Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Rozmiar dysz 16n3-4
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystian0120
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:16, 30 Maj 2015    Temat postu:

Filtr powietrza (ten z drutami w środku) wypłukany w ekstrakcyjnej i nasączony Hipolem. Gdy iglica była na czwartym rowku, nie mogłem ustawić gaźnika - gdy już udało się, to na zimnym nie zapalał, a jak ustawiłem, że zapalał, to kopcił jak elektrownia i brakowało śruby od powietrza. Przy max odkręconej manetce nie miałem za bardzo okazji sprawdzać, ale przy solidnym dodaniu gazu dzieje się wg wyżej wymienionego schematu.

Dzisiaj zorientowałem się, że magneto trze o cewki - już je spiłowałem, ale ze względu na zmianę pogody nie zdążyłem nawet poskładać zapłonu. Spróbuję wszystko ustawić, gdy upewnię się, że nie będzie tarło i poskładam to wszystko.


Ostatnio zmieniony przez krystian0120 dnia Sob 16:17, 30 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9063
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:55, 30 Maj 2015    Temat postu:

Jeśli magneto było krzywe to piłowanie go nic nie pomoże, po prostu nie nadaje się do eksploatacji. Główne centralne osie bezwładności nie będą się pokrywać dla wału i dla koła magnesowego - działać jako tako będzie ale nigdy dobrze. Chyba, że było proste -wtedy zlikwidowałeś złą przyczynę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystian0120
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:22, 30 Maj 2015    Temat postu:

Magneto powinno być dobre, cała wina była po stronie cewek. Były trochę spiłowane, ale zakładając magneto na wał nie wiedziałem, że wciąż za mało. Zdjąłem magneto oraz iskrownik i spróbowałem założyć jedno na drugie - dwie cewki blokowały. Nie dało się założyć do końca, więc je spiłowałem i stator wszedł cały. Przedtem magneto obracało się z oporem, teraz kręci się lekko.

Dlaczego miałbym zlikwidować złą przyczynę? Magneto i wał proste, łożyska bez luzów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9063
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:51, 30 Maj 2015    Temat postu:

Zrozumiałem, że spilowałeś magneto Wink (1) Nieporozumienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:34, 31 Maj 2015    Temat postu:

Próbowałeś odpalać bez filtra? Po nasączeniu filtra olejem przekładniowym trzeba go położyć w poziomie aby porządnie odcieknął. Być może tak jak piszesz brakuje mu powietrza. Jaki kolor ma świeca po przejechaniu paru kilometrów? Simson buczy podczas przyśpieszania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
irekb
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:36, 31 Maj 2015    Temat postu:

gaźniki 16n3- bardzo ciężko się reguluje , a pod cylek 60 cm to już potrzeba wiedzy i nerwów spokojnych to co pokazałeś na zdjęciu to jest właściwie jedyny sposób regulacji ta śrubka rozbita jeśli jej nie wykręcisz nić nie zrobisz tylko nowy gaźnik wtedy polecam 16n1-11 i masz spokój na tym nie ma problemu z regulacja i o wiele lepiej chodzi z cylkiem 60 cm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:09, 01 Cze 2015    Temat postu:

Nie polecam gaźnika 16n1-11, duzo pali ok. 3,5-4l (przy 50 cc) Przejście z niskich do wysokich obrotów nie jest zbyt dobre. Jak już to bing 17.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystian0120
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:19, 01 Cze 2015    Temat postu:

W kwestii gaźnika - kupiłbym pewnie Amala albo Binga, ale po pierwsze - da się wyregulować 16n3-4, po drugie - prawko w drodze, więc kasa potrzebna Happy

EDIT: Złożyłem zapłon do kupy i wyregulowałem (1,6 mm przed GMP), założyłem dyszę 70, ustawiłem iglicę na 4 rowek i kombinuję z regulacją. Dalej rwie, ale to już chyba od filtra powietrza, bo szarpanie przenosi się na wyższe prędkości w miarę odkręcania śruby od powietrza. Jak dobrze wyczyścić filtr powietrza i czy warto za to się brać (wkład w filtrze druciany)?

EDIT2: Rozebrałem filtr powietrza i wyczyściłem w ekstrakcyjnej, potem nasączyłem olejem do mieszanki, wymieniłem filtr paliwa, założyłem dyszę 72, iglicę ustawiłem na 4, podregulowałem i jest OK. Teraz tylko drobne poprawki (o ile nie odłożę ich na koniec dotarcia) i będzie działał jak zegarek. Kolor świecy jasnobrązowy.

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia.


Ostatnio zmieniony przez krystian0120 dnia Czw 19:59, 04 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin