 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzadura100
Nowicjusz

Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:21, 29 Wrz 2016 Temat postu: Dziwny osad blokuje tłok w cylindrze |
|
|
Może ktoś miał podobny problem. S51 E z 1983 r., mój od lat nastoletnich, ale wiele lat nieużywany, w tym roku odnowiony, bez remontu silnika (tylko 6 tys. przebiegu). Po wizycie w myjni gaźnik (Bing 17) został zablokowany (przepustnica) lepkim osadem z oleju. Odczyściłem, jeździł. Po pewnym czasie zablokował się tłok w cylindrze. Po zdjęciu ten sam widok - uklejony tłok, pierścienie, pobrudzone kanały cylindra. Odczyściłem, złożyłem, jeździł ponad 60 km/h. Po kilku dniach postoju znowu blokada. Czy to możliwe, że zbyt szybkie schłodzenie silnika (myjnia) dało takie objawy? Jak rozpuścić lepki nalot olejowy bez rozbierania silnika?
Ostatnio zmieniony przez bzadura100 dnia Czw 22:34, 29 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:27, 29 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wylej stare paliwo z olejem ze zbiornika, napełnij go nowym.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzadura100
Nowicjusz

Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:15, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nico_Grant napisał: | Wylej stare paliwo z olejem ze zbiornika, napełnij go nowym. |
Paliwo stało w zbiorniku ok. 6 tygodni, jeździłem sporadycznie, to fakt.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemek.1997
Bywalec

Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:26, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Witam, po tak długim postoju powinieneś rozebrać silnik, wymienić uszczelniacze itp. ponieważ może brać olej ze skrzyni i dlatego tworzy się ten osad. Tak jak mówi kolega zalej nowe paliwo.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzadura100
Nowicjusz

Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:06, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Przemek.1997 napisał: | ... może brać olej ze skrzyni i dlatego tworzy się ten osad... |
Ale czy to możliwe, że olej ze skrzyni osadza się także na przeustnicy (1. objaw)?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:25, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Raczej nie. A jaki olej dodajesz do paliwa?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzadura100
Nowicjusz

Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:48, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nico_Grant napisał: | A jaki olej dodajesz do paliwa? |
Mixol
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:36, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Olej jest nowy? W jakiej proporcji dodajesz do paliwa?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzadura100
Nowicjusz

Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:11, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nico_Grant napisał: | Olej jest nowy? W jakiej proporcji dodajesz do paliwa? |
Ma ok. pół roku. Proporcja 1:50
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:00, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dziwne, może paliwo jakieś lewe, taki osad w przepustnicy powstaje najprędzej z niewłaściwego paliwa lub oleju, możliwe też że filtr powietrza źle działa- warto go obejrzeć.
A przepraszam, doczytałem w pierwszym poście że to się stało po wizycie na myjni, - trzeba rozebrać gaźnik i wylać wodę z zanieczyszczeniami , by nie dostały się do silnika, warto też obejrzeć filtr powietrza.
Ostatnio zmieniony przez Nico_Grant dnia Pią 20:40, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemek.1997
Bywalec

Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:54, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
A zawsze stosowany był mixol jako olej do paliwa? Jeśli nie to może być tak że inny olej natworzył nagaru a teraz ten go rozpuszcza. Najlepiej byłoby rozebrać silnik i gaźnik, wyczyścić, przy okazji zobaczyć czy wszystko w porządku, podmienić przy okazji uszczelniacze itp. i złożyć. Tym bardziej że mówisz iż stał wiele lat nieużywany. A wtedy będzie jak po remoncie i powinno śmigać. Jeśli masz pojęcie to zajmie Ci to pół dnia.
Ostatnio zmieniony przez Przemek.1997 dnia Pią 20:55, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzadura100
Nowicjusz

Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:29, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Przemek.1997 napisał: | Najlepiej byłoby rozebrać silnik i gaźnik, wyczyścić, przy okazji zobaczyć czy wszystko w porządku, podmienić przy okazji uszczelniacze itp. i złożyć. Tym bardziej że mówisz iż stał wiele lat nieużywany |
Rozbiórka silnika to chyba ostateczność, najpierw spróbuję innego paliwa i oleju plus czyszczenie gaźnika. A jakiś pomysł jak uruchomić tłok bez rozbierania cylindra? WD-40?
Ostatnio zmieniony przez bzadura100 dnia Pią 21:30, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemek.1997
Bywalec

Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:17, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Najrozsądniej będzie jednak ściągnąć cylinder. Nie wiadomo czy nie porobiły się jakieś twarde grudy a to zniszczyło by cylinder. Jeśli chcesz to możesz próbować jakoś chociaż osobiście tego bym nie zrobił.
PS. Osobiście to nie bawiłbym się w żadne zgadywanki bo każdy silnik który długo nie chodził się przepatruje tylko wziął, rozebrał, przepatrzył wszystko, ewentualne wady naprawił i złożył. Góra dzień roboty. Potem dobry olej np. Castrol Power Racing 2T i ma tykać. Dodatkowo mogę być pewny silnika i wiem na czym stoję.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|