Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wszystkie Krótkie pytania i odpowiedzi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 58, 59, 60  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zip2
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bartoszyce

PostWysłany: Czw 23:24, 18 Lut 2010    Temat postu:

A odnośnie cewka zapłonowa i świetlna tez ma 2 wyjścia ?? Bo raczej chyba nie do ładowania AKU. która cewka odpowiada za kierunki i klakson ?? Ostatnio gdy czyściłem bak to zauważyłem taką dziwną buteleczkę tzn. podoba do cewki WN lecz jest mniejsza i na końcu jest zaślepiona czymś w rodzaju pianki co to jest ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:53, 18 Lut 2010    Temat postu:

O ile należy poszerzyć okno ssące do 60/2 ?

(może i było dużo takich tematów ale nic sensownego nie znalazłem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:34, 19 Lut 2010    Temat postu:

zip2 - cewki zapłonowa i świetlna w 6V mają jedno wyjście (chyba bardziej poprawnie: odczep). Oczywiście każda cewka ma co najmniej 2 odczepy Happy, ale tutaj jeden jest na stałe podłączony do masy.
Cewka ładowania może mieć również 2 "symetryczne" odczepy, jeśli jest bezmasowa (w instalacjach 12V).
Kierunki i klakson są zasilane z aku, więc oczywiście "odpowiada" za nie cewka ładowania.
Dziwna buteleczka, to przerywacz kierunkowskazów.

Ja mam też pytanie - odnośnie licznika prędkości.
Ogólnie każdy mechaniczny prędkościomierz/licznik_km ma pewien parametr zwany chyba "stałą techniczną K". Mówi ona ile obrotów musi wykonać linka napędzająca aby wskazanie licznika zwiększyło się o 1 km.
Na przykład K=2000 oznacza, że po zrobieniu 2000 obrotów linki, licznik pokaże o 1km więcej.
Czy ktoś wie jaka jest stała K licznika w Simsonie S/SR?


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 13:36, 19 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:12, 19 Lut 2010    Temat postu:

Z tego co mi się kojarzy to stała K w simsonie wynosi 100, jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pią 19:49, 19 Lut 2010    Temat postu:

Szuszny - teroretycznie 0,6 D czyli wychodzi na to, że max szerokość okna to 24,6mm ale to też zależy od rodzaju pierścienia, materiału z jakiego jest zrobiony i... czy warto.


Syzyf - tak jak pisze Paluch - K=100
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:23, 19 Lut 2010    Temat postu:

Gwoli ścisłości to K=1.00
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:38, 19 Lut 2010    Temat postu:

Jak złapię za kosz sprzęgłowy i poruszam góra dół, prawo lewo to ma luzy. Jak wezmę wał od storny magneta to jest to samo. To wina łożysk na wale?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:45, 19 Lut 2010    Temat postu:

Kosz sprzęgłowy i wał nie są przecież na tych samych łożyskach.
Co do przyczyny to zapewne wina łożysk, chociaż zdarzyło mi się też tak, że łożyska były ok a podtarło mi wał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:52, 19 Lut 2010    Temat postu:

No wiem o tym że nie na tych samych, ale chodzi mi o to czy wymienić łożyska...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:34, 19 Lut 2010    Temat postu:

Rozbierz silnik i sprawdź gdzie tkwi problem czy w łożysku czy w wale. Jeżeli natomiast to nie przeszkadza w codziennym użytkowaniu to zostaw tak jak jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papko1314
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:35, 19 Lut 2010    Temat postu:

Wymienić! Zdecydowanie, polecam SKF... A jeśli chodzi o luzy na koszu to wina nie leży w samym tym małym łożysku tylko na pewno masz wyrobiony karter już...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pią 23:59, 19 Lut 2010    Temat postu:

Prawo lewo w jakim sensie? Wzdłuż czy w poprzek linii motoru, tj. jest luz osiowy czy promieniowy? Wysławiajcie się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:25, 20 Lut 2010    Temat postu:

Jeszcze z tą stałą K...
Ja może trochę mało precyzyjnie ją określiłem: chodzi o wskazanie licznika przebytej drogi a nie prędkościomierza. Czyli K=liczba obrotów linki aby licznik przebiegu (nie prędkościomierz) zwiększył wskazanie o 1 km.
Np. na liczniku z Poloneza jest pieczątka K=1000 i to jest podobno typowa wartość. Mnie chodzi o to, że znając K można szukać licznika do Simsona od jakiegoś pojazdu o takim samym parametrze i będzie on pokazywał dobrze zarówno prędkość jak i przebieg.
Wartość 100 wydaje mi się trochę za mała. Niestety nie wiem, jakie jest przełożenie na zębatce między wałkiem zdawczym a linką licznika.

Można jednak oszacować ile razy musi się obrócić wałek zdawczy na ostatnim biegu aby przejechać 1 km.
Teoretycznie w S51 przy 7000obr/min, przełożeniu wał kosz 20/65, przełożeniu na skrzyni 1,54 i zębatce zdawczej 15z prędkość wyniesie 60,6 km/h.
Zatem zębatka zdawcza na 1 godz musi wykonać: (60*7000*(20/65))/1,54=83916 obrotów.
Ponieważ prędkość wynosi 60,6km/h, więc na 1km wykonuje 86916/60,6=1385 obrotów.
Żeby K było 100, to przełożenie w napędzie licznika musiało by wynosić 1:14.
Chyba aż takie duże nie jest 8O


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 0:27, 20 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 13:12, 20 Lut 2010    Temat postu:

W MZ jest taka sama stała K, a to K = 1 a nie 100, co jeszcze bardziej się nie zgadza, no ale jest tyle napisane... :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlodywedkarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wąsosz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:00, 20 Lut 2010    Temat postu:

Koledzy predkościomierz od poldka będzie dobrze wskazywał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 58, 59, 60  Następny
Strona 8 z 60

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin