Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Przerwa na platynach a kąt wyprzedzenia zapłonu.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:24, 27 Kwi 2011    Temat postu:

Po zmianie cewki na taką z wyższą rezystancją nie będzie zmiany w pracy silnika, bo iskra będzie zapewne taka sama. Chodzi tylko o zmniejszenie poboru prądu przez cewkę, przez co ładowanie aku może być mniej wydajne.
Napisz, jak podłączysz dodatkowe ładowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:32, 27 Kwi 2011    Temat postu:

Tylko, że tak jak wspomniałem, rzeczywisty pobór prądu mierzony amperomierzem jakoś szczególnie się nie zmienił. Będę cudować z cewką dalej jeśli ładowanie nie będzie wystarczające Happy
Póki co pozdrawiam, jak podłączę i zbiorę jakieś dane to zdam relację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:58, 02 Maj 2011    Temat postu:

Robię oddzielny post żebyś zauważył Wide grin
Syzyfie Syzyfie, podłączyłem cewkę przez diodę pod stacyjkę. Nie jestem w stanie określić czy się polepszyło, nie zmierzyłem nawet napięcia bo nie mam za bardzo czasu. Natomiast nie wiem co myśleć o tej cewce zapłonowej, czy ona wgl jest wydolna coś dać...Z tego wszystkiego próbowałem z powrotem podłączyć zapłon z cewki, niby na jałowych chodzi dobrze, na luzie można śmiało gazować, na jedynce nawet można jechać, na dwójce już gorzej a na trójce nie da się przejśc bariery średnich obrotów bo czuć po dodaniu gazu jakby coś po prostu hamowało silnik i to porządnie. Dodatkowo silnik robi się bardzo hałaśliwy, wszystko chrupie i brzęczy. Nie wiem o co tu chodzi, jak będę miał czas to spróbuję wprowadzić w życie tą nową cewkę które przeleżała 2 lata.
Aby sprawdzić czy chodzi na cewce po prostu złączyłem kabel od cewki NN z kablem zasilającym cewkę WN z akumulatora(oczywiście odpiętą od akumulatora). Myślałem już, że może jakiś prąd idzie na tą cewkę i ona hamuje magneto..ale to jest chyba nierealne, dlatego nie mam pojecia co myśleć dlaczego nie pracuje na cewce.
Pozdrawiam Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:58, 02 Maj 2011    Temat postu:

Cewka NN na pewno nadaje się do ładowania, bo akurat testuję pewne rozwiązanie i ta cewka jest do tego celu używana. U mnie prąd ładowania akumulatora z niej wynosi 0,5-1,5A w zależności od obrotów.
Podłączenie cewki NN na zacisk cewki WN, który był na plusie aku raczej nie jest dobrym pomysłem, bo zapłon iskrownikowy działa na trochę innej zasadzie niż bateryjny - tzn. jeśli dobrze to rozumiem.
Musi to być podłączone jak w oryginale.
Przyczyna hamowania silnika podczas jazdy jest mi niestety nieznana.
Sprawdź napięcie łańcucha (trzeba usiąść na kanapę).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:21, 03 Maj 2011    Temat postu:

Nie no proszę Cię już z łańcuchem to nie przesadzaj, nie jeżdżę motocyklem od tygodnia, dlaczego niby na aku śmiga bez problemu a na cewce po dodaniu gazu dostaje takiego hamulca i nagle pojawia się hałas w całym silniku...to na cewce wymaga się innego napięcia łańcucha? Wide grin
Ja nie wątpię, że ta cewka się nadaje, ale po prostu podważam, że moja się nadaje (biorąc pod uwagę tą dziwną pracę silnika).
Niestety nie mogę zmierzyć prądów gdyż obydwa moje mierniki dostały szajby jeśli chodzi o amperomierz.
Co do podłączenia to przedtem było o tyle inaczej, że miałem to na stacyjkę a ze stacyjki szedł drugi kabel do cewki WN pod które była podpięta cewka NN. Na drugi styk WN była masa.
Nieważne. Całkiem możliwe jest tak jak mówiłem, że po prostu mój akumulator ma już tak małą pojemność że jego takie ładowanie nie porusza Wide grin
A w tym wypadku zakup akumulatora zależy już tylko od tego czy będę miał potrzebę codziennego dojeżdżania motocyklem czy zostanę jednak na sezon letni przy samochodzie Wide grin
Miło było z Tobą pogawędzić Syzyfie, póki co dziękuję za wszelką pomoc i objaśnienie pewnych spraw, stałem się troszeczkę mądrzejszy Happy. Jak na razie nie mam więcej pytań. Jeśli zmontuję drugą cewkę i będzie poprawa to dam znać, to samo w przypadku zakupu nowego akumulatora - poinformuję o wynikach. Dziękuję i pozdrawiam Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin