Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z gaźnikiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:37, 15 Lip 2010    Temat postu: Problem z gaźnikiem

Witam dostałem w swoje ręce Simsona S83 z 94 roku dość rzadki model. I jest taki problem simson ciężko odpala a gdy już odpali to nie trzyma wolnych obrotów a po dodaniu gazu nie reaguje "pyrka" sobie na niskich obrotach. Gdy ściągnę gumę łączącą gaźnik z filtrem to zaczyna łapać obroty ale do wysokich nie dojdzie. Gaźnik w tym simsonie to 16N1-6. Świeca sucha aczkolwiek czarna. Próbowałem regulować gaźnik ale bez skutku. Znalazłem kilka podobnych tematów aczkolwiek nie dają mi one jasnej odpowiedzi na mój problem. Dlatego prosił bym bardzo o pomoc. Happy





Ostatnio zmieniony przez Piotrek16 dnia Czw 22:38, 15 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borillo
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:47, 15 Lip 2010    Temat postu:

Czyli łapie lewe powietrze. Spróbuj założyć na tą gumę opaskę metalową a nawet dwie i przykręcić je (tylko z wyczuciem) jedną przy gaźniku, drugą przy puszce z filtrem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:53, 15 Lip 2010    Temat postu:

Lewego powietrza na pewno nie łapie bo gdy ściągnę tą gumę i zatkam wlot powietrza do gaźnika to gaśnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borillo
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:05, 15 Lip 2010    Temat postu:

Sory, źle przeczytałem, myślałem że jak dociśniesz gume to sie wkręca, wg mnie masz zapchany filtr powietrza i to dlatego nie wkręca się na obroty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:12, 15 Lip 2010    Temat postu: Re: Problem z gaźnikiem

Piotrek16 napisał:
po dodaniu gazu nie reaguje "pyrka" sobie na niskich obrotach.

Czyli jak obracasz manetkę gazu, to nie reaguje wzrostem obrotów?
Jeśli tak, to zajrzyj do gaźnika od strony filtra, czy przy dodawaniu gazu przepustnica się podnosi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:16, 15 Lip 2010    Temat postu:

Przepustnica się podnosi razem z iglicą. Iglica jest ustawiona na maksymalną dawkę paliwa (ostatni rowek na dole dodam też że po zmianie rowka nie ma żadnej różnicy). I mam jeszcze jedno pytanie S83 jaką ma pojemność silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:28, 15 Lip 2010    Temat postu:

Simson S83:
Rok produkcji: 1993 - 2002
Poj. Silnika: 69,9 ccm
Silnik: M 743 1 cylindrowy 2 suwowy
Skrzynia biegów: 4 biegowa
Moc: 5.57 KM przy 6000 o/min
V-max: 75 km/h (fabrycznie) 85 km/h
Zbiornik paliwa: 8,7l + 1l rezerwa

Ja tego nie rozumiem, że przepustnica się podnosi a silnik pyrka na wolnych. Na zdrowy rozum powinien zgasnąć 8O
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:34, 15 Lip 2010    Temat postu:

Sam też takiego przypadku nie miałem po zamknięciu manetki gaśnie a po otwarciu utrzymuje wolne obroty i próbuje się wkręcać na wyższe. Dodam jeszcze że udało się kilka razy że wszedł na wysokie ale trochę nie równo chodził. . Jutro spróbuję wyregulować ten cholerny gaźnik na suwmiarkę jeśli dobrze pamiętam 28mm ma być gdy pływak zamyka a 32mm gdy otwiera.

Syzyf dzięki za info o s83 Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriano19921106
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czerwona Woda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:35, 16 Lip 2010    Temat postu:

Mi to właśnie wygląda na źle wyregulowany pływak, jest za duży poziom paliwa w komorze paliwowej. Tez tak mam niekiedy jak szybko przejadę się po nierównych powierzchniach(drodze leśnej z dziurami, drodze polnej), wtedy zaworek iglicowy nie zamyka się wtedy co trzeba i zbiera się za dużo paliwa w komorze i gdy po tej przejażdżce stanę i chcę zaraz ruszyć to właśnie dzieje się tak jak opisałeś tj. nie chce wejść na wysokie obroty, tylko chodzi na wolnych. U ciebie jednak jak dzieje się to cały czas to musisz ustawić poziom paliwa w komorze paliwowej tak aby zgadzał się ze słupkiem w komorze. Radziłbym ci także przeczyścić porządnie filtr powietrza, bo nie wiadomo kiedy był ostatni raz czyszczony.To tyle z mojej strony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borillo
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:43, 16 Lip 2010    Temat postu:

Piotrek16 napisał:
Sam też takiego przypadku nie miałem po zamknięciu manetki gaśnie a po otwarciu utrzymuje wolne obroty i próbuje się wkręcać na wyższe.


Czyli wychodzi na to, że dostaje za mało paliwa, może gaźnik jest przypchany i nie byłoby źle gdybyś go przeczyścił i ustawił pływak...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papko1314
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:56, 16 Lip 2010    Temat postu:

Jak nie ma mocy to wyczyść wydech...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:41, 16 Lip 2010    Temat postu:

papko1314 napisał:
Jak nie ma mocy to wyczyść wydech...


On nie był słaby tylko na obroty się nie wkręcał a to całkiem co innego. Wink (1)

Całe szczęście udało mi się pozbyć usterki. Po rozebraniu gaźnika na części pierwsze zobaczyłem że ktoś wcześniej grzebał w nim i był bardzo nie delikatny.... Gaźnik rozkalibrowany doszczętnie. Znalazłem w domu gaźnik 16N3-2 zamontowałem początkowo były problemy za mało paliwa dostawał pływak podgięty na full tak że paliwo się wylewało z gaźnika a silnik dalej za mało paliwa dostawał. Wykręciłem dysze główną i wkręciłem większą nawet nie wiem jaki rozmiar tej dyszy ale silnik teraz gra aż miło. Wink (1)

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin