Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Utrata mocy, czarny olej
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:06, 14 Mar 2015    Temat postu: Utrata mocy, czarny olej

Witam
Sezon powoli się zaczyna a mój simson stoi w garażu nie sprawny. Do rzeczy. Zawsze miałem z nim jakieś problemy, to nie chce odpalić, to po przejechaniu kilku kilometrów potrafił tak przerywać że cieżko było dojechać do domu. Pracowało przy nim kilku mechaników, źaden nie chciał podejść do niego drugi raz. Dopiero rok temu gdy przez przypadek trafił w ręce kolejnego problemy po częsci ustały. Od początku miałem wrażenie że simson jest słabszy, ale chociaż palił i jazda nie kończyła sie pchaniem więc nic sobie z tego nie robiłem i jeździłem taki jaki jest.
Po kilku miesiącach simson stracił jeszcze więcej mocy, ale na ciepłym silniku. Górka którą potrafiłem pokonać na 4 biegu czasem stawała sie nie do przejścia na 2. Motor nie przerywał, ale redukcje były konieczne.
Kilka tygodni temu gdy zaświeciło słońce postanowiłem go przepalić. Tym razem odpalenie go stało sie dużo cięższe. Dopiero polanie świecy paliwem pomogło. Po odpaleniu i zagrzaniu silnik chodzi równo. Niepokoi mnie czarny olej który od początku leje sie z kolanka i widać go koło świecy. (Świeca jest sucha, a nad nią widać olej)
Motor w najbliższym czasie planuje oddać do mechanika (tego który już raz sobie z nim poradził) i chciałbym wiedzieć co mam mu powiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:32, 14 Mar 2015    Temat postu:

Skąd jesteś jakie woj . ? Simsona oddaj do mechanika ale nie tylko do naprawy ale do gruntownego przeglądu i regulacji , trzeba wszystko po kolei posprawdzać . Czarny olej przy kolanku to normalne w simsonie , można by tylko dobrze uszczelnić to połączenie żeby nie wychodził na zewnątrz .

Ostatnio zmieniony przez Jarasek dnia Sob 12:34, 14 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 323
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:29, 14 Mar 2015    Temat postu:

Simmeringi na wale korbowym wymagają sprawdzenia, jak również stan uszczelki między karterami. Gdybyś ściągał cylinder, zwróć uwagę czy na
wale nie ma śladów oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:55, 14 Mar 2015    Temat postu:

Województwo małopolskie, powiat Limanowski. Chwilę temu odkręciłem kolanko. Nie miałem tam żadnej podkładki, było tylko dokręcone ile się da więc miało prawo cieknąć. Bardziej niepokoi mnie skąd olej bierze sie koło świecy.
Sam jak już wcześniej wspomniałem nie będe z tym robił bo sie po prostu nie znam. Cała nadzieja w mechaniku. Czy wie ktoś ile może mnie kosztować taka usługa wymiany simeringów, uszczelek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:55, 14 Mar 2015    Temat postu:

Zeby wymienić uszczelki trzeba rozpołowić silnik. Ja za remont+regulacja brałem 150 bo w mojej okolicy tyle sie bierze za takie usługi. Napisz jaki zapłon, jaki gaźnik, i jaki model simka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:48, 14 Mar 2015    Temat postu:

Simson s51 na platynkach z gaźnikiem 16-n3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:51, 14 Mar 2015    Temat postu:

Sprawdź co tam na platynkach się dzieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:03, 14 Mar 2015    Temat postu:

Samemu już mi sie nie chce na to patrzeć. Jak ktoś wyżej pisał oddam simsona do gruntownego przeglądu. Powiedzcie mi co warto wtedy wymienic?
Planuje kupić taki zestaw (http://allegro.pl/simson-skf-lozyska-uszczelki-simeringi-niemieckie-i4914779798.html), zanieść mechanikowi i powiedzieć mu żeby popatrzył na silnik i zmienił te łozyska i simeringi a jak dopatrzy sie czegoś niepewnego to niech od razu wymienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:23, 14 Mar 2015    Temat postu:

Niech sam kupi jakie będzie uważał za najlepsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:58, 14 Mar 2015    Temat postu:

Najważniejsze to znajdź kogoś kto chce naprawić ci tego simsona , a nie tylko zarobić , bo takich kleszczy narobiło się bardzo dużo , simson szczególnie jak grzebało w nim paru "mechaników" wymaga dosyć dużo czasu na samo posprawdzanie i poustawianie wszystkiego tak jak ma być . Jak znajdziesz tam w okolicy kogoś takiego to może nie będziesz musiał nic wymieniać ani rozpoławiać silnika .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:03, 15 Mar 2015    Temat postu:

Tym razem oddam go do sprawdzonego, znajomego mechanika. Jeśli podejmie sie zadania będe pewny że zrobi z nim tak jak ma być. A czy rozpołowienie silnika i zamontowanie zestawu o którym pisałem wyżej coś da? Czy to będzie pieniądz wyrzucony w błoto?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:10, 15 Mar 2015    Temat postu:

Jak będzie kumaty to będzie pewny co wymienić, bez wymiany w ciemno .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stalowa Rura
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Limanowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:19, 15 Mar 2015    Temat postu:

No to ja mu tylko zasugeruje uszczelnienie silnika. Bardzo ciekawi mnie co może powodować taki spadek mocy na ciepłym silniku. Mam nadzieje że to nie puchnący tłok
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:39, 15 Mar 2015    Temat postu:

Najlepiej nic nie sugeruj , powiedz tylko co jest nie tak i że chcesz żeby ten problem był załatwiony albo żeby znalazł przyczynę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 323
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:09, 15 Mar 2015    Temat postu:

Z tego co sam możesz jeszcze zrobić; sprawdź czy nie ubywa oleju ze skrzyni biegów, oraz czy nie czuć w nim benzyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin