Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Słaby simek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MineVeriu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:03, 16 Lut 2016    Temat postu: Słaby simek

Witajcie, mam simsona s51 Enduro. Problem polega na tym, że ma on mało mocy, a i prędkość jest kiepską bo ok. 45 km/h. Co do mocy no niby jeździ ale na czwórce pod lekką górkę (asfalt) już nie wjadę. Często przy wietrze w twarz ciężko ma się rozbujać. W Nowym gaźnik igloo na Max ustawiona. Dodam, że simek przeszedł kapitalny rwmont jakiś rok temu chyba na wielkanoc. Poskladany Na oryginalnych częściach (tzn. MZA). Łożyska SKF. I wał korbowy tuningowy z gmoto. Remont wyniósł mnie 890zł. Poprawiony został także wizualnie. A i jeszcze jedno sprzęgło nie działa poprawnie. Próbując wyregulować je na kierownicy albo ciągnie albo się ślizga, zero jakiegokolwiek kompromisu. Z góry dziękuję za pomoc.

Mogę podejrzewać nieszczelność pod głowicą (jej nie wymieniałem)? Pomiary wynosiły 8,5-9at, podczas gdy kolega na dojechanym simku miał 10.

Czy na wale tuningowy MZA z wypelniaczami powinienem odczuć przyrost, mocy wyższe obroty? Czy mogę zamontować na ten wał cylinder 70(lecz na to raczej się nie zanosi bo mam nową 50)?


Ostatnio zmieniony przez MineVeriu dnia Wto 23:26, 16 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 326
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:11, 16 Lut 2016    Temat postu:

Sprawdź ustawienie zapłonu, przerwy i gaźnika. Jaki kolor ma świeca? Czy są mokre ślady pod głowicą lub cylindrem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MineVeriu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:29, 16 Lut 2016    Temat postu:

Świeca jest brunatna raczej nie zalewa simsonek na wolnych obrotach pyrka jak MZ. Pod głowicą latem kiedyś było coś mokrego i nakleilo się sporo piachu ale ostatnimi czasy nie widuję tego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 326
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:56, 16 Lut 2016    Temat postu:

Więc wygląd świecy nie jest właściwy- prawdopodobnie za dużo paliwa w mieszance lub za późny zapłon (lub za duża przerwa na platynach), - jeśli są gdzieś wilgotne ślady- to pewne że jest nieszczelność- wymienić uszczelki lub (i) splanować odpowiednie powierzchnie. Nie ma tak, że kiedyś było -samo nie zniknie - trzeba zrobić.

Ostatnio zmieniony przez Nico_Grant dnia Śro 0:43, 17 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MineVeriu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 1:25, 17 Lut 2016    Temat postu:

Świecę jak pamiętam zawsze taką miałem. Myślę, że najlepiej będzie jak wryreguluję zapłon. Na paliwie nie oszczędzam, wolę żeby skopcil sobie, ale ma iść. Iglica prawie na maksa jest przestawiona. Mam zapłon elektroniczny. Przedmuch na głowicy może mieć z powodu nowego cylindra, może nie dopasowała się tak jak powinna. A lewe powietrze skądś może jeszcze brać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 326
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:12, 17 Lut 2016    Temat postu:

Za bogata mieszanka jest szkodliwa dla silnika- ma słabsze osiągi, zapiekają się pierścienie tłokowe, świece nie są wieczne- mogą się popsuć w trakcie eksploatacji (mikropęknięcia izolatora). Lewe powietrze zazwyczaj z nieszczelnej uszczelki pod cylindrem, simmering na wale, nieszczelna komora korbowa, uszczelka króciec-cylinder, przewód gaźnik-filtr powietrza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MineVeriu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:08, 17 Lut 2016    Temat postu:

Jak sprawdzić czy jest przedmuch pod głowicą? Lepiej kupić nową głowicę (koszt ok.45 zl) czy może planować? Jeśli splanuję głowicę to zmniejszy się komora spalania, i zwiększy sprężanie czy wówczas od czuję różnicę w mocy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 326
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:33, 17 Lut 2016    Temat postu:

Jeśli to 45 zł to lepiej kupić nową. Na styku głowicy i cylindra nie ma prawa być żadnych wilgotnych plam. Przy większych przedmuchach są one słyszalne w czasie pracy silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MineVeriu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:43, 20 Lut 2016    Temat postu:

Witajcie wróciłem do domu i ściągnąłem głowicę i uszczelkę pod głowicą, wyczyściłem wszystko (znowu były tłuste plamy) i złożyłem z powrotem dociągając mocniej głowicę. Załączam zdjęcia uszczelki pod głowicą. To tak ma wyglądać? Mogę wyjąć tą uszczelkę i śmigać bez niej?

http://pokazywarka.pl/zi4zoa/

I tu drugie pytanie mam iglicę ustawioną na przed ostatni ząbek. Czy jeśli zmniejszę ilość paliwa (mieszanka będzie uboższa) to poprawią się osiągi? Pytam bo tak mi napisałeś wcześniej.


Ostatnio zmieniony przez MineVeriu dnia Sob 14:44, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:53, 21 Lut 2016    Temat postu:

Fabrycznie nie było uszczelki.
Splanuj delikatnie głowicę na szybie jeśli są przedmuchy i złóż bez uszczelki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Sob 15:39, 27 Lut 2016    Temat postu:

Spróbuj ściągnąć tłumik a zostaw samo kolanko, będzie głośno ale przejedź się i zobacz czy masz więcej mocy, czy nie "trzyma" go syf w tłumiku, ja kiedyś miałem bardzo zabity, z 20 lat pewnie nikt do niego nie zaglądał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:25, 27 Lut 2016    Temat postu:

Miałem taką samą sytuację xD oryginalny tłumik był zaspawany więc jebut bo boszką przy przerabianiu na SP04. Okazało się że w środku była centymetrowa warstwa sadzy xd twarda skorupa która nie poddała się nawet podwójnej zalewie z kreta. Po wyczyszczeniu od razu jakoś lepiej zaczął chodzić xd
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin