Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierwszy remont Simsona sr50 od nowości.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janota8
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:36, 24 Cze 2013    Temat postu: Pierwszy remont Simsona sr50 od nowości.

Witam, troszkę mnie długo tu nie był, ale co tam wróciłem! heh Wide grin Jak sobie przeczytam stare posty to Boże... Wybaczcie i nie odbierajcie mnie po starych tematach typu ''simson 130ccm'' bo byłem młody i napalony, a pieniędzy był i tak brak.Dobra przejdźmy do rzeczy, a więc kolega ma simson'a SR50 i chciałby zrobić remont znaczy się mnie o to poprosił.Simson nie był remontowany od nowości tak, więc przyszedł w końcu ten czas (Oto link do aukcji z częściami które kupi [link widoczny dla zalogowanych] (wiem wiem że nie są najlepszej jakości).Oczywiście simson jest słaby, nie wkręca się na obroty , dławi się itp. Silnik simson'a będę pierwszy raz rozbierał, ale remontowałem inne silniki (romet, komar, wsk) i mam pierwsze pytanie, oglądałem filmiki z komputerowej rozbiórki i składania silnika s51, ale tam nie ma pokazane co trzeba ściągnąć specjalistycznymi narzędziami (jedynie domyślam się, że do magneta będzie potrzebny sciągacz ;P) a reszta ? wszystko ''zejdzie'' bez problemu ? Druga rzecz, czy łożyska mam zakładać na ciepło ? i czym je nagrzewać ? Bo mam zwykłą butlę z gazem, myślę, że da radę, ale mogę się mylić... I co z wymianą łożyska na skrzyni biegów ? trzeba później ponownie wkładać kulki łożyskowe do wybieraka ? Co z ustawieniem skrzyni biegów ? Jak założyć wał ? wystarczy najnormalniejsze wybicie wału i wbicie nowego ? oczywiście gumowym młotkiem :P Była by możliwość poprawienia tych kanałów ? pilnikiem ? wypolerować ? Nie mam kompletnie pojęcia, a one jak widać nie są perfekcyjnie zrobione, ale od takiej ceny nie trzeba dużo oczekiwać heh.
Coś jeszcze wam przychodzi na myśl ? jakieś porady przy remoncie dla młodego mechanika ? Jestem dopiero po skończonym pierwszym roku technikum mechanicznym, ale doświadczenie przy motorkach mam dość spore <skromny> Wide grin
Będę się starał nie odpieprzyć żadnej jarzębiny i starannie składać cały silnik.Tak więc czekam na odpowiedzi i Pozdrawiam Wink (1)


Ostatnio zmieniony przez Janota8 dnia Pon 18:39, 24 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ŁukaszS50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:37, 24 Cze 2013    Temat postu:

Koloego jak nie masz pojęcia to lepiej nie ruszaj bo to jednak nie komarek dwu biegowy Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:56, 24 Cze 2013    Temat postu:

Cytat:
Oczywiście simson jest słaby, nie wkręca się na obroty , dławi się itp

Osobiście nie podoba mi się taki wpis - słaby ok, ale żeby z resztą sobie nie poradzić to mechanika trzeba zmienić a nie remont przeprowadzać.
Powinieneś pamiętać że dzisiejsze części są albo bardzo drogie albo do d...
więc branie takiego kompletu za takie pieniążki jest tym bardziej zastanawiające że nie było żadnych oględzin, a te można dokonać dopiero po rozbiórce. Do podgrzewania można bezpiecznie użyć opalarki do farb i lakierów - ale widzę że brakuję wiedzy o tuningowaniu? więc zapytam czy weźmiesz odpowiedzialność z ewentualne niepowodzenie przedsięwzięcia?
Nie jestem żadnym specem od tuningu jednak sądzę że to jest przerost formy nad treścią, ale może ktoś się jeszcze wypowie i będzie odmiennego zdania :look
Wiem że to co napisałem nie będzie po Twojej myśli :ops
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:13, 25 Cze 2013    Temat postu:

Słaby, nie wkręca się. Skoro silnik jest orginał to czy warto go ruszać, może jest to po prostu kwestia ustawienia zapłonu czy gaźnika? Nie trzeba być takim napalonym, lepiej najpierw wszystko sprawdzić, niż wywalić części DDR i założyć jakiś szajs.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janota8
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:48, 25 Cze 2013    Temat postu:

@ŁukaszS50, może i nie komarek, ale kiedyś trzeba spróbować.
Wiecie nawet 30 letni simson, bez praktycznie wymiany żadnej części od nowości nie nadaję się sam od siebie do użytkowania, więc nie ma mowy o żadnym czyszczeniu, ustawianiu itd. Chociaż było to już robione/sprawdzane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borillo
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:57, 25 Cze 2013    Temat postu:

Ile przebiegu ma ten silnik? Jeżeli nie ma luzów na wale, to bez sensu jest rozbieranie nigdy nie rozbieranego silnika, zwłaszcza, że jeszcze jeździ. Jak nie ma mocy, to sprawdź czy tłumik nie jest zapchany, a nie zaczynasz od silnika.

Pisząc, że po skończeniu pierwszej klasy technikum masz duże doświadczenie z motorami, robiłeś sobie jaja prawda?


Ostatnio zmieniony przez borillo dnia Wto 18:01, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:31, 25 Cze 2013    Temat postu:

Bardzo ciekawy artykuł polecam go autorowi wątku jak również wszystkim zainteresowanym tuningiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Może wzory nie będą każdemu zrozumiałe jednak tekst bardzo rozjaśnia te zjawisko. Zwłaszcza opis i zależność ciśnienia względem napełnienia do wyprzedzenia zapłonu Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin