Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Ustawianie zapłonu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Wto 16:06, 17 Lip 2012    Temat postu: Ustawianie zapłonu

Panowie pomocy zawsze ustawiałem zapłon na "chybił trafił" i było względnie jednak jest to nie odpowiednio a żadne opisy ani tłumaczenia jak to zrobić nie docierają do mnie. Czytałem setki postów i no nie rozumie 8O widziałem tez filmik na YT ale koleś zrobił mi wodę z mózgu bo namieszał tylko ;p. Może mi ktoś opisać jak to zrobić poprawnie tylko w najprostszy sposób w jaki można. Dodam że teraz simson po mojej korekcie nie odpala a wcześniej strzelał z tłumika.

A zaczęło się tak, że simson w drodze zaczął zamulać jak chciałem szybciej pojechać dojechałem nim z prędkością slimaka do domu na biegu 2 potem strzelał z tłumika na wolnych jak odgazowałem.

Przy okazji Stefan masz może już ten filmik bo simson już 2 tygodnie niemalże stoi :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:14, 17 Lip 2012    Temat postu:

ustawiasz tlok w gmp.zaznaczasz markerem na karterze i magnecie kreski,odczytujesz wymiar na suwmiarce,dodajesz 1,8 do tego wymiaru(dla cylka 50 i 60),cofasz(w lewo krecac magnetem)o ten wymiar i zaznaczasz kreski.w tym miejscu przerywacz powinien sie otwierac.jesli tak nie jest to odkrecasz stator i regulujesz tak dlugo az bedzie odpowiednio.nastepnie wracasz do gmp i ustawiasz przerwe miedzy platynkami 0,4 mm.i powinno byc git.dla innych pojemnosci wartosci musisz poszukac.a tak wogole to jakiego masz sima?jesli post nie trafiony to sorki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Wto 17:49, 17 Lip 2012    Temat postu:

s51 tradycyjne 50 cm enduro Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:04, 17 Lip 2012    Temat postu:

Ale masz platynowca czy elektronika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Wto 21:47, 17 Lip 2012    Temat postu:

platyny Happy I sprawiają mi problem wiem jak zmierzyć GMP ale potem nie wiem jak kręcić iskrownik
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:05, 17 Lip 2012    Temat postu:

zrob tak jak toncio mówi, bardzo dobrze to opisał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:56, 17 Lip 2012    Temat postu:

Wykręcasz świece wkładasz tam czujnik zegarowy (jak nie masz to np śrubokręt) kręcisz magnetem w prawo... wyczuj gmp. Wtedy poluzuj śrubkę przerywacza, weź do ręki szczelinomierz i otwórz listek 0,4. Wsadź pomiędzy styki platynek. szczelinomierz ma wchodzić z delikatnym oporem pomiędzy platyny. Dopuszczalna wartość to 0,4 - 0,5mm. Kiedy już ustawisz przerwę to cofnij magneto w lewo o wartość np 1.8mm (do tego celu użyj czujnika zegarowego) a jak nie masz to suwmiarki. Wiesz jak ustawić to suwmiarką? w gmp wkładasz głębokościomierz suwmiarki i odczytujesz wartość do tego dodajesz np +1.8mm następnie cofasz magneto w lewo. Teraz naklej sobie kawałek taśmy malarskiej. Zaznacz pozycję kiedy następuje wspomniane wyżej 1.8mm... chodzi o to aby znaki na magnecie i karterze się zgrały kiedy następuje dana wartość. Teraz odłącz kabelek od przerywacza i zrób tak aby on nie dotykał elementów iskrownika. Pod przerywacz możesz podłączyć np multimetr który jest wyposażony w sygnał dźwiękowy. A jak nie masz to żaróweczka+bateria+kabelek... i regulujesz statorem. W lewo zapłon się przyspiesza a w prawo opóźnia. Kiedy jest przykładowe 1.8mm żaróweczka ma przestać świecić. Ale to tylko książkowe wartości. Nie jest nigdzie powiedziane ,że po takim zabiegu silniczek będzie palił pięknie. To tylko kluczowe ustawienia od których zaczynamy dalszą korektę w razie konieczności.

Edit: tu masz prosty schemacik --->



Uploaded with ImageShack.us

Kiedy styki platyn są zwarte to żarówka świeci. Kiedy są rozwarte to żarówka nie świeci... zrób tak aby np na wartości 1.8 żaróweczka przestawała świecić.


Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Śro 0:21, 18 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:12, 18 Lip 2012    Temat postu:

andikss ma racje.pierw przerwa na platynach a pozniej regulacja statorem.pisalem w pospiechu.sorki.i super ci to rozrysowal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:38, 18 Lip 2012    Temat postu:

I jak panie poprawna pisownia-ustawiłeś ten zapłon?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Śro 22:02, 18 Lip 2012    Temat postu:

toncio20 napisał:
I jak panie poprawna pisownia-ustawiłeś ten zapłon?


I Kto tu prowokuje :] Nie jeszcze nie ale temat bardzo mi się przydał, pookładałem sobie w głowie co i jak. Najprawdopodobniej w sobotę się za to zabiorę Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:45, 19 Lip 2012    Temat postu:

toncio20 napisał:
ustawiasz tlok w gmp(...) cofasz (w lewo krecac magnetem)

stasiu007 napisał:
zrob tak jak toncio mówi, bardzo dobrze to opisał.

Andikss51 napisał:
cofnij magneto w lewo o wartość np 1.8mm

Obracanie magnetem w lewo podczas sprawdzania momentu rozwarcia styków albo wyznaczania położenia tłoka czujnikiem zegarowym/suwmiarką jest nieprawidłowe, ponieważ wał w pracującym silniku obraca się w prawo. Przy obracaniu w lewo ewentualne luzy w układzie korobowym spowodują, że inne będzie ustawienie wału przy położeniu tłoka np.1,8mm przed GMP podczas obrotu w lewo, a inne przy obracaniu w prawo.
Powinno się robić tak:
- najpierw obrócić magneto mocno w lewo, aby przekroczyć moment zwarcia styków
- teraz obracając je powoli w prawo "wyłapać" moment rozwarcia styków przerywacza albo położenia tłoka. Dzięki temu wyeliminuje się wpływ luzów na pomiar.

O wyssanej z brudnego palca teorii ustawiania przerwy na przerywaczu w GMP niedawno pisałem (KLIK) ale niektórzy są odporni na argumenty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:13, 19 Lip 2012    Temat postu:

Syzyf pewnie masz racje,ale w lehrnvideo by sie mylili?.Trafne spostrzezenie i wezme to pod uwage przy kolejnym ustawianiu.A tak apropo o jakich luzach mowa,jak magneto jest zacisniete na stozku a korbowod z tlokiem jest mocowany na ciasno chyba w tolerancji H7 ,wiec luz dochodzi do ok 0,02 mm,a nie jest to wiele,ale teoria bardzo poprawna.Pewnie mnie zagniesz ale co mi tam :]

Ostatnio zmieniony przez toncio20 dnia Czw 14:07, 19 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafiii
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:33, 23 Gru 2013    Temat postu:

Witam,

mam nietypowy problem. W simsonie mam nowy zapłon 12v firmy Ultimo. Przerwa na przerywaczu ustawiona na 0,4 , zapłon ustawiony poprawnie i simson przerywa... gaśnie, a później ciężko go odpalić. Świeca jest również nowa(izolator)

Zauważyłem również, że mam dwie przerwy na przerywaczu jedna przed górnym martwym punktem(ta właściwa) a druga się pojawia gdzieś gdy tłok odsłoni okno wydechu czy tak powinno być? magneto również nowe firmy aka.

Proszę o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin