Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Pomiar średnicy pierścienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Nie 10:21, 01 Maj 2011    Temat postu: Pomiar średnicy pierścienia

Witam;)

W moje ręce wpadł silnik M 542 i posłuzy pewnie jako dawca organów. Po wstepnych ogledzinach cylinder okazal sie jeszcze produkcji DDR tyle ze nie mam pojecia ktory to szlif. I tutaj rodzi sie moje pytanie. W jaki sposob zmierzyc śąrednice pierscienia? Czy tak jak to widac na pierwszym zdjeciu? Czy moze w przypadku zdjecia drugiego? czyli przy zacisnietym pierscieniu? To banalna sprawa ale pewnosci nigdy nie za wiele:)






Ostatnio zmieniony przez pawel-er dnia Nie 10:22, 01 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banek392
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LTM

PostWysłany: Pon 9:46, 02 Maj 2011    Temat postu:

na zacisnietym
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Nie 17:22, 08 Maj 2011    Temat postu:

Jeszcze jedno pytanie związane z pierścieniami.


Jeżeli zmieniam pierścienie np. z nominalnych na nominalne nowe to potrzebne jest dotarcie ich do gładzi cylindra?
Jeżeli tak to ile ten proces ma trwac i jak wygladać? Zmiana stosunku mieszanki tak jak przy zwykłym docieraniu(1:33)??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Pon 21:45, 09 Maj 2011    Temat postu:

Ktoś podpowie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 22:31, 09 Maj 2011    Temat postu:

Jeżeli zmieniasz same pierścienie to powinno sie je wstępnie dotrzeć jeżdżąc nieco spokojniej i uważniej kontrolując temperaturę silnika. Dawki oleju bym nie zmieniał, 1:50 wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Pon 22:57, 09 Maj 2011    Temat postu:

Dzieki wielkie:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pon 23:44, 09 Maj 2011    Temat postu:

Generalnie średnica jak średnica - mam w zbiorach do mojego wehikułu tłok Wossner i na pudełku jest napisane, że średnica pierścieni to 50,45mm ( http://bikepics.com/pictures/1786760/ ) a na samym pierścieniu jest 50,5 ( http://bikepics.com/pictures/1786765/ ). Ale jeśli luz montażowy ma wynosić 0,05mm to jeśli pierścienie mają 50,5mm to oznacza, że na zamku nie będzie ani 0,01mm luzu? Nie sądzę.

Tak więc najlepiej sprawdzić "odpowiedniość" pierścienia wkładając go do cylindra i mierząc luz na zamku, który powinien mieścić się w książkowych normach (w knidze E. Wernera są podane te wartości)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Pon 23:59, 09 Maj 2011    Temat postu:

Dzieki marcias za informacje ale droga dedukcji doszedelm do podobnych wnioskow i przedwczoraj poszedlem do sprzedawcy czesci do MZ i simsona i poprosilem go o "pożyczenie" kilku pierscieni do przymiarki w cylindrze. W domu ku mojemu zaskoczeniu stare pierscienie okazaly sie nominałem.
Kupilem 2 nowe MZA i bede postepował zgodnie ze wskazowkami jakie dał Tomek1212.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin