Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson sam wchodzi na obroty

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuki281
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:53, 16 Lut 2009    Temat postu: Simson sam wchodzi na obroty

Witam. Otóż mam taki problem...
Robiłem remont generalny mojego simka - łożyska, wał, simeringi itd
Po złożeniu wszystkiego do kupy, silnik odpalił bez problemu. Pochodził chwilkę na wolnych obrotach i aby sprawdzić, czy wszystko działa jak należy, przejechałem się na nim chwilkę. po ok 5 min jazdy, gdy wjechałem do garażu, zsiadłem z niego i zostawiłem jeszcze na wolnych obrotach. Niestety, nie odszedłem nawet na krok, a simson sam zaczął wchodzić mocno na obroty, do tego stopnia, ze silnik wył niesamowicie. Ofc wyłączyłem silnik i zacząłem rozkminiać co jest nie tak. Sprawdziłem simering od strony magneta - był cały. Później przeczyściłem jeszcze gaźnik cały dla pewności, lecz nadal to samo. Rozważałem opcję, ze bierze olej przez simering od strony zębatki (mimo, ze nałożyłem jak zawsze to robię 2 na siebie, dla większej pewności) ale przecież jakby brął olej, to by była masa dymu i by nie wchodził tak mocno na obroty, nie?
Już nie wiem co to mogło się tak stać nagle po 5 minutach jazdy.
Co jest tego przyczyną? Mam nadzieję, ze mi pomożecie Wink (1)

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez kuki281 dnia Pon 18:53, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pon 20:22, 16 Lut 2009    Temat postu:

Jaka masz pewność że simmering nie puszcza ?? (oczywiście chodzi o tego od strony magneta). możliwe też że łapie powietrze przez uszczelkę pod cylindrem (między cylindrem a karterami).

innych opcji nie ma.

Na zimnym jak się zachowuje ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corvaxx
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wręczyca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:33, 16 Lut 2009    Temat postu:

Najbardziej prawdopodobne , że łapie lewe powietrze. sprawdz połączenie cylinder-gaznik, cylinder-kartery.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuki281
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:49, 16 Lut 2009    Temat postu:

Na zimnym, jak i na ciepłym tak samo. Odpalam, i od razu zaczynają rosnąć obroty. Sprawdzę jeszcze połączenie kartery - cylinder, bo cylinder - gaźnik jest na 100% dobrze uszczelnione. Jak to nie pomoże, to pozostanie mi wymienić simeringi chyba.
Zaraz skoczę na szybko sprawdzić to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matipiekarz
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Mielec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:11, 16 Lut 2009    Temat postu:

(opisz dokładniej czy sim po tym jak sie wkręci to gaśnie czy jak)jesli sie wkręca na tak wysokie obroty to gaznik daje takś ilosc paliwa więc wątpie że są to simeringi...według mnie jest to zatkany kranik...sim nie dostaje paliwa i sie wkręca na obroty

Ostatnio zmieniony przez Matipiekarz dnia Pon 21:14, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuki281
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:24, 16 Lut 2009    Temat postu:

właśnie wróciłem z garażu. Łączenie cylinder - karter jest nienaruszone, wszystko dobrze "złączone" ale za to głowice miałem niedokręconą dobrze, i gdy ją zdjąłem była trochę mokra. Wytarłem dobrze wszystko i skręciłem porządnie. Po tym silnik już nie wkręca się na obroty tak mocno, ale silnik pracuje nierównomiernie. o, i pozatym, wszystko było morke, świeca, głowica, a z tłumika olej leciał. Czyżby zła mieszanka była? a może bierze olej przez simering lewy? Albo może za dużo oleju wlałem do silnika?

Matipiekarz , wcześniej, po prostu jak go odpaliłem, to wkręcał się na obroty tak, ze wył mocno, i nie gasł. Kranik na pewno nie jest zapchany, bo go czyściłem. Teraz, jak już napisałem wyżej, nie wkręca się, ale za to cała świeca jest morka, a z tłumika olej leci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Niezalezny16
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruchnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:14, 16 Lut 2009    Temat postu:

Ja też tak miałem i okazało się, że jest malutka dziurka w środku gaźnika. Sam nie wiedziałem co jest dopiero jak dałem do takiego gościa co naprawia motory i to on ją znalazł i zakleił jakimś klejem(nie wiem jaki to jest) i od tamtego czasu chodzi idealnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuki281
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:53, 16 Lut 2009    Temat postu:

Heh, u mnie gaźnik jest cały na pewno, żadnych dziurek itp nie ma. U mnie pewnie problemem są te simeringi, bo pewnie one przepuszczają olej i silnik nierównomiernie pracuje i cala świeca jest6 mokra...

no ale może ktoś ma jakaś inna wersje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qudlaty
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:04, 16 Lut 2009    Temat postu:

Na pewno simmeringi też to miałem jakoś z rok temu. Sprawdzałem wszystko, a okazało się, że simmer puścił. Po wymianie wszystko było w porządku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 0:22, 17 Lut 2009    Temat postu:

nie równomiernie czyli co ?? nie trzyma obrotów czy skaczą skaczą ?? głowicę dokręca się na rozgrzanym (ciepłym silniku) silniku,

To ,,mokre" jak jak wyglądało ?? ciemniejsze od benzyny ?? może po prostu go zalewa i dla tego nie równomiernie chodzi.

Jeśli to byłby simmering od strony kosza sprz. to albo by wcale nie odpalał albo odpalił by i anie nie wkręcał sie na obroty ani nie miał siły, do tego była by kupa dymu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:33, 17 Lut 2009    Temat postu:

pawels2004 napisał:
nie równomiernie czyli co ?? nie trzyma obrotów czy skaczą skaczą ?? głowicę dokręca się na rozgrzanym (ciepłym silniku) silniku,

To ,,mokre" jak jak wyglądało ?? ciemniejsze od benzyny ?? może po prostu go zalewa i dla tego nie równomiernie chodzi.

Jeśli to byłby simmering od strony kosza sprz. to albo by wcale nie odpalał albo odpalił by i anie nie wkręcał sie na obroty ani nie miał siły, do tego była by kupa dymu.


Wyobraz sobie, ze mi simmering wyskoczyl czesciowo i sie rozszarpal. Jak lyknal oleju tyle ze zalegal w komorze korbowej, to wywalalo go przez gaznik do filtra powietrza, do cylindra nie, bo byl to wal z wypelniaczami. Mimo wszystko jak ma uszkodzony simmering to bedzie chodzil, ale jak kolega mowi obiawy, jest to calkiem mozliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuki281
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:41, 17 Lut 2009    Temat postu:

Nie równomiernie czyli obroty raz skoczą wyżej, a raz spadną, i tak co chwila.

Rozmawiałem z ojcem, sam nawet stwierdził, ze to wina simeringu. Jutro od rana rozbiorę silnik i zobaczę co i jak dokładnie. Łącznia kartery - cyl , cyl - gaznik, - cyl - głowica sa na pewno dobrze dokręcone. Jutro jeszcze napiszę wam co i jak z tym. Dzieki wszystkim za wypowiedzi.

EDIT:

Okazało się jednak, ze wszystkiemu zawinił simering na strony zębatki Wink (1) Niepotrzebne wsadziłem tam dwa na siebie, bo ten w środku wypchnął tego na zewnątrz i on kręcił się na wale , a tamten w środku był jakiś z dupy wzięty i brał olej. Ofc wyciągnąłem go i wsadziłem nowy jeden simering. Teraz wszystko jest jak ma być, silnik trzyma obroty, nie kopci, i co najważniejsze - simson jeździ Wink (1)
Dzieki wszystkim za pomoc ;] Temat można zamknąć i ew. zostawić dla innych, jeżeli by mieli podobny problem.


Ostatnio zmieniony przez kuki281 dnia Wto 12:45, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:51, 17 Lut 2009    Temat postu:

Zamykam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin