Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gaźniki - jaki gaźnik?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cerkvian
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:06, 01 Mar 2012    Temat postu: Gaźniki - jaki gaźnik?

Gaźniki AMAL

AMAL 16
Cena: 140zł
Zastosowanie: 50-70cm3

Najmniejszy AMAL. Dobry do seryjnych cylindrów, o wiele tańszy od Binga, a moim zdaniem niewiele mu ustępuje. Gaźnik przez lepsze przygotowanie mieszanki paliwowo-powietrznej nieco poprawia osiągi i zmniejsza spalanie. Jest nieporównywalnie łatwiejszy w regulacji od każdego BVF'a. Myślę ze można je polecić jako zamiennik naszego BVF'a

AMAL 18
Cena: 130zł
Zastosowanie: 50-70/4

Rzadko stosowany, głównie z powodu obecności większego kolegi, AMALa 19, który daje już nieco większe możliwości.

AMAL 19
Cena: 140zł
Zastosowanie: 60-80cm3

Najczęściej kupowany z AMALi. Zalecany do zestawów tuningowanych. Niewiele droższy, a nieporównywalnie lepszy od 19N1.

AMAL 21
Cena: 145zł
Zastosowanie: 70/4 i większe

Największy AMAL. Stosowany tylko do najbardziej zmodowanych setów. Przy jego zastosowaniu spalanie wyniesie 3,5l/100 km i w górę, ale kto robi taki tuning, aby potem patrzeć na spalanie.

UWAGA: Niektóre serie AMALi ciekną. Nie będę tutaj opisywał rozwiązania, bo temat był klepany setki, jeśli nie tysiące razy.

Zapraszam do opcji "Szukaj".

Gaźniki BING

Bing 17
Cena: 265zł
Zastosowanie: 50-70cm3

Gaźnik montowany seryjnie w Simsonach z lat 90. Znacznie obniża spalanie, poprawia osiągi. Wyjątkowo przyjemny w regulacji. Posiada sitko przy wejściu wężyka paliwa, co prawie uniemożliwia zapchanie dyszy. Silnik na nim jest o wiele elastyczniejszy niż na 16N3. Można go stosować tylko do niemodyfikowanych cylindrów, bo na tuningi może okazać się po prostu za mały.

Gaźniki BVF
Seria 16N1 i 19N1
Cena: 80-95zł (zależnie od modelu, 19N1: 130zł
Zastosowanie: 50-70cm3 19N1: 60-70/4cm3

Cała seria tych gaźników była stosowane w Simsonach serii KR, S50, a do roku 1985 także w S51. Wycofana z powodu zaostrzenia norm emisji spalin w NRD. Gaźniki, o ile nie są chińską podróbką, są łatwe w regulacji i w miarę niezawodne. Różnica w ostatniej cyfrze oznaczenia (np. 16N1-11, 16N1-8 ) wynikała z innej dyszy głównej, bądź innego ustawienia wejścia wężyka paliwa.
19N1 to rozwiercony na 19mm 16N1. Użytkownicy mówią o ich dość trudnej regulacji i wysokim zużyciu paliwa. Osobiście polecam AMALa 19, ponieważ jest tylko kilka zł droższy, a o wiele mniej problematyczny w użyciu.

Seria 16N3
Cena: 75-80zł
Zastosowanie: 50-70cm3 (60-70cm3 - dysza 72)

Gaźniki stosowane w latach 1985-1990. Osobiście uważam je za mniej udane niż starszych braci. Nieco trudniejsze w regulacji, mają mniejsze zużycie paliwa niż 16N1. Niektórzy mówią że Simki są słabsze na tych gaźnikach, ale tak samo wielu ludzi tej opinii nie potwierdza.
Podobnie jak przy 16N1, ostatnia cyfra oznacza rozmiar dyszy i/lub ustawienie wejścia wężyka.

Ceny ze sklepu stazet.pl aktualne na dzień 01.03.2012, godzina 17.00.

Nie zezwalam na kopiowanie tego poradnika bez mojej wiedzy i zgody!

Jeśli dostrzeżecie jakiś błąd, proszę pisać na PW lub GG.


Ostatnio zmieniony przez Cerkvian dnia Czw 18:11, 01 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik960609
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Kujaw.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:29, 04 Mar 2012    Temat postu:

Przydatne Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin