Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zablokowany kopniak. Remont silnika. Sprężynka.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon_Zimi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek k/Torunia

PostWysłany: Pią 14:34, 27 Lut 2009    Temat postu: Zablokowany kopniak. Remont silnika. Sprężynka.

Siemanko chlopaki. Opowiem sytuacje:
Odpalam Sima u kumpla było juz ciemno i zimno:D Wszystko OK jak zawsze: sprzęgło, jedynka i TRZASK. Simson zgasł. Juz nie odpalił zablokowała się kopka, mysle sobie sprobuje na popych tak samo-koło w miejscu stoi. CZyli sobie pomyslalem ukruszyl sie jakis trybik i zablokowalo skrzynie. No dobra. Rozpołowiłem silnik i patrze luzem na dole leżą te małe kuleczki co są na tym wałku(nie wiem jak to sie fachowo nazywa, chodzi o to co wałek wchodzi w wałek a w ściankach tego zewnetrznego wałka sa dziurki na kulki) i taka bardzo mała sprężynka z jednej strony wygięta w półkole a z drugiej(najpewniej) urwana. I moje pytanie jest takie: skąd wzięłą sie ta mała sprężynka? Szukałem juz na schemacie,ale cos nie moge znależć. No chyba, że wpadła jakos poprzedniemu właścicielowi podczas dolewania oleju lub cos w podobie. I czy jak złoże wszystko już na gotowe te małe kuleczki znów nie wypadna? Dodam, że z 2-3tyg zaczęły biegi wyskakiwać jak jechałem szybko na jakiejs dziurawej drodze.

A i bym zapomniał dam wam zdjęcie też takiej podkładki co jest od prawej strony wału za łożyskiem. Braciak chciał sie pobawić w mechanika i mi ją pokrzywił ja jakoś ją poprostowałem, ale nie wiem za co ona jest odpowiedzialna i czy musi być idealnie prosta czy może być w takim stanie?

Z góry dzięki.

Zdjęcia:





Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pią 14:43, 27 Lut 2009    Temat postu:

Ta mała sprężynka trzyma najmniejsze kulki (2 szt na dziurkę), więc powinna być. Owe kulki ustalają położenie wybieraka/pręta biegów na każdym z biegów (dlatego ten pręt ma takie wyżłobienia).

Ta blaszka to jest odrzutnik oleju, lepiej żeby była prosta i jak najlepiej okalała wał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon_Zimi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek k/Torunia

PostWysłany: Pią 16:08, 27 Lut 2009    Temat postu:

czyli ta spręzynka okala ten wybierak przytrzymując kulki dobrze zrozumiałem?

Ostatnio zmieniony przez Szymon_Zimi dnia Pią 17:35, 27 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:10, 27 Lut 2009    Temat postu:

Tak, kulki sa w srodku docisniete do walka garbatego, a z zewnatrz zawiniete sprezynka, ktora jest laczona w 1 miejscu.

A ta blacha pelni role uszczelnienia walu, na to przychodzi simmering, wiec ona jest po to aby lekko odciazyc simmering i umozliwic smarowanie lozyska od strony simmeringu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon_Zimi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek k/Torunia

PostWysłany: Pią 17:36, 27 Lut 2009    Temat postu:

na łożyskach wału mam takie oznaczenia : 6204 A(lub)R P636 98 DKFDDR

jakie mam kupic łozyska?
te : ŁOŻYSKO 6204 KOYO TEFLON JAPAN C3 WAŁ TUNING !!!!!!!!!!!!!!!! czy te ŁOŻYSKO 6204 SKF C3 ( WAŁ S51)

i co to za oznaczenia C3 C4?

Lepsze te Koyo czy SKF?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pią 17:46, 27 Lut 2009    Temat postu:

Lepsze moim zdaniem jest SKF.

C3, C4 itp. to oznaczenie luzu, łożyska z luzem C3 mają mniejszy luz niż C4.

C3 były seryjnie montowane w silnikach simsona, C4 podobno montuje się w mega wysokoobrotowych simkach, ale tego nie jestem pewien.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:33, 28 Lut 2009    Temat postu:

Marcias, z tego co mi wiadomo w simsonie byly lozyska z normalnym luzem, nie luzem C3. Luz C4 polega na tym, ze w wyniku duzej rozszerzalnosci cieplnej normalne lozyska szybko sie nieszcza, bo bieznia nie rozszerza sie tyle ile kulki i chodzi za ciasno. C4 zaklada sie nie tyle do wysokoobrotowych, co wysokotemperaturowych silnikow. Z reguly w simsonie im wyzsze obroty tym wyzsza temperatura.

W sklepie- hurtowni z lozyskami, gdzie zaopatrywalem sie powiedzieli mi, ze SKF i FAG goruja, KOYO wcale tak dobrze nie wypadaja, jak sie moze wydawac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon_Zimi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek k/Torunia

PostWysłany: Sob 13:36, 28 Lut 2009    Temat postu:

Aha, no bo slyszałem tez opinie, że podobno japońskie łożyska sa najlepsze, no ale jezeli tak mowicie to kupie te SKF.

Bede robil szlif cylindra bo jest troche porysowany i czuc prog. Na tłoku u góry miałem wybite 37 98. Od p.Kniazia kupie chyba ten tłok DDR 38 25. Powiedzcie mi jaki wymiar pierscieni do tego mam kupic?

A no i jeszcze. Ta sprezynka co jest na tym wybieraku biegów co trzyma te małe kuleczki. Która to jest pozycja na cenniku p.Kniazia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:13, 28 Lut 2009    Temat postu:

SPR.WALKA ZDAWCZEGO S51 SZNUROWA
Na walku zdawczym nie ma innych sprezynek, wiec to napewno ta.

Tlok jest z pierscieniami, ale od kiedy kupuje sie pierscienie inne niz wymiar szlifu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 16:34, 28 Lut 2009    Temat postu:

Jeżeli już jakieś japońskie łożyska to NTN (montowane między innymi w Hondach).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin