Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zablokowany kopniak. Remont silnika. Sprężynka.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon_Zimi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek k/Torunia

PostWysłany: Pią 14:34, 27 Lut 2009    Temat postu: Zablokowany kopniak. Remont silnika. Sprężynka.

Siemanko chlopaki. Opowiem sytuacje:
Odpalam Sima u kumpla było juz ciemno i zimno:D Wszystko OK jak zawsze: sprzęgło, jedynka i TRZASK. Simson zgasł. Juz nie odpalił zablokowała się kopka, mysle sobie sprobuje na popych tak samo-koło w miejscu stoi. CZyli sobie pomyslalem ukruszyl sie jakis trybik i zablokowalo skrzynie. No dobra. Rozpołowiłem silnik i patrze luzem na dole leżą te małe kuleczki co są na tym wałku(nie wiem jak to sie fachowo nazywa, chodzi o to co wałek wchodzi w wałek a w ściankach tego zewnetrznego wałka sa dziurki na kulki) i taka bardzo mała sprężynka z jednej strony wygięta w półkole a z drugiej(najpewniej) urwana. I moje pytanie jest takie: skąd wzięłą sie ta mała sprężynka? Szukałem juz na schemacie,ale cos nie moge znależć. No chyba, że wpadła jakos poprzedniemu właścicielowi podczas dolewania oleju lub cos w podobie. I czy jak złoże wszystko już na gotowe te małe kuleczki znów nie wypadna? Dodam, że z 2-3tyg zaczęły biegi wyskakiwać jak jechałem szybko na jakiejs dziurawej drodze.

A i bym zapomniał dam wam zdjęcie też takiej podkładki co jest od prawej strony wału za łożyskiem. Braciak chciał sie pobawić w mechanika i mi ją pokrzywił ja jakoś ją poprostowałem, ale nie wiem za co ona jest odpowiedzialna i czy musi być idealnie prosta czy może być w takim stanie?

Z góry dzięki.

Zdjęcia:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pią 14:43, 27 Lut 2009    Temat postu:

Ta mała sprężynka trzyma najmniejsze kulki (2 szt na dziurkę), więc powinna być. Owe kulki ustalają położenie wybieraka/pręta biegów na każdym z biegów (dlatego ten pręt ma takie wyżłobienia).

Ta blaszka to jest odrzutnik oleju, lepiej żeby była prosta i jak najlepiej okalała wał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon_Zimi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek k/Torunia

PostWysłany: Pią 16:08, 27 Lut 2009    Temat postu:

czyli ta spręzynka okala ten wybierak przytrzymując kulki dobrze zrozumiałem?

Ostatnio zmieniony przez Szymon_Zimi dnia Pią 17:35, 27 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:10, 27 Lut 2009    Temat postu:

Tak, kulki sa w srodku docisniete do walka garbatego, a z zewnatrz zawiniete sprezynka, ktora jest laczona w 1 miejscu.

A ta blacha pelni role uszczelnienia walu, na to przychodzi simmering, wiec ona jest po to aby lekko odciazyc simmering i umozliwic smarowanie lozyska od strony simmeringu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon_Zimi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek k/Torunia

PostWysłany: Pią 17:36, 27 Lut 2009    Temat postu:

na łożyskach wału mam takie oznaczenia : 6204 A(lub)R P636 98 DKFDDR

jakie mam kupic łozyska?
te : ŁOŻYSKO 6204 KOYO TEFLON JAPAN C3 WAŁ TUNING !!!!!!!!!!!!!!!! czy te ŁOŻYSKO 6204 SKF C3 ( WAŁ S51)

i co to za oznaczenia C3 C4?

Lepsze te Koyo czy SKF?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pią 17:46, 27 Lut 2009    Temat postu:

Lepsze moim zdaniem jest SKF.

C3, C4 itp. to oznaczenie luzu, łożyska z luzem C3 mają mniejszy luz niż C4.

C3 były seryjnie montowane w silnikach simsona, C4 podobno montuje się w mega wysokoobrotowych simkach, ale tego nie jestem pewien.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:33, 28 Lut 2009    Temat postu:

Marcias, z tego co mi wiadomo w simsonie byly lozyska z normalnym luzem, nie luzem C3. Luz C4 polega na tym, ze w wyniku duzej rozszerzalnosci cieplnej normalne lozyska szybko sie nieszcza, bo bieznia nie rozszerza sie tyle ile kulki i chodzi za ciasno. C4 zaklada sie nie tyle do wysokoobrotowych, co wysokotemperaturowych silnikow. Z reguly w simsonie im wyzsze obroty tym wyzsza temperatura.

W sklepie- hurtowni z lozyskami, gdzie zaopatrywalem sie powiedzieli mi, ze SKF i FAG goruja, KOYO wcale tak dobrze nie wypadaja, jak sie moze wydawac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon_Zimi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek k/Torunia

PostWysłany: Sob 13:36, 28 Lut 2009    Temat postu:

Aha, no bo slyszałem tez opinie, że podobno japońskie łożyska sa najlepsze, no ale jezeli tak mowicie to kupie te SKF.

Bede robil szlif cylindra bo jest troche porysowany i czuc prog. Na tłoku u góry miałem wybite 37 98. Od p.Kniazia kupie chyba ten tłok DDR 38 25. Powiedzcie mi jaki wymiar pierscieni do tego mam kupic?

A no i jeszcze. Ta sprezynka co jest na tym wybieraku biegów co trzyma te małe kuleczki. Która to jest pozycja na cenniku p.Kniazia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:13, 28 Lut 2009    Temat postu:

SPR.WALKA ZDAWCZEGO S51 SZNUROWA
Na walku zdawczym nie ma innych sprezynek, wiec to napewno ta.

Tlok jest z pierscieniami, ale od kiedy kupuje sie pierscienie inne niz wymiar szlifu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 16:34, 28 Lut 2009    Temat postu:

Jeżeli już jakieś japońskie łożyska to NTN (montowane między innymi w Hondach).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin