Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jakie jeprze paliwo 95 czy 98
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bober927
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:18, 11 Mar 2009    Temat postu: jakie jeprze paliwo 95 czy 98

czesc jaka poczyje roznice gdy zatankuje 98 do simsona zym ono sie rozni od 95? co odczuje po zmianie paliwa???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 19:13, 11 Mar 2009    Temat postu: Re: jakie jeprze paliwo 95 czy 98

bober927 napisał:
czesc jaka poczyje roznice gdy zatankuje 98 do simsona zym ono sie rozni od 95? co odczuje po zmianie paliwa???


Różni się liczbą oktanową. Poczujesz różnicę w portfelu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Śro 19:19, 11 Mar 2009    Temat postu:

zalałem kiedyś 98 i wydaje mi sie że simson był silniejszy na tej benzynie. Ale penie zadziałała psychika Wide grin i tylko mi sie wydawało. Za to wlałem kiedyś do samochodu to czuć było minimalny przyrost (zatankowałem Verve (tak to sie pisze chyba). Samochód to Opel Tigra 1,4
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
berecik
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:16, 11 Mar 2009    Temat postu:

Jak kiedyś czytałem to liczba oktanów brew pozorom nie ma nic z jej kalorycznością. Więcej oktanów tylko zabezpiecza przed spalaniem stukowym.
Dawno już to czytałem wiec mogłem już coś pojebać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Śro 20:55, 11 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
mniej oktan ,wieksza moc silnika,tyle ,że spalanie stukowe głośniejsze,więcej oktan,auto słabsze,mała ściąga o paliwach od specjalisty,który ma firmę robiącą mieszanki dla teamów wyścigowych,ściągnięte z forum motoryzacyjnego. ------ benzyna 95 OKT i 98 OKT oparte są na takiej samej bazie paliwowej. Podniesienie oktanów w paliwie 98 odbywa się poprzez dodanie węglowodorów aromatycznych (toluen, ksylen - mieszanina izomerów, n-ksylen). Generalnie paliwa te nie zawierają substancji zawierających tlen (np. eterów).

- benzyna 98 Ultimate jest to (UWAGA, PO PRZECZYTANIU ZAPOMNIEĆ, TAJEMNICA HANDLOWA FIRMY BP benzyna 95 OKT do której dodano eter tert-metylo-butylowy (MTBE, RON=120) w ilości 14%. Rzeczywista liczba oktanowa tego paliwa (RON/2+MON/2) wynosi nieco ponad 99 OKT, ale ze względów handlowych nazwano to 98 Ultimate.

- benzyny V-power (ZAPOMNIEĆ J.W., POWAŻNA TAJEMNICA FIRMY SHELL ) produkowane są na dwa odmienne sposoby: 95 V-power jest to 95 OKT z dodatkami obniżającymi tarcie na poziomie molekularnym - dokładnie jest to 95 + Motorlife, vel MoS2, vel siarczek molibdenu. 99+ V-power jest to 95 V-power + TAME (inny eter, zbliżony do MTBE) + mieszanka węglowodorów aromatycznych j.w..

Kwestia wpływu oktanów na silnik i osiągi


coś takiego znalazłem na ten temat
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:20, 11 Mar 2009    Temat postu:

W kazdym razie Simsony robione byly pod paliwa olowiowe 75-78 oktanow, wiec nie nalezy lac wiecej niz 95 w chwili obecnej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:46, 11 Mar 2009    Temat postu:

dokładnie tak jest berecik. liczba oktanowa zabezpiecza przed tym aby przy wysokiej temp nie następował samozapłon tylko żeby zapłon nastąpił od iskry mówiąc kolokwialnie. a przy 98 też nic się nie stanie bo to jest 2suw i nie ma gniazd zaworowych podatnych na wypalenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:49, 11 Mar 2009    Temat postu:

I proszę o poprawienie tytułu tematu, gdyż jest karygodny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
squorpion
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:22, 11 Mar 2009    Temat postu:

kiedyś było o tym chyba na tvn turbo na obalanie mitów i stwierdzili że jak się zaleje to jest tak nieznaczna różnica że nie sposób ją odczuć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
berecik
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:09, 11 Mar 2009    Temat postu:

Jak kiedyś w pewnej reklamie.
"Widzisz różnice? Nie? To po co przepłacać" I tyle w tym temacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:33, 12 Mar 2009    Temat postu:

Ja jedynie widze i czuje roznice miedzy paliwem - olejem napedowym ON ekodiesel i Verva ON. 2 rozne paliwa - roznica kolosalna, ale to mowie o pracy samochodu z roku 84. W Simsonie nigdy nie zauwazylem roznicy, na jakim paliwie jezdze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
berecik
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:03, 12 Mar 2009    Temat postu:

Wiesz Verwa w końcu ma coś tam tej mocy dać. Wiec chyba nie tylko liczba oktanów się różni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:34, 12 Mar 2009    Temat postu:

Diesle nie maja oktanow tylko cetany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
berecik
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:26, 13 Mar 2009    Temat postu:

A muszę się przyznać że nie wiedziałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sibir92
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Paczków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:46, 13 Mar 2009    Temat postu:

PALIWA I OLEJE DO DWUSUWÓW

Dwusuwowe Syrenki, Wartburgi i Trabanty zniknęły z naszych dróg niemal całkowicie, a wraz z nimi odeszły do przeszłości mieszadła i dystrybutory olejowe, stanowiące niegdyś obowiązkowe wyposażenie każdej stacji paliw. Problemy związane z eksploatacją silników dwusuwowych z zapłonem iskrowym, pozostały jednak nadal zmartwieniem niektórych posiadaczy motocykli i skuterów.
Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego rodzaju paliwa do dwusuwowego silnika. Wycofanie ze sprzedaży benzyn etylizowanych i kampania reklamowa związana z przekonaniem użytkowników starszych pojazdów nie przystosowanych do spalania benzyny bezołowiowej, aby zaczęli stosować paliwo oznaczone symbolem U95, wprowadziła w błąd wielu właścicieli dwusuwów. Zaczęli oni również kupować to paliwo, w obawie przed uszkodzeniem silnika.
Benzyna U95 posiada dodatki zapobiegające nadmiernemu zużyciu nieutwardzanych gniazd zaworowych. Ponieważ silniki dwusuwowe nie posiadają rozrządu zaworowego, charakterystycznego dla czterosuwów, nie potrzebują również dodatku chroniącego gniazda. Nie jest ważne, czy silnik dwusuwowy jest kilkudziesięcioletni czy nowy. Do wszystkich dwusuwów można bez obaw stosować benzyny bezołowiowe, uzależniając ich dobór, od stopnia sprężania. Dla niezbyt wysilonych silników starszych motocykli, właściwe będzie paliwo o liczbie oktanowej 95, a do silników motocykli sportowych, posiadających wysoki stopień sprężania, należy stosować paliwo o liczbie oktanowej 98. Liczbę oktanową paliwa właściwego dla danego pojazdu określają jednoznacznie informacje zawarte w instrukcji obsługi lub udzielone przez autoryzowany serwis danej marki.
Większość silników dwusuwowych z zapłonem iskrowym charakteryzuje się tym, że smarowane są olejem spalanym następnie w cylindrze, wraz z paliwem. Olej ten dostarczany jest do silnika w postaci mieszanki z paliwem, lub podawany dozownikiem z oddzielnego zbiornika. Starsze motocykle wymagają przygotowania mieszanki olejowo - benzynowej, o stosunku oleju do paliwa, wahającym się pomiędzy 1:20 - 1:50, w zależności od modelu.
Najpopularniejszymi, dostępnymi na stacjach paliw, olejami przeznaczonymi do smarowania silników dwusuwowych są Mixol S i Mobil 1 Racing 2T.
Mixol S jest olejem przeznaczonym do mało i średnio wysilonych silników dwusuwowych z zapłonem iskrowym, smarowanych systemem mieszankowym. Nie wymaga stosowania mieszadła i może być wlewany bezpośrednio do zbiornika paliwa, ponieważ zawiera rozpuszczalnik ułatwiający dokładne wymieszanie. Mixol S posiada specyfikację API TB/TA.
Wadą oleju Mixol S jest powstawanie nagarów wewnątrz komór spalania silników smarowanych tym olejem, co może doprowadzić do zakleszczenia pierścieni tłokowych. Wykazuje on również niedostateczne właściwości podczas długotrwałej pracy silnika na wysokich obrotach. Zaletą tego oleju jest niska cena.
Mobil 1 Racing 2T to najwyższej jakości olej syntetyczny, przeznaczony do wysokoobrotowych i wysoko wysilonych silników dwusuwowych z zapłonem iskrowym. Doskonale nadaje się zarówno do smarowania mieszankowego oraz dozownikowego. Mobil 1 Racing 2T przewyższa wymagania specyfikacji API TC.
Pewnym mankamentem jest wysoka cena, otrzymujemy jednak w zamian najwyższej jakości produkt przyjazny dla środowiska, który zapewni wydłużenie okresu międzyremontowego w silniku dwusuwowym. Zaletami oleju Mobil 1 Racing 2T są znakomite właściwości smarne, nawet w najtrudniejszych warunkach pracy, niemal całkowity brak nagaru w komorach spalania silników smarowanych tym olejem, doskonała ochrona przeciwkorozyjna oraz niska emisja spalin dzięki specjalnie dobranemu składowi komponentów.
Znakomite właściwości oleju Mobil 1 Racing 2T powodują, że jest on szczególnie zalecany do motocykli wyścigowych, motocrossowych i wszystkich tych, których silniki eksploatowane są w zakresie wysokich obrotów i z wykorzystaniem maksymalnych mocy.
Do nowoczesnych motocykli i skuterów wyposażonych w silniki chłodzone cieczą, również można polecić Mobil 1 Racing 2T. Olej ten doskonale nadaje się także do silników dwusuwowych chłodzonych powietrzem oraz do starszych motocykli dwusuwowych, eksploatowanych na wysokich obrotach i na dalekich trasach. Jeżeli jednak nie przeciążamy dwusuwowego silnika naszego motocykla, to zadowoli się on olejem mineralnym lub wykonanym w oparciu o technologię syntetyczną ("półsyntetycznym").
Na polskim rynku nabyć można wysokiej jakości olej Mobil Ekstra 2T oparty o technologię syntetyczną. Jest to olej przeznaczony do smarowania wszystkich typów motocykli napędzanych silnikami dwusuwowymi. Jego podstawowe zalety to: minimalizacja osadów w silniku i układzie wydechowym oraz na świecach zapłonowych, ochrona antykorozyjna, zmniejszenie poziomu zadymienia spalin, łatwe mieszanie z paliwem i brak rozwarstwienia po długim postoju.
Dobre właściwości smarne posiada również ESSO 2T Special, wysokowydajny olej z komponentami syntetycznymi, przeznaczony do smarowania silników dwusuwowych chłodzonych powietrzem. Podobnie jak Mobil Ekstra 2T, spełnia on standardy jakościowe API TC.
Godny polecenia jest również olej syntetyczny ESSO 2T Synthetic przeznaczony do smarowania wszystkich typów dwusuwowych silników motocyklowych, stawiających najwyższe wymagania olejom smarującym.
Oprócz wymienionych produktów, na polskim rynku pojawiają się oleje różnych marek krajowych i zagranicznych. Niestety ich jakość nie zawsze jest dostatecznie wysoka, a sporadycznie zdarza się, że informacje podane na opakowaniu, nie odpowiadają jego zawartości.
Zmienianie rodzaju oleju, jakim smarujemy silnik dwusuwowy, nie jest wskazane. Lepiej na początku eksploatacji zdecydować się na jeden gatunek oleju i wozić ze sobą pewien jego zapas, nie stosując olejów kupionych "przygodnie". Sporadyczne smarowanie silnika dwusuwowego, olejami gorszych gatunków, spowoduje wytrącanie się nagarów wewnątrz silnika, które zostaną spłukane rozpuszczalnikami zawartymi w oleju lepszej jakości. Ten gwałtownie spłukany nagar może zablokować pierścienie.
Ciągłe używanie olejów niskiej jakości spowoduje osadzenie się tak grubej warstwy nagaru w komorze spalania i układzie wydechowym, że wystąpi konieczność mechanicznego usunięcia tego osadu, na długo przed planowanym remontem silnika. Pokłady nagaru mogą niekiedy całkowicie zatkać układ wydechowy lub znacznie zmniejszyć światło okna wydechowego, co wpłynie drastycznie na obniżenie mocy silnika.
Skrzynia biegów i komora sprzęgła silnika dwusuwowego, mogą być smarowane motocyklowym olejem silnikowym przeznaczonym od silników czterosuwowych, lub tradycyjnym olejem przekładniowym. Zastosowanie oleju przekładniowego może niekiedy sprzyjać poślizgowi sprzęgła. Powoduje to konieczność zlania całego oleju ze skrzyni biegów oraz komory sprzęgła, wypłukania wnętrza tych komór i napełnienia świeżym motocyklowym olejem silnikowym.


Ostatnio zmieniony przez sibir92 dnia Pią 20:48, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin