoduje zmniejszanie ilości paliwa. Trzeba ją wkręcić do końca a potem wykręcić o 2,5 obrotu. Potem śrubą wolnych obrotów ustawić możliwie niskie wolne ale aby silnik równo pracował. Potem znowu wkręcasz śrubę mieszanki aby ustawić jak największe wolne obroty. Potem śrubą wolnych te obroty zmniejszasz.
I tak kilka razy, powoli, bo gaźnik reaguje z opóźnieniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 621
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:41, 28 Kwi 2012    Temat postu:

Aha czyli śrubka może być taka jaka jest teraz? ona ma koniec trochę przyszlifowany na taki dziób, ale jeśli lepsza była by śrubka z płaskim końcem to na pewno gdzieś bym taką znalazł w domu.
Z tego co rozumiem to mówisz że mam wkręcić ile się da tą śrubkę przy cylindrze od składu mieszanki i następnie ją wykręcić tak jak mówisz o 2,5 obrotu. To rozumiem.
Potem tą srubką obok przepustnicy od wolnych obrotów mam simka ustawić tak żeby chodził jak na najniższych obrotach ale żeby nie gasł i chodził równo? i czy ma się w tedy wkręcać na obroty?
Kolejną rzeczą jaką mówisz to to że potem znowu mam wkręcić śrubę mieszanki aby ustawić jak największe wolne obroty... tego właśnie nie do końca rozumiem, ja jak będę ją wkręcał to po chwili obroty będą mi się zwiększać? i potem śrubką od wolnych mam je zmniejszyć tak że już powinno wszystko działać? dobrze kapuję czy nie?
Na koniec mówisz że tak kilka razy i tego właśnie nie rozumiem co kilka razy i po co?
Mam nadzieję że rozumiesz moje pytania i będę wdzięczny jak mi na nie odpowiesz bo chcę się upewnić Happy
Aha i jak mam ustawić poziom paliwa bo to też będzie miało pewnie wpływ na regulację, zauważyłem że w tym zbiorniczku jest taki słupek jak by do połowy tego zbiorniczka i czy poprawnie ustawiona dawka paliwa ma być na wysokości tego słupka?
Tak jak pisałem wcześniej na wolnych chodził mi nawet zadowalająco, tylko jak dałem na full gaz i jak go przez chwilę przytrzymuję to po jakiejś sekundzie przydusza go i obroty spadają i czy to może właśnie być przez te niepoprawne ustawienie gaźnika?
Sorki że się tak rozpisałem tyloma pytaniami ale wiecie chcę wiedzieć jak najwięcej żeby potem ewentualnie nie zadawać nowych pytań Happy


Ostatnio zmieniony przez Sławek SIMER s51 dnia Nie 17:41, 29 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:28, 29 Kwi 2012    Temat postu:

To co napisałem na temat regulacji możesz też przeczytać w instrukcji obsługi swojego gaźnika: http://www.simsonrulez.fora.pl/download,13/gaznik-16n1-11-i-16n3-4-bfv-instrukcja,32597.html

Wszystko dobrze zrozumiałeś a co do:

Sławek SIMER s51 napisał:
mam wkręcić śróbę mieszanki aby ustawić jak największe wolne obroty... tego właśnie nie do końca rozumiem, ja jak będę ją wkręcał to po chwili obroty będą mi się zwiększać?

Ja rozumiem to tak: śrubą wolnych obrotów (ta na wierzchu) ustawiłeś jakieś tam minimalne wolne obroty, czyli przytkałeś otwór doprowadzający powietrze dla wolnych obrotów. Przepustnica jest wtedy zamknięta i powietrze dostaje się przez dodatkowy otwór przytykany tą śrubą. Ilość powietrza jest ustalona. A jaka jest ilość paliwa? To reguluje się drugą śrubą - składu mieszanki.
Istnieje jakaś dawka paliwa, którą silnik najlepiej wykorzystuje, spala. Przy tej dawce silnik będzie miał największe obroty przy stałej ilości powietrza. Trzeba więc szukać tego ustawienia aby paliwo było najlepiej spalane. Po wykręceniu tej śruby o 2,5-3 obroty dawka paliwa będzie za duża i silnik nie osiągnie większych obrotów. Gdy zaczniesz ją wkręcać zmniejszasz dawkę paliwa ale zmieniasz skład/proporcje mieszanki w stronę lepszej. Dlatego skutkuje to zwiększeniem obrotów.

Sławek SIMER s51 napisał:
mówisz że tak kilka razy i tego właśnie nie rozumiem co kilka razy i po co?

Zwiększyłeś więc obroty po wkręceniu śruby składu mieszanki i masz za wysokie wolne. Trzeba je więc nieco zmniejszyć śrubą wolnych. Ale czy to już jest optymalne? Niekoniecznie, dlatego trzeba spróbować ponownie lekko wkręcać śrubę mieszanki aby zwiększyć obroty. Gdy to się uda ale wolne będą zbyt wysokie, to znowu trzeba je zmniejszyć itd. "kilka razy".
Na koniec trzeba wykręcić śrubę mieszanki o 0,5 obrotu aby nieco zwiększyć ilość paliwa.
Te regulacje trzeba robić na nagrzanym silniku i zbyt mocne wkręcenie śruby składu może powodować gaśnięcie na wolnych przy zimnym silniku. Wtedy trzeba trochę wykręcić śrubę mieszanki i wolnych- słowem próbować.
Cóż, regulacja gaźnika to rodzaj "sztuki" Wink (1)

Jako człowiek mający kontakt z techniką powinieneś poprawnie pisać: śrubka, rzecz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 621
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:46, 29 Kwi 2012    Temat postu:

Aha to już mniej więcej kapuję Happy
Sprubuję jutro go ustawić jak coś mi nie wyjdzie to będę jeszcze pisał.
Sorki za te błędy już je poprawiłem, poprostu pisałem na szybko i zawsze po tym wychodzą mi takie kulfony Happy
Dzięki za porady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 621
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:45, 30 Kwi 2012    Temat postu:

Ustawiałem ten gaźnik dokładnie tak jak mówiłeś ale nic to nie daje może gaźnik jest jakiś uszkodzony albo są dysze nieprawidłowe.
Wolne obroty były ale tak jak mówiłem jak daję na cały gaz to przerywa i gaz tak faluje i czasami nawet kichnie w tłumiku. Próbowałem na wszystkie sposoby ustawić go ale ta przyczyna jest stale i nie mam już siły się z nim bawić bo resztę paliwa mi wypalił z baku a zostało mi z litra w bańce.

Syzyf powiedz mi jeszcze jak ustawić gaźnik 16n1-8 bo na tym mam pełne obroty i nie spadają tak jak na tamtym, tylko te wolne mi ciężko ustawić i czasami jak silnik mam rozgrzany to w drodze obroty spadają i mi gaśnie.
No i simek pali mi jak smok coś około 5 litrów nie wiem czemu może przez źle ustawiony gaźnik. W tym gaźniku wszystkie śrubki są na wieżchu i jedna podnosi iglicę a w tamtym gaźniku nie ma takiego czegoś.


Ostatnio zmieniony przez Sławek SIMER s51 dnia Pon 18:47, 30 Kwi 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:35, 30 Kwi 2012    Temat postu:

Jeśli tak dużo pali, to trzeba przede wszystkim sprawdzić, czy nie jest cały czas włączone ssanie. Czyli sprawdzić stan gumki na tłoczku ssania, czy on się porusza przy naciąganiu linki ssania i czy linka ma luz.
Gaźniki typu 16N1 oraz 16N3 mają inną budowę.
Regulacja jest opisana w instrukcji, do której podałem link.
Kichanie w tłumik może być spowodowane przez złe ustawienie zapłonu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 621
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:53, 30 Kwi 2012    Temat postu:

Ssanie niby się nie zacina czy coś ale muszę sprawdzić stan tej gumki bo coś mi się wydaje że jest trochę krzywa, jutro ją sprawdzę i napiszę ale mimo wszystko warto wymienić bo to nie kosztuje majątek a i uszczelkę do gaźnika też kupię bo nie mam dobrej.
Zapłon też na pewno był by do ustawiania tylko nie bardzo wiem jak tzn. wiem wszystko tylko nie wiem gdzie przykładać tą żarówkę i kiedy powinna mi zaświecić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:54, 01 Maj 2012    Temat postu:

Sławek SIMER s51 napisał:
nie wiem gdzie przykładać tą żarówkę i kiedy powinna mi zaświecić.

Niedawno o tym pisałem: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-silnikowe,24/problem-z-regulacja,35297.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin