 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BlueBanana
Nowicjusz

Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 1:43, 18 Sty 2011 Temat postu: Dziwny problem z biegami w Simsonie S51 4b |
|
|
Witam. Jestem tu nowy, a także od niedawna mam Simsona S51 (wcześniej cały czas jeździłem na Romecie Charcie). Jak kupiłem simka to ciężko wchodziła dwójka ( raz weszła za pierwszym razem raz za piątym itd. ). Wyregulowałem biegi tak jak pisze w książce no i właśnie ale. Po regulacji dwójka wchodziła bez problemów, ale za to jedynka znowu ciężko. Jak chce wrzucić jedynkę to czuć tak jakby chciała ale nie może tzn. próbuję zaskoczyć ale wskakuje dopiero po chwili. Dzisiaj jak chciałem jeszcze raz wyregulować biegi to wrzuciłem na jedynkę, automat zmiany biegów ułożył się na pozycji jedynki ale oczywiście nie weszła ale jak wcisnąłem nazwijmy to trzpieniem w środku bodajże baranka ( tam gdzie się wkłada suwmiarkę żeby odmierzyć 46,6 ) wskoczył do środka i wtedy wskoczyła też jedynka. Dodam że Simson jest 4 biegowy i automat zmiany biegów na pierwszy rzut nie wydaję się być zużyty. Proszę o pomoc z góry dzięki. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:38, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ustawiając wymiar 46,6mm trzeba zwrócić uwagę na jedną rzecz: nakrętka na śrubie "pod gażnikiem" musi być mocno dokręcona (ta zewnętrzna M8 ).
Również wtedy, gdy po zmianie ustawienia nakrętki regulacyjnej wewnątrz silnika próbujesz wbić bieg. Bez dokręconej nakrętki dźwignia baranka nie ma stabilnego punktu podparcia i biegi mogą nie wchodzić.
Wewnętrzna nakrętka regulacyjna jest jedynym elementem skrzyni biegów, którym można coś zmienić. Być może wymiar 46.6 mm nie jest u ciebie optymalny - próbuj więc innych ustawień ale zawsze po zmianie dokręcaj nakrętkę.
Biegi trochę trudniej wchodzą, gdy motor stoi - warto wypróbować pracę skrzyni podczas jazdy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murarz
KIEROWNIK

Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:00, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
A ja mam pytanie? Mam ustawienie 46mm. Czy tak małe odchylenie od 46,6 może mieć wpływ na to, że biegi nie chcą wchodzić. Bo muszę najpierw dać w dół, a później wrzucić 3, tak samo z 4. I drugie pytanie: jak zrobić ten klucz do regulacji (wiem Syzyf, że jesteś geniuszem w dziedzinie Home Made, więc na pewno masz jakiś pomysł)?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-er
Bywalec

Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgorzelec/Wrocław
|
Wysłany: Czw 0:42, 20 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Co do trudnosci przy wrzucaniu 3 i 4 biegu to moze masz podobny problem ktory pojawil sie u mnie zaraz po zakupie simsona, otoz sprezynka przy automacie pękła i musialem przed wrzuceniem wyzszego biegu delikatnie dziwgnie przesunac w dol i po tym do gory na wyzszy bieg.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
borillo
Simson Fan

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:32, 20 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ja też w simsonie miałem podobny problem, tyle że u mnie z 3 na 4 było trudno włożyć i kombinować, ale u mnie pękł automat wybieraka i kupiłem nowy (teoretycznie polski, praktycznie... zapewne z chin) no i trzeba go było troche podszlifować i później było wszystko ok.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murarz
KIEROWNIK

Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:26, 20 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie części są dobre, bo sprawdzałem. Nie mam już pomysłu na te biegi więc została mi regulacja. Znajomy miał podobnie, ale mechanik mu wyregulował i jest git. Trzeba będzie spróbowac
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:04, 20 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
P4V3U napisał: | jak zrobić ten klucz do regulacji |
Kształt końcówki tego klucza wynika z kształtu samej nakrętki regulacyjnej. Jest to zwykła nakrętka M8, która ma zrobione nacięcia na jednej stronie.
Podobnie jak na fotce niżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak więc trzeba by znaleźć kawałek rurki o średnicy 9-12 mm i opiłować jej koniec aby zrobić 2 "wypustki" pasujące do tych wgłębień.
Coś podobnego jak [link widoczny dla zalogowanych].
W praktyce wystarczy cienki, płaski śrubokręt aby obrócić tą nakrętkę.
Odnośnie działania skrzyni: jeśli elementy wewnątrz są OK, to pozostaje jedynie regulacja.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|