Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z regulacją biegów - brak 1

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek-96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:23, 31 Maj 2011    Temat postu: problem z regulacją biegów - brak 1

Witam. pisałem o tym w temacie o regulacji skrzyni biegów ale tam widocznie nie wchodzą uzytkownicy którzy wiedzą o co z tym chodzi Happy
Dlatego postanowiłem napisac o tym tutaj, w szukajce nic nie znalazłem..

opis mojego problemu:
- niemam pierwszego biegu, pomimo ze po sciągnięciu dekla widac ze bieg powinien byc, mam tzw 2 luzy

- przy zmianie biegów (jeśli już jakoś wrzuce tą 1) musze najpierw dac 3 a dopiero później wejdzie mi 2, podobnie musze dac 4 zeby weszła 3, co za tym idzie na 4 nie moge w ogóle jeździc

Prosze was o pomoć bo narazie chciałbym pojeździć bez rozbierania silnika, remoncik na zime planowałem

Pozdrawiam ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:24, 31 Maj 2011    Temat postu:

Moim zdaniem to będzie kwestia regulacji, bo widocznie baranek nie znajduje się w odpowiedniej pozycji. Tak może być, że na wybieraku niby bieg będzie załączony ale baranek jest za płytko albo za głęboko.
Jeśli masz ściągnięty lewy dekiel, to możesz spróbować "dostroić" skrzynię na 4 biegu, bo wtedy jest on maksymalnie wciśnięty do środka i lepiej widać.
Czyli przełączyć na 4 bieg i regulować nakrętką tak aby w miarę gładko można był przełączać między 3 i 4 biegiem. Tylko po zmianie położenia nakrętki wewnęrznej trzeba koniecznie dokręcić mocno nakrętkę zewnętrzną M8 pod gaźnikiem (po każdej zmianie trzeba ją dokręcić).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:44, 31 Maj 2011    Temat postu:

Miałem identyczny problem. Regulacja skrzyni pomogła, nie było to proste bo robiłem to metodą prób i błędów bo nie potrafiłem ustawić tego wymiaru w wałku zębatki zdawczej... Trochę nad tym posiedziałem i ustawiłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek-96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:20, 31 Maj 2011    Temat postu:

Syzyf - chodzi ci o nakrętke od aparatu? na klucz 13? żadnej innej pod gaźnikiem nie mam ani w ogóle w górnej czesci silnika

Suszny - wiec jutro pewnie cały dzień bede miał próby i błędy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:49, 31 Maj 2011    Temat postu:

Tak, chodzi mi o nakrętkę na klucz 13 znajdującą się pod gaźnikiem, która blokuje śrubę na której jest wewnętrzna nakrętka do regulacji skrzyni.
Obracając nakrętkę wewnętrzną zmieniasz ustawienie baranka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek-96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:58, 31 Maj 2011    Temat postu:

u mnie ta sruba jest na stałe zespawana w srodku (po lewym deklem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:27, 31 Maj 2011    Temat postu:

Śruba jest przyspawana do blachy ale to nie śrubą reguluje się skrzynię, lecz nakrętką która na niej jest. To jest owalna nakrętka na gwincie, widoczna pod miejscem spawu - zajrzyj i zobacz.
Zmieniając miejsce nakrętki na gwincie powoduje się oddalanie/przybliżanie blachy ze spawem w stosunku do kartera. To zaś powoduje zmianę punktu podaparcia dźwigni, która porusza barankiem.
Obejrzyj to sobie i zwróć uwagę, jak baranek jest poruszany przez wodzik (dźwignię).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek-96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:38, 31 Maj 2011    Temat postu:

jeśli możesz to napisz mi na PW jak poprawnie regulować skrzynie bo do tej pory regulowałem tylko śrubą na koszu sprzęgłowym Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:42, 31 Maj 2011    Temat postu:

Nie udzielam porad na PW - po to jest Forum.
Opis regulacji masz w temacie, w którym napisałeś wcześniejszego posta. Jednak - moim zdaniem - najważniesze, to zrozumieć na czym ta regulacja polega. Trzeba się przyjrzeć i pojąć Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek-96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:51, 31 Maj 2011    Temat postu:

Simsona mam od kilku dni i jeszcze nie wiem co on w sobie ma Happy
ale wydaje mi sie ze juz wiem w czym popełniłem błąd, jutro bede sprawdzał i dam znac.
Pozdr i dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek-96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:47, 02 Cze 2011    Temat postu:

regulacje biegów przeleciałem od zera do końca..
przekrecając o 1/4 obrotu za każdym razem później próba drogowa.
Znalazłem jedynke lecz z pozostałymi biegami dalej jest kłopot, trudno na nie trafic, jedyny sposób który mnie zawsze sie udaje to wrzucenie "czegoś" wyżej i cofnięcie na dól.. wiec to jakiś podzespół skrzyni musi byc wyrobiony...

wiecie gdzie moge znaleźć schematy silnika-skrzyni i automatu biegów?

chciałbym wszystko porównac przy rozbiórce silnika
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:13, 02 Cze 2011    Temat postu:

Mam nadzieję, że po każdej zmianie ustawienia nakrętki wewnętrznej dokręcałeś nakrętkę zewnętrzną. Jeśli nie, to taka regulacja nie ma sensu, bo punkt podparcia wodzika nie będzie stabilny.

bartek-96 napisał:
wiecie gdzie moge znaleźć schematy silnika-skrzyni i automatu biegów?

W dziale Download albo kupić sobie katalog części, przykładowo: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek-96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:45, 02 Cze 2011    Temat postu:

Syzyf - oczywiście ze była dokręcana
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek-96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:13, 08 Cze 2011    Temat postu:

wreszcie znalazłem czas zeby poskładac simka.
Przyczyna problemów z biegami tkwiła w złamanym segerze beczki co powodowało za duży luz, oraz brak jednej małej kulki w wałku wybieraka przez co nie było czuć zmian biegów.
Syzy- dzieki za pomoc Happy

pozdrawiam

Zatem zamykam. Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin