Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Pytanie dotyczące sprzęgła.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:37, 29 Wrz 2010    Temat postu: Pytanie dotyczące sprzęgła.

YoYo, potrzebne mi kilka porad. A więc:
Mam już zjechane sprzęgło w simku i waham się co do pewniego wyboru. Wypatrzyłem na necie cały zestaw naprawczy sprzęgła 5-cio tarczowy http://allegro.pl/kniazw-sprzeglo-wklad-tuning-simson-5-tarcz-i1244593420.html . Ale jest też opcja remontu starego sprzęgła tzn nowe tarczki przekładki i spręzyna dociskowa.
Która z ta opcji byłaby lepsza? Czy to sprzęgło 5-cio tarczowe lepiej by wysprzęglało czy wystarczy zrobić remont oryginalnego. Może ktoś z was ma to tjiuningowe to by sie podzielił ze mna informacjami.

A moje drugie pytanie brzmi następująco.
Może ktoś mi podać jakiś fajny patent na ściaganie i zakładanie spręzyny dociskowej.

P.S. Simson jest 50ccm
:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolo205
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żuromin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:57, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Witam Słuchaj kolego co do wyniany sprzegla :
radzil bym ci wymienic tarcze sprzeglowe i przekładki te metalowe sprezyna to praktycznie sie nie zuzywa
tylko po wymianie tarcz wyreguluj sprzeglo regulatorem w silniku

A co do sprężyny dociskowej to sprawa jest dziecinnie prosta :
poprosto jak zdemontujesz kosz i wyjmiesz srodek z obudowy kosza musisz zdjąc zabezpieczenie .a nastepnie pokrywkę sprzegla przekladasz odwrotnie(wypukłym do kosza) no i skrecasz 4 srubki
po odkreceniu dekielka spręzyna jest zdjeta


Ostatnio zmieniony przez kolo205 dnia Czw 10:02, 30 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:36, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Dzieki, lecz nie otrzymałem odpowiedzi na podst pytanie: Co lepiej wybrać??
Problem sprężyny u mnie polega na tym ze ona krzywo dociska, z jednej strony wysprzegla a z drugiej sie ciera i przez to zawsze sprzęglo ciągnie. Wyregulować sie nie da bo jak podkręce to zaś sie ślizgać bd.
Może sie ktoś jeszcze wypowiedzieć.
Pozdro... :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2074
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:50, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Sądze że do zwykłej 50ccm nie ma sensu pchac tych 5 tarcz. Zazwyczaj przy mocniejszych silnikach słyszałem że sie docisk zwieksza ale jeszcze nie zauwazyłem zeby ktoś pchał 5 tarcz. Wymień jak było nosmalnie, kup nowy docisk i bedzie jeździć jak powinno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:23, 14 Paź 2010    Temat postu:

Odswieżam, kupiłem dziś tarcze i docisk. Rozebrałem i mam 3 pytania.
Jak zdjąć sprężynę dociskową (słoneczko) bezpośrednio z zabieraka??
Jak założyć później nową sprężyne na zabierak??
Czy jeżeli mam zabierak i samą sprężynę dociskową to sprężyna na zabieraku ma siedzieć twardo czy troche luzem chodzić? U mnie chodzi luzem.
Prosze o porady.
Pozdro...


Edit:
Poradziłem sobie ze spręzyna ale po złożeniu zonk 8)
Taka sama sytuacja jak na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=ldrSIjR01_4
Sprężyna z jednej strony nie wysprzęgla czyli problem jest ten co był...
Zauważyłem ze jedna z nakrętek? Nie wiem: http://allegro.pl/kniazw-sprzeglo-wklad-tuning-simson-5-tarcz-i1244593420.html tu jest zdjecie (te 4 srebrne gwinty do których sie przykręca regulacje). Jeden z nich lata a pozostałe 3 siedzą ładnie i akurat sprzegło nie wysprzęgla po stonie tego gwintu co lata... To może być przyczyna? ten luźny gwiny? One mają być na twardo czy latać?
Prosze o pomoc wmiare szybką i profesionalna :]
Pozdrawiam :]

Edit:
Problem rozwiązany... Dziekuje za bardzo obfitą pomoc w rozwiazaniu problemu, naprawde można na was liczyć. Dzięki
Pozdro ;]
Można zamknąć...


Ostatnio zmieniony przez karolsr dnia Nie 11:24, 17 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin