Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Po wymianie tłoka blokuje się on na wysokich obrotach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:23, 01 Cze 2010    Temat postu: Po wymianie tłoka blokuje się on na wysokich obrotach

Witam!
Mam problem- otóż wymieniłem tłok przy cylindrze 60 na nowy bo stary się po prostu zużył i dotarłem go już ponad 50 km i dziś spróbowałem wkręcić go pierwszy raz na wyższe obroty w czasie jazdy i po prostu zablokowało mi tłok i tylne kolo zahamowało na smyka Happy jak nacisnąłem sprzęgło zapalił normalnie na pycha i jechał ok- potem sytuacja się powtórzyła!
Jaka może być przyczyna i jak ją usunąć!
z góry dzięki

Edytowałem tytuł. Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:43, 01 Cze 2010    Temat postu:

tłok puchnie jakiś szit kupiłeś albo za słabe smarowanie, a to się chyba do 100 dociera
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RedShadoW
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:48, 01 Cze 2010    Temat postu:

zależy jeszcze jak ktoś dociera. Ja zawsze jade sobie 4 na leciutkim gazie i po 10 km spoczynek 10 min i tak powiedzmy 3-4 pełne baki spale i tyle ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwieku
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:20, 01 Cze 2010    Temat postu:

Janaszioom napisał:
tłok puchnie jakiś szit kupiłeś albo za słabe smarowanie, a to się chyba do 100 dociera



Zastanów się. Jemu blokuje tłok po czym puszcza i jedzie dalej. Ja tak maiłem gdy założyłem nowy cylinder wraz z tłokiem i przy uszczelnianiu cylindra, trochę silikonu dostało się do komory wału i zasysało zaschnięty sylikon przez kanały płuczące do komory spalania i tłok blokowało, ale z tego co wiem, Szymon nie uszczelniał cylindra na sylikonie. Może to być ukruszona jakaś cześć kartera, podzespołu znajdującego się w skrzyni, komorze sprzęgła lub przy kopniku jest taka blokada i ona mogła się po prostu urwać i to może blokować się miedzy koszem sprzęgłowym a trybą na wale.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:32, 01 Cze 2010    Temat postu:

moim zdaniem o puchnięciu raczej nie ma mowy bo objawy puchnięcia są inne, i to tez raczej nic ze skrzynia bo to wyczuwalnie coś w cylindrze jest - może jakieś inne propozycje !

Ostatnio zmieniony przez Szymek1995 dnia Wto 20:33, 01 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:37, 01 Cze 2010    Temat postu:

Najlepiej to ściąg głowice i cylinder i już będziesz miał wszystko jasne Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwieku
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:02, 01 Cze 2010    Temat postu:

może tam jest jakiś obcy :] i on blokuje tłok Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:19, 02 Cze 2010    Temat postu:

Generalnie nie jest mozliwe, aby po zablokowaniu tloka na pracujacym silniku po ostygnieciu odzyskac kompresje i zmniejszyc opory tarcia na tyle, zeby silnik mogl swobodnie chodzic. Jezeli przegrzales motor, a pasowanie za ciasne, to tlok jest zatarty, a im dluzej go tak eksploatujesz, tym bardziej niszczysz lozyska, korbowod, o tloku i tulei nie wspomne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:12, 02 Cze 2010    Temat postu:

aha- wiec wymieniłem tłok na nowy i w 100% nie jest to przyczyna puchnięcia.
Rozkręcę dziś cylinder i zobaczę jaka jest przyczyna! A tak w ogóle to co to może być? Macie jakieś orientacyjne przyczyny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwieku
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:03, 02 Cze 2010    Temat postu:

Obcy. ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:46, 03 Cze 2010    Temat postu:

No i problem rozwiązany - okazało się że miałem taką małą tulejkę w gwincie na świecę bo stary się po prostu wyrobił i został rozwiercony i nagwintowany na większy gwint w który była wkręcona własnie ta tulejka i ona wykręciła sie minimalnie i po prostu tłok w górnym położeniu o nią uderzał- na szczęście z tłokiem nic się nie stało( nie został naruszony) a głowice wymieniłem na inna DDR i jeździ wyśmienicie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin