Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szlif Cylindra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zip2
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bartoszyce

PostWysłany: Wto 22:46, 15 Gru 2009    Temat postu: Szlif Cylindra

Mam cylinder nominał z dosyć dużym progiem. Czy szlif (0,25mm?) zniweluje mi to na równą tuleję o rozmiarze I szlifu ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 23:20, 15 Gru 2009    Temat postu:

szlifu nie robisz od tak. musisz dać tłok bo inaczej nie zrobią ci szlifu. który to juz szlif ?? szlif zawsze robi się pod dany tłok

Rozmiar zewnętrzny tłoka ( sprawdza się go na dole tłoka ) + luz tłoka w tulei. i wtedy robi się szlif. bo zrobienie dobrego szlifu bez tłoka który będzie chodził w przeszlifowanej tulei jest nie realne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zip2
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bartoszyce

PostWysłany: Wto 23:36, 15 Gru 2009    Temat postu:

Ten cylinder to nominał jest jak już wspomniałem. No to kupić tłok I szlif tak i z tym pójść do zakładu ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:41, 15 Gru 2009    Temat postu:

Jeden szlif powinien starczyć, jeżeli nie jesteś do końca przekonany to idź do tego zakładu i powinni Ci powiedzieć czy trzeba zrobić więcej szlifów czy jeden starczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zip2
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bartoszyce

PostWysłany: Wto 23:52, 15 Gru 2009    Temat postu:

Tylko problem na tym polega że nie mam do tego zakładu za blisko ;/. Zrobią za tą samą cenę II szlif też co nie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 23:54, 15 Gru 2009    Temat postu:

Soki nie przeczytałem dokładnie. Zrób tak jak mówi kolega Paluch idz do zakładu tego w ktorym będziesz to robił oni zrobią pomiary i wtedy kupisz odpowiedni tłok.

W odpowiedzi na twoje pytanie szlif na 1 czy 2 czy nawet jęsli miał byś zrobić 4 powinien kosztować tyle samo. bynajmniej ja tak kasuje i robiłem kiedyś rozeznania i w we wszystkich zakładach jakich byłem tak waśnie robią


Ostatnio zmieniony przez pawels2004 dnia Wto 23:57, 15 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 0:11, 16 Gru 2009    Temat postu:

Koszt szlifu zazwyczaj jest taki sam, niezależnie od tego jak dużo materiału mają do zeszlifowania.

Ja jak robiłem szlify to nigdy nie zanosiłem tłoka. Dlaczego ? Bo oni wiedza ze tłoki do simsonów robią z gówna i lubią puchnać, dlatego robiąc szlif zachowują duży luz na spasowaniu tłok-cylinder. Efekt tego jest taki, że tłok "przewraca" się w cylindrze i tracimy znaczną część kompresji. Kupując dobry tłok MZA śmiało można robić pasowanie rzędu 0,03mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:13, 16 Gru 2009    Temat postu:

Ja dokładnie takie pasowanie zastosowałem i wszystko idealnie się zgrywa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 0:17, 16 Gru 2009    Temat postu:

No tak, ale ci co robią szlif jak sie im nie powie to robią coś w granicach 0,05mm albo i więcej, a potem kompresja jest gorsza niż przed szlifem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zip2
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bartoszyce

PostWysłany: Śro 17:16, 16 Gru 2009    Temat postu:

To mam kupować tłok na I szlif i zaryzykować czy zrobić na II szlif i dokupić tłok po prostu na 2 szlif ;D? Bo chyba szlif powinien każdy próg zniwelować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Czw 3:04, 17 Gru 2009    Temat postu:

Wróżkami nie jesteśmy i nie wiemy jaką średnicę ma ten cylinder. Jak masz gdzies na stanie średnicówkę to możesz zmierzyć. Osobiście sądzę, że pojedynczy szlif wystarczy, ale żeby być tego pewny trzeba dokonać niezbędnych pomiarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin