Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problemy z otworzeniem silnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:02, 27 Maj 2011    Temat postu: problemy z otworzeniem silnika

Robie remont generalny silnika w simsonie enduro s51 (b1 bodajże). Oglądałem film LEHRVIDEO kilka razy, przeglądałem schemat milion razy.

Wyciągnąłem silnik z ramy, odkręciłem cylinder i tłok, wykręciłem cały układ zapłonowy, gaźnik odkręcony, zębatka też.

PROBLEM 1

Odkręciłem okrągłą blaszkę (na 4 śruby 8mm) , która zasłaniała śrubę trzymającą kosz sprzęgła (19mm). Zablokowałem zembatkę sprzęgła kombinerkami o zembatkę wału głównego (tego z kołem zamachowym). Kręcę Kluczem nasadowym 19, aby odkręcić kosz. Idzie bardzo ciężko, ale nakrętka się nie odkręca. Kręci się razem z zawartością kosza (przy czym zembatki są całkowicie nieruchome. Czy na tym wałku jest klin? bo zerwanie klinu wyjaśniałoby probem z odkręceniem.

PROBLEM 2
Czy da się rozpołowić silnik nie odkręcając kosza sprzęgłowego i nie demontując kopniaka??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:26, 27 Maj 2011    Temat postu:

Co do problemu drugiego to bez demontażu kopniaka bezproblemowo, natomiast trzeba się chociaż częściowo pozbyć automatu zmiany biegów a bez zdjęcia kosza może to być problematyczne...w każdym razie nawet jak rozpołowisz bez ruszania lewej strony to jak najbardziej się to uda, ale co dalej? Nie wiem co chcesz wymieniać ale wtedy naprawa znacznie się ogranicza.
Co do pierwszego to kosz pracuje luźno na wałku sprzęgłowym, natomiast zauważyłeś że w kosztu znajdują się tarcze(z których wystają elementy które blokują się o kosz) oraz przkładki. W środku jest zabierak sprzęgła który siedzi na frezie w wałku sprzęgłowym. Jeśli masz zablokowany kosz a kręcenie nakrętką nie powoduje jej odkręcania to znaczy chyba jedynie że masz tak zużyty docisk sprzęgła, że zwyczajnie ono się ślizga co mnie dziwi..
Czyli po ludzku, przekładki się kręcą, zabierak się kręci, tarcze stoją, koszt stoi. Jeśli zabierak się kręci to znaczy że albo tarcze się ślizgają lub frez się obciął(klekajcie narody...) .łatwo zobaczyć, jeśli ten element gdzie wkładasz nasadowy klucz kręci się razem z kluczem to znaczy że coś tu nie halo.
Ależ enigmatycznie napisane ale mam nadzieję że to pojmiesz Happy
Edit; sposobem na ten problem może być włączenia biegu i zablokowanie zębatki zdawczej w jakiś sposób.


Ostatnio zmieniony przez najt dnia Pią 21:27, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:39, 27 Maj 2011    Temat postu:

próbowałem, wsadziłem ją w imadło (ośkę na której jest normalnie zembatka od łańcucha. nic to nie pomogło. Wymyśliłem żeby sprawę rozwiązać tak:

dokończe otwieranie silnika (na chwile obecną mam 2 cm "rozwarcia" Happy )- teraz użyje przyrządu samoróby do rozpoławiania silnika, i jak będę miał na wieszchu wałek na którym jest kosz sprzęgła to złapie go żabką od jednej strony, a z drugiej kluczem 19.

Jak to rokujecie? Jakie szanse że narobie więcej bałaganu?

Aha właśnie - otwierałem silnik, bo mam łożysko do wymiany (to na którym jest oparty wałek sprzęgła wewnątrz silnika).

dodam jeszcze, że przed otworzeniem silnika sprzęgło zachowywało się całkowicie normalnie.


Ostatnio zmieniony przez blumen dnia Pią 21:43, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:46, 27 Maj 2011    Temat postu:

Jeśli chcesz wymienić w skrzyni tylko do łożysko to nie widzę żadnego problemu Happy Zresztą, rozbierałem kilka dni temu silnik a dziś składałem zusammen do kupy. Przy rozbieraniu wałek sprzęgłowy został mi w lewym karterze Wink (1) Tak więc, nie wyjmuj wałka, będziesz miał wałek w lewym karterze, łożysko 6000 wkręcasz w imadło i kręcisz aż się rozsypie, zostanie Ci tylko wewnętrzna tulejka, wkręcasz ją mocno w imadło. Uzbrój się w dobre rękawice i kręć wałkiem sprzęgłowym za tryby lub kosztem sprzęgłowy sukcesywnie ściągając tulejkę. Nie wyeliminujesz problemu z koszem i zaraz spotka mnie potępienie od innych, ale na pewno zmienisz łożysko bez robienia sobie problemów z koszem skoro teraz nie masz potrzeby odkręcenia go Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:23, 27 Maj 2011    Temat postu:

nerwy mi już puścily z tym silnikiem. no nie mogę go otworzyć. Do tego wszystkiego wyleciały mi kulki i poginęły. Jak teraz poatrze co za zajazda kupiłem to mi się ręce załamują. Łożysko idiełkowe w tłoku rozsypane w drobny mak. podkładka z tłoka była w kole zamachowym, Kosz sprzęgłowy lata jak żyd po pustym sklepie. Łożyska były wbijane za pomocą śrubokręta i młotka, śruby pozaokrąglane... ehhh musiałem się komuś pożalić...

Muszę się z tym przespać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:26, 27 Maj 2011    Temat postu:

Mój też był otwierany siekierą i dłutem, simmeringi też było nieludzko wyjmowane bo musiałem szlifować krawędzie żeby nie pociąć nowych. Jedna śruba była ucinana szlifierką bo karter był narżnięty. Że nie wspomnę o zaspawanej zębatce zdawczej Wink (1)
Ale jakoś go ogarnąłem bez większych kosztów.. Dasz radę Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:34, 27 Maj 2011    Temat postu:

rozkręcam razem z dziewczyną, to o tyle dobrze, że ona jest optymistką. A jak sie uda, to jaka będzie radość Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:37, 27 Maj 2011    Temat postu:

Ja swoje kartery rozdzieliłem gołymi rękoma Wink (1) Przy składaniu to dopiero będzie radość jak się uda Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:17, 27 Maj 2011    Temat postu:

A twoja dziołcha sama chce ci pomagać ? Czy tobie są potrzebna jeszcze jedna para rąk do pracy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ponkol
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 23:50, 27 Maj 2011    Temat postu:

Silnik Ci sie rozejdzie bardzo lekko jak nagrzejesz miejsca gdzie są łożyska bo on siedzi ciasno na łożyskach Wink (1) a aluminium podczas nagrzania sie poszerza ;] wez opalarke albo palnik i nagrzej do okoła piast co są łożyska koło wału i tam gdzie jest wałek od zębatki tylko wczesniej wyciągnij simeringi, tylko jak bedziesz grzal palnikiem to nie grzej tak mocno zebys aluminium nie stopił ;p i przy składaniu to samo zrób tylko nigdy nie nagrzewaj bardzo mocno łożysk bo możesz je rozchartować i Ci się po 1000 km rozlecą, już były takie przypadki a co do tego kosza sprzęgłowego to jak chcesz odkręcić go to zobacz czy tam nie jest czasem lewy gwint Wink (1) bo nie pamiętam ale wiem że gdzieś był na koszu lewy gwint albo w simku albo we wsk ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:43, 28 Maj 2011    Temat postu:

w simku jest normalny gwint
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukien
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:49, 28 Maj 2011    Temat postu:

Może ci się kosz kręci, ponieważ masz luz wbity, albo kulki ze skrzyni biegów się posypały Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:56, 29 Maj 2011    Temat postu:

A co do tego mają kulki w skrzyni?
Blokuje sie zębatkę i powinno iść, żadne kulki nie są do tego potrzebne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
najt
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:20, 29 Maj 2011    Temat postu:

suszny napisał:
A co do tego mają kulki w skrzyni?
Blokuje sie zębatkę i powinno iść, żadne kulki nie są do tego potrzebne.

No właśnie mają całkiem sporo..jeśli blokujesz zębatkę zdawczą i nie masz kulek w skrzyni to tryby na wałku kręcą się swobodnie jak na luzie..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:21, 29 Maj 2011    Temat postu:

kulki mi się wysypały na wstępie Happy Szczerze mówiąc nie mam pewności czy to kulki z łożtska czy z wałka skrzyni, ale raczej z wałka. Dobra dokończe otwieranie silnika i złapie wałek od drugiej strony żeby cały kosz wyciągnąć.

EDIT:

SYZYF JESTEŚ MOIM BOSEM!!!!! twój otwieracz do silnika i zarazem wyciskacz wału to czysty geniusz!

a teraz do rzeczy:

już widzę co było powodem uszkodzenia łożyska - krzywy wał (poprzedni właściciel stosował do wszystkiego młotek). muszę więc kupić: praktycznie wszystkie łożyska, wał, wszystkie simmeringi :/ Co myślicie o tym zestawie:

[link widoczny dla zalogowanych]

pojeździ na tym troche, czy straszny tani szmelc?? Uszczeleczki mam porządne ze sklepu, chodzi mi tylko o te łożyska, simmery i wał.

pozostałą drobnice, która jeszcze wyszła w praniu to już kupie w sklepie koło domu, ale "grube rzeczy" sa tu strasznie drogie.

Pojemność zostawiam 50ccm (tłok i cylek będzie nowy, ale to jak już zamknę silnik)


Ostatnio zmieniony przez blumen dnia Nie 12:51, 29 Maj 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin