Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłok nie podchodzi do końca tulei
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:44, 11 Lut 2012    Temat postu: Tłok nie podchodzi do końca tulei

Mam problem. Dopóki jeździłem Simsonem na cylindrze 50 ccm to wszystko w miarę śmigało. We wakacje wymieniłem cylinder na 60 ccm marki IMPEX.
Pojeździłem 100 km i pojawiła się pierwsza komplikacja. Wydmuchało mi uszczelkę pod cylindrem. Ściągnąłem cylka założyłem nową uszczelkę i za h**a nie chciał odpalić. Zmarnowałem 5 litrów benzyny na nieudolne próby odpalenia go. Przyczyny szukałem przez zapłon, cewki, kable wn, świece, przerywacze, aż po zwarcia na stacyjce. Szukałem kombinowałem, męczyłem się i nic nie wychodziło. Harowałem przy nim około miesiąca i wkurzało mnie to, że wszyscy kumple jeżdżą a ja robię, robię, robię i jeszcze raz robię i nic z tego nie wychodzi.
W końcu tak od niechcenia wkręciłem długa, zmaltretowaną świecę BOSH, której pierwsza młodość umknęła już bardzo dawno. I o dziwo odpalił od sztycha. Nie chciał się wkręcać na obroty więc opóźniłem mu zapłon na maxa. I zaczął pięknie chodzić. Przejeździłem sezon z imponującym przebiegiem 623 km( założę się, że z 15km jest przepchanych).

Jako że skończyłem remont silnika myślałem, że silnik będzie igiełka. Niestety nie chce odpalać.

Jak zakładałem cylinder to strzeliłem tak od niechcenia kilka fotek.
Przeglądając zdjęcia mnie olśniło.
Było dokładnie to zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uświadomiłem sobie, że jednak nie jest ze mnie mechanik.
Tłok na maksymalnej wysokości spoczywa w odległości 2 mm od górnej krawędzi tulei. Dochodzi do tego, że aby odpalić należy maksymalnie przyspieszyć zapłon ( na krótkiej świecy) lub maksymalnie opóźnić ( na długiej świecy).


Mam do was pytanie czy są wyższe tłoki od nominalnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Sob 18:05, 11 Lut 2012    Temat postu:

czyli bo trudnych zabiegach wpadłeś na sedno sprawy Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszek18183sr50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siepraw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:42, 11 Lut 2012    Temat postu:

Yyyy 8O A co ma długosć gwintu świecy do kąta wyprzedzenia zapłonu ? I jakim cudem tam zmieściłeś długą świece ?

Ostatnio zmieniony przez mateuszek18183sr50 dnia Sob 18:44, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Sob 18:49, 11 Lut 2012    Temat postu:

takim cudem że tłok pracuje i wychodzi niżej niż powinien. Czytaj z zrozumieniem mateuszek18183sr50
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszek18183sr50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siepraw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:03, 11 Lut 2012    Temat postu:

Ok przyjmijmy że ta świeca tam weszła.ALe dalej nie wiem jaki jej długi gwint i to że tłok wychodzi nizej niż powinien bo jest krótszy ma związek z wyprzedzeniem zapłonu ? tłok jest w GMP i zapłon ma być 1,8 mm przed GMP (górny martwy punkt) i to nie ma żadnej różnicy czy GMP będzie 2mm czy 0,5mm od góry cylindra,odbije się to tylko na stopniu sprężania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:25, 11 Lut 2012    Temat postu:

Co do tego świeca dawała dokładnie iskrę nad tłokiem. W ten sposób mógł odpalić. Zresztą długa świeca ma większą objętość nić zwykła krótka. Wpływało to na zwiększenie kompresji i tak już zmniejszoną przez opadnięty tłok.

Co do zapłonu na pewno miał wpływ, ponieważ odpalał mi i w miarę równo chodził na maksymalnie opóźnionym. W żadnym innym położeniu nie było mowy o odpaleniu. Ba o drgnięciu silnika.


Ostatnio zmieniony przez Stefan dnia Sob 20:26, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszek18183sr50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siepraw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:56, 11 Lut 2012    Temat postu:

Być może długa świeca zwiększyła troche stopień sprężania.
Żaden silnik nie powiniem w ogóle pracowac na tak bardzo opóźnionym zapłonie,a jeśli nie pracuje w ogóle na zapłonie ustawionym w odpowiednim miejscu to trzeba szukać tego przyczyny i napewno nie jest nią ten krótki tłok.

Jaką masz uszczelkę pod cylindrem ? (grubość,materiał)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:56, 12 Lut 2012    Temat postu:

Powiem ci tyle. Jakbyś uważnie przeczytał to doczytałbyś, że zrobiłem co było możliwe
aby odpalił. Męczyłem się przez miesiąc. Sprawdzałem:
-iskrę
-czy świeca nie ma przebić
-kabel wn pod kątem przebicia,
-kondensator ,
-przerwa na świecy
- rozwarcie platyn
- odległość cewek od magneta,
-cewkę wn,
-przewody czy nie mają przebić,
-wszystkie żarówki,
-magneto,
-kilkanaście razy rozbierałem gaźnik
- kombinowałem z każdym ustawieniem dysz( kilka rozmiarów)
-filtr powietrza
-sprawdzałem szczelność połączenia gaźnika z cylindrem(zastosowałem uszczelkę odporna na temp.)
-kliny
-simeringi


Wymieniłem przy tym:
-kilkanaście świec
-przewód wn
-2x przerywacz
-3x kondensator
-1x cewka butelkowa( wysokiego napięcia)
-magneto produkcji DDR
-uszczelki pod cylinder i głowicę(dodatkowo uszczelniłem silikonem)
-komplet dysz do gaźnika 16n
-przepustnicę wraz z zabezpieczeniem i iglicą
-kliny 2x

Jak mi się jeszcze coś przypomni do dopiszę

Co do uszczelki pod cylindrem to mam papierową. Grubość ok 1mm. Posiadam także uszczelkę pod głowicą.

Co do tłoka to podejrzewam, że jest dobry lecz cylinder może być kijowy.
W poniedziałek poprę to wszystko dokładnymi wymiarami cylindra DDR a 60 made IMPEX (nigdy wcześniej nie słyszałem o takiej marce cylindrów do Simsona- z tego co mi się dobrze wydaje to jeszcze jeden użytkownik ma taki na forum)


Ostatnio zmieniony przez Stefan dnia Nie 9:00, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:15, 12 Lut 2012    Temat postu:

Ja mam cylinder MOTO IMPEX. Nie narzekam aczkolwiek mam słabej jakości tłok, który puchnie po dlugiej jeździe. Nie bardzo chce mi się ściągać głowice, żeby patrzec jak ten tłok w cylindrze siedzi ale napewno dochodził do końca. jak masz jakieś pytania co do tego cylka to pytaj Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszek18183sr50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siepraw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:14, 12 Lut 2012    Temat postu:

No właśnie uszczelka 1mm,po co ci taka gruba uczczelka?
wytnij uszczelke z normalnego bristolu ewentualnie posmaruj silikonem i ma trzymać po co aż taka gruba?
I to ci daje już 1 mm na wysokości wychodzenia tłoka...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:05, 12 Lut 2012    Temat postu:

Taka uszczelka była potrzebna by nie było przedmuchów.
Kiedy miałem cienka to po dłuższej jeździe wydmuchiwało ją.

W poniedziałek zamontuje stary cylinder 50 DDR i spróbuje go odpalić na AMALU 19. Cóż będzie ciężko ale może się uda.

MrKrzysiek95 napisał:
Ja mam cylinder MOTO IMPEX. Nie narzekam aczkolwiek mam słabej jakości tłok, który puchnie po dlugiej jeździe. Nie bardzo chce mi się ściągać głowice, żeby patrzec jak ten tłok w cylindrze siedzi ale napewno dochodził do końca. jak masz jakieś pytania co do tego cylka to pytaj Happy



A jak z osiągami u Ciebie. Bo u mnie strasznie cokolwiek wydusić ponad 60km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszek18183sr50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siepraw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:06, 12 Lut 2012    Temat postu:

Moje rozumowanie jest troche inne i grubsza uszczelka ma także wiekszą powierzchnie na którą działa ciśnienie i to właśnie grubsza powinna być bardziej podatna na wydmuchiwanie.A jak to u Cb się stało że cienka wydmuchuje a grubej nie to ja nie mam pojęcia 8O

Uszczelka powinna być jak najcieńsza i zapewniać bardzo dobre usczelnienie jesli jest dokładnie wycięta i zamontowana nie ma prawa jej wydmuchac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:38, 12 Lut 2012    Temat postu:

Każdą cienką jaką miałem przy ostrzejszej jeździe wydmuchiwało. Efektem była podróż do domu za pomocą mięśni rąk i nóg.



Zmierzyłem dwa cylindry.
50 i 60

Macie tu wymiary. Może coś z tego wydumacie


[link widoczny dla zalogowanych]



EDIT

Wyrzuciłem te uszczelki spod cylindra i głowicy. Złożyłem na silikonie. Ustawiłem zapłon.
Odpalił. Ustawiłem gaźnik. Chodził pięknie. Najlepsze jest to, że nic go nie zalewało. trochę mnie poniosło z gazem i wydmuchało mi silikon spod cylindra. Jutro założę jak najcieńszą uszczelkę i odpalę. Jak będzie chodził to nagram filmik jak się wkręca.


Ostatnio zmieniony przez Stefan dnia Pon 19:29, 13 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszek18183sr50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siepraw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:57, 13 Lut 2012    Temat postu:

No to już masz odpowiedź co do tłoka,jest dobry.
Twoja usczelka 1mm+1mm dłuższa tuleja tego cylindra dała taki efekt nie dochodzenia tłoka do samej góry.

posmaruj uszczelke silikonem z dwóch stron (cienko,nie daj dużo silikonu) skręc wszystko i odczekaj godzinkę żeby zasknął i dopiero odpalaj,powinno siedzieć zawsze tak robię przy tego typu rzeczach i ani razu mi sie nie rozszczelniło nic Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:10, 14 Lut 2012    Temat postu:

Właśnie teraz robię koło sima. Tylko wkurza mnie i to nie miłosiernie, że odpala tylko na jednej świecy- długa BOSH. Kupiłem długą NGK za ciula nie chwyci chociaż jest taka sama. Na krótkiej nawet nie dygnie.


Nie mam pojęcia co zrobić aby odpalił na krótkiej.

EDIT:

tylko tyle udało mi się osiągnąć przez pół dnia grzebania przy nim.

Tak jak na filmie zgasł i już nie odpalił.

http://www.youtube.com/watch?v=YQCG8j0qRE0


Ostatnio zmieniony przez Stefan dnia Wto 14:36, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin