Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przeróbka szpilki cylindra z M6 na M8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:37, 07 Wrz 2010    Temat postu: Przeróbka szpilki cylindra z M6 na M8

Witam co i jak trzeba przerobic zeby miec szpilki M8 a nie M6 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:10, 07 Wrz 2010    Temat postu:

zrobić nowy gwint w karterach (ale lepiej wstawić porządne tuleje) rozwiercać otwory w cylu i głowicy. Ale czy jest sens ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:08, 07 Wrz 2010    Temat postu:

takie szpilki daję się do większych pojemności typu 80ccm i wzwyż.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:13, 07 Wrz 2010    Temat postu:

musialem roziwercic na m8 poniewaz szpilka sie zlamala i dalo sie jej odkrecic i teraz trzeba jakos to przerobic na m8
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:40, 07 Wrz 2010    Temat postu:

mogłeś do otworu w którym złamała Ci się szpilka przyłożyć nakrętkę m6 i wspawywać spaw z mimgomatu. Po zespawaniu bez problemowo odkręca się stara szpila.
opcja ta działa jeśli szpila nie jest urwana na głębokości większej niż 0,5 cm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:04, 07 Wrz 2010    Temat postu:

A jeśli szpilka została koledze w karterze że nie wystawała ani troszke a raczej sie schowała nawet?
Ja tak miałem ale wykręciła sie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:46, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Wykretaki do ulamanych szpilek. No ale, nie o tym temat, jezeli ktos by nie zauwazyl. Co maja rady na sposob wykrecania szpilki po fakcie, skoro on chce M8?

Wiercisz otwor 8mm minus skok gwintu, czyli 8 - 1,25 daje nam wiertlo 6,75. Najblizsze temu, nie wieksze, jest wiertlo 6,5 (chyba ze masz dokladniejsze rozmiarowki) Jezeli nie mozesz wkrecic gwintownika zgrubnego, mozesz 3-5mm z gory przejechac wiertlem 7mm, ale raczej sobie dasz rade. Gwintujesz gwintownikiem zgrubnym, pozniej wykanczajacym. Niektore komplety maja jeszcze posrednie wartosci, wtedy wg oznaczen 1 (I lub kropka), 2 (II lub 2 kropki) i ostatnie 3 (III, trzy kropki, lub bez oznaczenia).

Gwintowac mam nadzieje ze umiesz. Polecam co 3-5 obrotow wyciagac gwintownik, przedmuchac kompresorem i zanurzac w oleju. Gwint nacinany naoliwionym gwintownikiem jest mniej pozadzierany i rowniejszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:09, 08 Wrz 2010    Temat postu:

suszny napisał:
A jeśli szpilka została koledze w karterze że nie wystawała ani troszke a raczej sie schowała nawet?


No właśnie o tym mówię Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 22:13, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Dla sprostowania :]

Nawierć wiertłem 6,4mm (generalnie zasada jest taka, żeby obliczyć jakie wiertło pod jaki gwint):


- Średnica gwintu * 0,8

Np.

M8 - 8*0,8 = 6,4

M6 - 6*0,8 = 4,8

Itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin