Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z automatem zmiany biegów s51

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xraidenx7
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:46, 27 Lut 2016    Temat postu: Problem z automatem zmiany biegów s51

Witam mój problem z biegami jest taki.Zrobiłem remont silnika między innymi kulki w skrzyni i po złożeniu w całość biegi nie chcą chodzić zamieszczam dwa zdj na których widać że jak zapadka jest wyciągnięta to biegi są chodzi o 1 a jak zapadka jest włożona to 1 nie ma tak jak by ta zapadka blokowała i przez to beczka nie schodzi na sam dół.Proszę o pomoc kiedyś już miałem problem z biegam ale remont robiłem dopiero ostatnio i właśnie to zobaczyłem może wiecie co może być przyczyną???

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez xraidenx7 dnia Sob 15:53, 27 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:01, 29 Lut 2016    Temat postu:

Regulacja skrzyni i koniec w temacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xraidenx7
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:40, 29 Lut 2016    Temat postu:

Regulacja skrzyni.Tak tylko jak zapadka jest włożona tak jak ma być i chce wyregulowac biegi to żeby była jedynka muszę regulacje przekręcić do końca w prawo i brakuje już regulacji.A jak zapadka jest wyciągnięta to regulacja działa i wszystkie biegi chodzą tak jak ma być poprzez wy regulowanie.
A w skrócie chodzi o to że jak złożę wszystko do kupy to jak wciskam 1 bieg i gdy ruszam odrazu wyskakuje ten bieg bo brak regulacji dodam też że regulacja przekręcona do końca w prawo wskazuje 46,6 .
Oczywiście regulacja wyższych biegów jest ale jak tylko trochę przekręce w lewo to już w ogóle nie ma 1 biegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:49, 29 Lut 2016    Temat postu:

Mierzysz i przełączasz po dokręceniu nakrętki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xraidenx7
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:58, 29 Lut 2016    Temat postu:

Tzn co bo nie rozumiem.???
Myślałem jeszcze o wymianie wahadelka lub beczki bo ma ona luzy.


Ostatnio zmieniony przez xraidenx7 dnia Pon 18:07, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:43, 29 Lut 2016    Temat postu:

Radzę dokładnie obejrzeć filmik lehrevideo oraz zainteresować się regulacją skrzyni biegów. W skrócie.. koledze o to chodziło, że ustawiasz skrzynię na pierwszym biegu (jak nie chce się wbić to możesz sobie pomóc wpychajac jakiś pręt w wałek zdawczy) wtedy odkręcasz nakrętkę na zewnątrz silnika tej części co ją zaznaczyłeś kółkiem, kręcąc śrubą regulacji ustawiasz tak żeby było 46,6 ale nie na samo włożenie suwmiarki ale przy dość konkretnym docisnieciu. Po tym zakręcasz tą zewnętrzną nakrętkę i sprawdzasz. Jak nie wchodzi to wracasz do jedynki i regulujesz dalej, ale o tym to sobie już musisz doczytać :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xraidenx7
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:34, 29 Lut 2016    Temat postu:

No ok zrobię tak jak mówisz ale czy to normalne że wymiary 46,6 mam poprzez mocne zakręcenie śruby regulacyjnej w prawo i nie zawsze mam 1 bieg a jak wyjme zapadke to 1 wchodzi nawet przy przakręconej regulacji do połowy w lewo.
Moim zdaniem regulacja dobrze pracuje poprzez wyciągnięcie zapadki zaznaczonej na zdj i przez to nie blokuje bębeneka który nie chodzi na sam dół dlatego się pytałem że może jakaś część jest już zużyta lub jakaś chińszczyzna.
Spróbuję wyregulowac tak jak mówisz ale już regulowalem na dużo sposobów z pomocą lehrvideo i tego forum i nic .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:21, 29 Lut 2016    Temat postu:

Na fotce z zapadką brakuje małej sprężynki.

Myślę, że źle regulujesz skrzynię, bo nie przyjrzałeś się na czym ta regulacja polega. Polega ona na przesuwaniu punktu podparcia dźwigni połączonej z tzw.barankiem, który przesuwa kulki. Trzeba to sobie dobrze obejrzeć w silniku. Obracając nakrętkę wewnętrzną (pod gaźnikiem) przesuwa się właśnie punkt podparcia. Ale - o czym wspomniał HubertSR50 - aby punkt podparcia był stabilny, nakrętka zewnętrzna M8 musi być dokręcona i tylko wtedy pomiar będzie miał sens. Zatem pomiar zawsze robi się przy zakręconej nakrętce zewnętrznej.

Czyli tak (po włączeniu 1 biegu):
1. Nakrętka zewnętrzna dokręcona
2. Mierzysz, czy jest 46,6mm
3. Jak nie, to odkręcasz nakrętkę zewnętrzną
4. Obracasz nakrętkę wewnątrz np. o 0,5 obrotu w jakąś stronę
5. Dokręcasz nakrętkę zewnętrzną i wracasz do pomiaru w punkcie 2

Jeśli robisz "regulację" w ten sposób, że odkręciłeś nakrętkę zewnętrzną i teraz kręcisz wewnętrzną szukając wymiaru 46,6 mm to nigdy tego nie zrobisz, bo nie będziesz miał stabilnego punktu podparcia dźwigni. Tutaj pazio777 niestety też źle podpowiada z mocnym dociskaniem suwmiarki. Tylko dokręcenie nakrętki zewnętrznej zapewnia stabilny pomiar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xraidenx7
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:13, 29 Lut 2016    Temat postu:

Ok spróbuję tak jak mówisz bo regulowałem tak jak napisałeś to w ostatnim akapicie.
Ale zastanawia mnie to że wymiary 46,6 jest poprzez przekręcenie srubki regulacyjnej do końca w prawo, tak chyba nie powinno być.
A ta sprężyna co napisałeś że brakuje to tylko założyłem do zdj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:54, 29 Lut 2016    Temat postu:

xraidenx7 napisał:
zastanawia mnie to że wymiary 46,6 jest poprzez przekręcenie srubki regulacyjnej do końca w prawo, tak chyba nie powinno być.

To całkiem normalne, że tak jest (wystarczy przyjrzeć się mechanizmowi).
Trudno to trochę wytłumaczyć, ale weż taki przykład: w odległości 46,6 cm stoją twarzami do siebie 2 osoby.
Teraz jedna z nich cofa się o 50 cm a druga idzie do przodu o 50 cm. Wyciągamy miarkę i mierzymy odległość między nimi: nadal jest 46,6 cm. Teraz przesuwamy obie osoby o 70 cm. Mierzymy: nadal jest między nimi 46,6 cm i nic w tym dziwnego. Dopóki przesuwamy obie osoby w tym samym kierunku (regulacja nakrętką wewnętrzną), to odległość między nimi się nie zmieni.
Trzeba jedną osobę "zamocować" w miejscu (dokręcić nakrętkę zewnętrzną) aby po przesunięciu drugiej osoby, odległość między nimi się zmieniła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:40, 01 Mar 2016    Temat postu:

Znaczy ja się właśnie sugerowałem lehrvideo :P ja zawsze tak robiłem jak na filmiku i później ewentualnie szukałem jeszcze tego 46,6 po dokręceniu nakrętki. Ale co do tego to racja, że ten wymiar jest najbardziej istotny przy dokręconej nakrętce. No i właśnie.. zanim cokolwiek zaczniesz regulować to załóż sprężynkę :P myślałem że zdjąłeś ją do sesji xd
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xraidenx7
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:26, 01 Mar 2016    Temat postu:

Ok spróbuję zrobić tak jak mówicie może coś pomoże.
A z tą sprężyna się źle zrozumieliśmy bo napisałem,że jak robiłem zdj to chciałem wam pokazać jaka jest sytuacja.Ale ona cały czas tam jest jak mam wszystko skręcone.
Jak coś to będę jeszcze pisał dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin