Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z regulacją zapłonu.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:36, 11 Kwi 2013    Temat postu: Problem z regulacją zapłonu.

Witam.
Słuchajcie ostatnio miałem problem z moim Simsonem Sr50 B4 12v, platyniarz. Wymieniłem cewke Wn, cewke statora, kondensator od 126p, świece, kabel WN + fajka i do tego wszystkie kompletny remont instalacji elektrycznej.
Simson po wymianie tych wszystkich części odpala, ale tylko kiedy statora jest ustawiony maksymalnie w lewo (maksymalnie opóźniony). Patrząc na czujnik zegarowy platynki otwierają się wtedy przy 1,75 przed GMP. Kiedy ustawie go już troche w prawo to nie ma w ogóle chęci odpalić. Jedyny jego problem to to, że gaśnie na niskich (ale to raczej gaźnik).
I tu moje pytanie, przed wymianą tych wszystkich części stator był +/- na środku regulacji, a teraz przy skrajnie opóźnionym jest 1,75 przed GMP, to dziwne, bo zwykle ma się jakiś zapas regulacji lewo/prawo ! 8)
W czym leży problem ? Cewka nie od tej podstawki statora ?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:47, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Obadaj czy na pewno nie wysunął się klin magneta i tak jak je włożyłeś to z taką dokładnością się zakleszczyło, nie ma opcji żeby się sam kont wału przestawił.
No chyba że tak miałeś wcześniej? ale piszesz że przed wymianom było prawidłowo.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Czw 22:50, 11 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:47, 12 Kwi 2013    Temat postu:

Nie no klin na swoim miejscu nówka sztuka...
Macie jeszcze jakieś pomysły ? Bo normalne to to ustawienie zapłonu nie jest... Grey_Light_Colorz_PDT_14
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:42, 12 Kwi 2013    Temat postu:

Z tego co pamiętam to Syzyf miał podobny problem. Okazało się chyba że winna była cewka butelkowa która zbyt mało podnosiła napięcie, co powodowało słabą iskrę, która przy prawidłowo ustawionym zapłonie po prostu znikała na skutek zbyt dużego ciśnienia sprężania. Natomiast na wczesnym lub opóźnionym zapłonie może być wszystko ok, bo wtedy ciśnienie jest mniejsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 3:44, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Jeżeli ewidentnie klin jest na swoim miejscu, stator pozostał nie zmieniony, a wał korbowy po wymianie [niepotrzebne skreślić] to wina leży w nie odpowiednio dobranej części.
Kiedyś miałem tak w komar2 i musiałem odwiercić nowe otwory w statorze w zupełnie nowym miejscu ( tu podejrzewam że bubel polega na tym że oś wału została wciśnięta pod nie odpowiednim kontem względem klina magneta.
Cytat:
Z tego co pamiętam to Syzyf miał podobny problem. Okazało się chyba że winna była cewka butelkowa która zbyt mało podnosiła napięcie, co powodowało słabą iskrę, która przy prawidłowo ustawionym zapłonie po prostu znikała na skutek zbyt dużego ciśnienia sprężania. Natomiast na wczesnym lub opóźnionym zapłonie może być wszystko ok, bo wtedy ciśnienie jest mniejsze.
Jeżeli ktoś ma duże doświadczenie to po kolorze jest w stanie określić odporność na ciśnienie - ale w tym przypadku to jest szukaniem dziury w całym. Nie cewka czy kondensator tylko całość jest źle dobrana, (pewnie nie na to napięcie) a na koniec się okaże że bzyk po malowaniu i cewka zapłonowa nie dostaje masy z ramy bo powłoka skutecznie izoluje lub co gorsza "mechanik nie dopatrzył się że platynki są zatłuszczone.

Ostatnio zmieniony przez pss dnia Sob 3:48, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsens51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: naklo

PostWysłany: Sob 11:24, 13 Kwi 2013    Temat postu:

a na moje to może też być cewka butelkowa tak jak pustack mówi ja też mam taki problem ale narazie jeszcze nie planuję wymieniać cewki bo nie jestem pewien w 100 % pewien czy to nie ona wiem tyle że jak kupię świece to chwilę pochodzi i świeca do wywalenia a łącznie na same świece wydałem ponad 100 zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:53, 13 Kwi 2013    Temat postu:

simsens51 napisał:
a na moje to może też być cewka butelkowa tak jak pustack mówi ja też mam taki problem ale narazie jeszcze nie planuję wymieniać cewki bo nie jestem pewien w 100 % pewien czy to nie ona wiem tyle że jak kupię świece to chwilę pochodzi i świeca do wywalenia a łącznie na same świece wydałem ponad 100 zł

Ty jesteś mało inteligenty, zamiast rozwiązać problem to kupujesz nowe świece tak robią tylko partacze wymieniają to co nie trzeba...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsens51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: naklo

PostWysłany: Sob 13:17, 13 Kwi 2013    Temat postu:

kacper123190 napisał:
simsens51 napisał:
a na moje to może też być cewka butelkowa tak jak pustack mówi ja też mam taki problem ale narazie jeszcze nie planuję wymieniać cewki bo nie jestem pewien w 100 % pewien czy to nie ona wiem tyle że jak kupię świece to chwilę pochodzi i świeca do wywalenia a łącznie na same świece wydałem ponad 100 zł

Ty jesteś mało inteligenty, zamiast rozwiązać problem to kupujesz nowe świece tak robią tylko partacze wymieniają to co nie trzeba...

skąd miałem wiedzieć że to cewka przepala ?! dopiero na początku roku zaczełem go robić i coś jeszcze tam umiem zrobić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:25, 13 Kwi 2013    Temat postu:

No to jak już wiesz ze ci świece pali to po co kupujesz drugą? zamiast wymienić np. tą cewkę w co wątpię ze to ona. Miałem kiedyś podobnie z 3 lata temu i to była wina zapłonu, źle ustawiony był i tyle.

Ostatnio zmieniony przez kacper123190 dnia Sob 13:26, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:09, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Dzisiaj wymieniłem cewke butelkową na jakąś chińską 12v + zapłon ustawiłem czujnikiem zegarowym + żarówka i w sumie to nie wyczułem znacznej różnicy.... Na jałowych przerywa, ale jak go na gazie trzymam lekko to nie zgaśnie... Tak wgl zapomniałem dodać jednej ważnej kwesti - Iskra jest podwójna (zamiast jednej cienkiej niebieskiej iskierki są dwie mniejsze białe).|

PS.: Zapomniałem dodać, że iskrzy na platynach na wyższych obrotach...


Ostatnio zmieniony przez ifasimson dnia Sob 14:47, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsens51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: naklo

PostWysłany: Sob 14:59, 13 Kwi 2013    Temat postu:

ta no to kur.. co zapłon przepala świece ?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:38, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Jeżeli jest źle ustawiony wszystko możliwe a te świece ponoć przepalone nie działały tylko w moim simsonie, po ustawieniu zaczęły działać!! i za jakiś czas się z deka zdenerwowałem i wymieniłem zapłon na elektronika, teraz kasę zbieram na r1 powoli, ale kiedyś stuninguje sima na full nigdy go nie sprzedam Happy głupotę zrobiłem ze 3 lata temu sprzedałem moje marzenia z dzieciństwa motorynkę za 100zł która posiadałem od 10 roku życia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:08, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Mocno iskrzy na platynach ? Jeśli tak, to wymień kondensator ( nawet jeśli masz nowy)
Przeszlifuj styki przerywacza papierem ściernym i wyczyść benzyną, - sprawdź czy równo przylegają do siebie.
Ustaw odpowiednią przerwę na stykach i świecy. Sprawdź też inną świece - ta może mieć przebicie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:20, 14 Kwi 2013    Temat postu:

Pustack ok, dzięki za info, sprawdze to jutro. Nie iskrzy mocno...
kacper123190 urzekła mnie Twoja historia... Ale mógł byś już skończyć tu spamować, to nie rozwiązuje mojego problemu... :/


Ostatnio zmieniony przez ifasimson dnia Nie 0:21, 14 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:50, 14 Kwi 2013    Temat postu:

Myślałem ze ci pomogę pisząc ze jak masz źle ustawiony zapłon to świeca może nie działać tak jak powinna i simson nie jedzie tak jak powinien...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin