Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Remont simsona SR50 - ogrom problemów i pytań
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:05, 29 Maj 2013    Temat postu: Remont simsona SR50 - ogrom problemów i pytań

Witam, jakiś czas temu kupiłem simsona. Aktualnie go usiłuję wyremontować. Chciał bym uzyskać pomoc od urzytkowników którzy są lepsi w te klocki ode mnie, gdyż ja w tym temacie raczkuję i to mój pierwszy remont. Proszę o pomoc w składaniu i odpowiedzi na moje pytania. Będę tutaj dokładnie opisywał i jeśli trzeba dodawał dokładne zdjęcia. A teraz do rzeczy. Happy

Przed remontem silnik odpalał z lekkim trudem(trzeba było na ssaniu) ale odpalał i nie miał wolnych obrotów. Gdy dodawałem gazu chodził, nie strzelał, nie kopcił, pykał całkiem przyzwoicie. Próbowałem regulować gaźnik, czyściłem go, sprawdzałem linki itd. sprawdzałem zapłon i nic, problemu nie udało się rozwiązać. Przy okazji tych prób, gdy silnik pochodził trochę dłużej, przy górnej granicy obrotów coś zaczynało ćwierkać a przy maxymalnych obrotach przeraźliwie piszczeć. Szukałem przyczyny w kolanku, myślałem, że drga. Jednak ono osadzone było mocno. Prawdopodobnie problem leżał głębiej(do tej pory go nie zlokalizowałem). Postanowiłem zajrzeć co tam dzieje się w środku, nie było oleju, na dnie tylko resztki z dużą ilością opiłków. Posprawdzałem łożyska, luzy itd. Okazało się, że bez remontu się nie obejdzie. Wszystkie łożyska w rdzy, blokowały się, chodziły ciężko, że ledwo ruszałem wałkami. Tak więc przystąpiłem do wykonywania narzędzi i rozbierania silnika.

1. Problem, nie wiem jaka była instalacja i zapłon, gdyż była niekompletna a w żaden sposób nie mogłem odczytać ile ma volt. tak więc wielką niewiadomą jest dla mnie stan cewek ładowania i świetlnych bo zapłonowa raczej sprawna, skoro palił. ale tą kwestię zostawię na później(ten temat poruszyłem w odpowiednim dziale jakiś czas temu).

2. Problem dotyczy wału, tłoka, cylindra i głowicy. Cylinder mam już po n-tym szlifie, nie ma on żadnych oznaczeń, na tłoku jest wymiar 40.98 czyli taki jak na s60 nominalnie(chyba). tłok jak i cylinder jest w średnim stanie, myślę, że jeszcze bym trochę pojeździł tylko, że pierścionki są do wymiany. Orientacyjnie włożyłem je do tulei, żeby sprawdzić luz, w temacie syzyfa pisało, że prawidłowy luz to 0.1mm(chyba) a u mnie było ponad 1mm(może tu leżał problem z brakiem wolnych obrotów, słaba kompresja?). Tylko, nie mogę w żadnym sklepie, na żadnej akcji ani w żadnym sklepie internetowym znaleść pierścieni pod tłok 40.98, w jednym sklepie wyszukałem jakiś tłok z takim wymiarem i nie wiem co zrobić. Sad (1) Chciał bym się też zabezpieczyć bo gdyby już cylinder się wykończył a nie wiem czy jest sens robić kolejny szlif bo tuleja już bardzo cieniutka, to nie chciał bym zakładać zwykłego cylindra 50ccm tylko trochę więcej 60ccm bo wiem, że przy 70 to są większe koszty. No ale tutaj kolejne pytania.
* czy warto kombinować z tym s60?
* czy jeśli opłacało by się zakładać s60 to czy mogę zostawić wał, który miałem do tej pory?
* czy głowica, którą teraz posiadam(s51), również nadaje się do s60?
* czy może szukać oryginalnego cylindra 50ccm DDR?
* czy może kupić nowy cylinder?
* jak rozwiązać problem z tymi pierścieniami?


3. Sprawa, miałem ostatnio akcję ze składaniem silnika, łożyska i te sprawy. Napotkałem jeden problem i zastanawiam się nad jego rozwiązaniem. Otóż, założyłem wałek zdawczy na gorące łożysko. Gdy łożysko ostygnęło z ciekawości poruszałem całym wałkiem i wyczułem duży luz. Pomyślałem, że to przez luz na łożysko. Jednak po odwróceniu i ponownym poruszaniu zaobserwowałem, że to wałek porusza się w łożysku. Pociągnąłem do góry i ku mojemu zdziwieniu bez żadnego oporu wałek się poruszał. :/ Sprawdziłem średnicę łożysk, była identyczna jak na starym. Ale na starym łożysku również się obracało, sądząc po rysach. Postanowiłem wyjąć ten wałek spowrotem i myślałem co z nim zrobić. Rozważałem, czy kupić nowy czy może złożyć na kleju do łożyk. Zdecydowałem się na to drugie. Teraz wałek siedzi stabilnie i mocno. Czy takie rozwiązanie jest dobre?

4. Problem, połówki złożone, kopka i wybierak biegów założony. Wszystko założone jak najbardziej poprawnie. Niestety tarter nie odbija. Gdy się go przyciśnie do dołu, w skrajnym momencie zatrzyma się i zostaje w miejscu(sprężyna poddaje się raczej prawidłowo) a gdy go odciągnę ręką do pozycji wyjściowej, nie ma charakterystycznego stukotu, tylko tryb startera obraca się w przeciwną stronę. Czytałem na ten temat i problem twkił w źle założonej lub pękniętej sprężynie. Wszystko sprawdziłem i wszystko z nią jest ok. Na sumieniu mam tylko zbyt mały luz na wałku zdawczym, bo na podkładce dystansowej nie ustawiłem 0,1mm ale trochę więcej niż na zero i tryby kręciły się z oporem, w sumie wałek sprzęgłowy i zdawczy też z oporem się kręci. Jakieś pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:35, 30 Maj 2013    Temat postu:

Najpierw należy zacząć od tego http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSyfA8 . Co do Cylindra to poszukaj DDR 50ccm z dobrym gwintem na wydech i szpilkami gaźnika, zakup nowy tłok, oddaj cylinder do szlifu i będziesz miał spokój na najbliższe 3-4 sezony. 60ccm nic nie daje... i w dodatku nie jest to 60ccm tylko ok 56ccm...Dopiero wejście w granicę 70ccm i wzwyż jest odczuwalna różnica. Co do dźwigni startera może być tak że źle naciągnięta jest sprężyna, ale myślę że Lehrvideo rozwiąże twoje problemy : ) Głowica może zostać, wał również (jeżeli są w dobrym stanie).

Ostatnio zmieniony przez Simson RM dnia Czw 0:36, 30 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:24, 30 Maj 2013    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź. Happy
Lehrvideo oglądałem już dziesiątki razy, uczyłem się na pamięć jak składać wybierak, jak składać łożyska i tak dalej. Nawet wczoraj z filmikiem zakładałem od nowa starter i wybierak, wszystko było ok. ale jednak nie wraca.

Odnośnie cylindra, takiej właśnie odpowiedzi oczekiwałem, dzięki wielkie. Happy Głowica jest w przyzwoitym stanie, trochę powierzchnia komory miała chropowatą powierzchnię, ale to wygładziłem papierem wodnym. Happy Wał zaniosłem do faceta, który się zajmuje regeneracją i powiedział, że nic tylko zakładać, więc myślę, że ok. Happy A co do cylindra, to oryginał DDR ma wybite oznaczenie VMW i rocznik? np. 87? Po którym szlifie najlepiej, żeby był? Czy może nominał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:17, 30 Maj 2013    Temat postu:

Nominał najlepiej, więcej szlifów masz na przyszłość : ) Rocznik masz wybity w tym miejscu https://lh6.googleusercontent.com/-q9bq8yFmVbw/UAQ68YIooHI/AAAAAAAABVk/NA0ylEDB0n4/s800/SAM_0632.JPG, na kruccu, u mnie to jest nie widoczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:48, 30 Maj 2013    Temat postu:

w miejscu tego okręgu? a VMW, gdzie jest wybite?

Ostatnio zmieniony przez smothero dnia Czw 13:49, 30 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:11, 30 Maj 2013    Temat postu:

Między pierwszym a drugim żeberkiem z lewej strony patrząc od tyłu Simsona. Tak w miejscu tego okrągłego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:10, 31 Maj 2013    Temat postu:

a do tłoka 40.98 jaki wymiar pierścieni potrzeba 41?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:02, 31 Maj 2013    Temat postu:

40.98, taki sam jak rozmiar tłoka. Ale dlaczego robisz ten szlif na "niby" 60ccm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:06, 31 Maj 2013    Temat postu:

Nie robię szlifu, tylko postanowiłem jeszcze się wstrzymać z powodu budżetowego i chcę zmienić pierścienie, ponieważ są wychodzone. Tylko, że najbliższy rozmiar to 41.00 i nigdzie nie znalazłem 40.98. Nie czasem średnica pierścienia ma być taka jak średnica tulei?


A w wersji SR50 jaki jest automat stopu z przodu a jaki z tyłu? i gdzie się je montuje?


Ostatnio zmieniony przez smothero dnia Pią 22:37, 31 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:03, 31 Maj 2013    Temat postu:

To te pierścienie co piszesz będą ok : ) Automat jest z przodu w korpusie dźwigni hamulca. Do tylnego hamulca to chyba tak jak w przypadku modelu "S", automat jest w bębnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:33, 31 Maj 2013    Temat postu:

Ok, dzięki. Happy I tam z przodu podchodzi taki automat? - http://www.suprabike.pl/pl/p/Automat-czujnik-stopu-SIMSON-przod/397

A, że w bębnie to wiem, spotkałem się. Ale spotkałem również że automat był założony przy dźwigni hamulca, tam jest taki gwint i taka blaszka przy dźwigni. Tutaj na 11 zdjęciu od dołu jest w ten sposób i to chyba jest ten sam automat co idzie do manetki. http://simson-umbau.de/index.php?site=galerie&serienid=5619
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:12, 01 Cze 2013    Temat postu:

Tak ten. Widocznie to chyba to jest to. Nie robiłem Sr z tej strony (mechanicznej).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:18, 01 Cze 2013    Temat postu:

A nie wiesz jaki gwint jest na tym automacie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:32, 01 Cze 2013    Temat postu:

Bodajże m5.... ale nie dam uciąć ręki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smothero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:08, 01 Cze 2013    Temat postu:

Problem z kopkiem rozwiązany. Blaszka on naciągania sprężyny była krzywa i dociskała seger wraz z wałkiem. Dlatego kopek nie odbijał a na wałkach był straszny opór.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin