Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem ze szkrzynią biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lol123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:40, 15 Lut 2009    Temat postu: problem ze szkrzynią biegów

witam.. Mam pytanie..... Mam simsona s51N i niedawno miałem problemy gdyż wyskakiwała mi 2. Wyjąłem ten mechanizm w którym są 4 wgłębienia na 1 bieg , luz , 2 bieg i 3 bieg ... i zeszlifowałem lekko wgłebienie na 2 bieg... wszystko było ok , 2 elegancko wchodziła a gdy pojechałem na przejażdżkę i zwalniałem bo chciałem się zatrzymać i chciałem zredukować z 3 na 2 a potem na 1 i zablokowała mi się wajcha od biegów i żadnego biegu nie mogłem wrzucić i motor był na luzie... zdjąłem pokrywe od sprzęgła i założyłem spowrotem i było ok... wróciłem do domu i po pewnym czasię to samo...... pomóżcie bo nie wiem co robić ??? z góry dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdrianTBS
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 14:57, 15 Lut 2009    Temat postu:

spr seger trzymający ten bebenek najlepiej go wymien Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lol123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:10, 15 Lut 2009    Temat postu:

ja jestem troche zielony w tych sprawach ....dopiero zacząłem się bawić w te naprawy ,mógłbyś mi bardziej wytłumaczyć co to ten seger???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdrianTBS
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 15:19, 15 Lut 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
to takie cos ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kozix
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 15:21, 15 Lut 2009    Temat postu:

skozystam z okazji ze jest własnie załozony taki temat i sie dołanczam, ja mam problem bo po remącie silnika na s70 nie moge ustawic biegów a wczesniej wchodziły ładnie, dodam ze przy skrzyni nic nie wymieniałem tylko własnie ten seger co trzyma bebenek bo on był taki ze jak go rozgiołem to nie wracał do poprzedniego połozenia, a z biegami to jak ustawie ze dobrze wchodzi jedynka to z 3 i 4 jest problem bo nie zawsze wskakuja a z kolei jak zrobie 3 i 4 to 1 mało kiedy wskoczy teraz udało mi sie ustawic tak ze wskakuja wszystkie ale 1 nie zawsze, a zeby 3 i 4 wrzucic to trzeba delikatnie dzwignią w dół i do góry bo inaczej nie wskakuja, co to moze byc, czy moze przyczyna lezy tam ze teraz kartery sa na uszczelce poskładane a wczesniej były na silinkonie albo hermeticu,
piszcie co moze byc przyczyna
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:23, 15 Lut 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest seger [zabezpieczenie]

I powinien byc na walku po zalozeniu wybieraka w tym miejscu.

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lol123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:30, 15 Lut 2009    Temat postu:

wymieniłem tan seger ... i jeszcze jak mi się to zatnie i zdejmuje pokrywe sprzęgła to tam jest taki mechanizm króry dociska do tego wybieracza i w taki rowek w ten wybieracz wchodzi i on nie jest na miejscu tylko wyskakuje z tego rowka .... i nie wiem o co chodzi ???


tu jest zdjęcie : [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez lol123 dnia Pon 17:30, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:42, 16 Lut 2009    Temat postu:

najlepiej jakbyś wrzucił zdjęcie. możesz mieć też źle wyregulowane biegi. jeżeli to możliwe to włącz 1 bieg a następnie zdejmij prawy dekiel i zmierz odległość w wałku zdawczym(ten na którym jest zębatka napędzająca tylne koło). głębokość w otworze wałku do jego powierzchni czołowej powinna wynosić 46,6mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kozix
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 18:33, 16 Lut 2009    Temat postu:

jest 46,6 bo ustawiałem ta metoda, ale tez na zasadzie prób i błedów i takze sam juz nie wiem co jest załuje tylko ze przed rematem nie zmierzyłem ile było?? a z tego co wiem to wszystko dobrze poskładałem a skrzyni i wałka garbatego nawet nie ruszałem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:22, 16 Lut 2009    Temat postu:

jeżeli kozix przed rozbiórką było wszystko ok i nic nie zmieniałeś to pozostaje tylko regulacja. ta śrubka pod gaźnikiem w karterze do regulacji jest bardzo "czuła" i nawet 1/4 obrotu robi robotę. można też wymienić ten wybierak który kręci bębenkiem. to ułatwi regulację bo często sie on wyciera. sam u siebie w simie zmieniałem 2 razy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lol123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:42, 17 Lut 2009    Temat postu:

już wszystko ok.... wymieniłem tylko seger bo był za duży o 1 romiar i niby wszustko ok...ale jeszcze ta śruba do regulacji to jest ta nazewnątrz 13 na silniku ???? czy gdzieśpod pokrywą ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:30, 17 Lut 2009    Temat postu:

śruba jest pod gaźnikiem w karterze. jest tam nakrętka na klucz 13mm. wrzucasz jedynkę odkręcasz tą nakrętkę i w środku jakby w karterze na tej śrubie nakrętka. widać ją jak patrzysz od strony magneta. jeżeli nie masz specjalnego klucza to możesz czymś cienkim próbować wyregulować. cały dostęp jest z zewnątrz i nic nie trzeba rozbierać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin