Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Ustawienie pływaka a praca silnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:36, 21 Maj 2013    Temat postu: Ustawienie pływaka a praca silnika

Witam. Mam problem taki ze simson mimo dobrze ustawionego zaplonu slychac takie ucieki powietrza z wydechu czyli strzaly. Gaznik 16n3-5 tez ustawiony bardzo dobrze ( probowalem tez kombinowac aby dac mu wiecej lub mniej powietrza ale bez sukcesu). Wiec chce sie zapytac czy gdyby plywak byl zle ustawiony simson by strzelal? na postoju nie strzela nic ale podczas rownej jazdy, puszczenia i przycisniecia gazu slychac takie sykniecie, strzal i tak w kolko. czasem strzeli czasem nie. Pomocy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsens51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: naklo

PostWysłany: Wto 20:59, 21 Maj 2013    Temat postu:

coś z ciśnieniem na tłoku pierścicenie masz całe no bo jak gaźnik masz wyregulowany no to musi to być coś związane z ciśnieniem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:04, 21 Maj 2013    Temat postu:

no ale wtedy by nie mial kompresji i wiem jakby sie zachowywal. A Tu co innego. poprostu taki cichy strzal slychac i nie moge sie z tym uporac. Gdybym nie mial pierscienia calego to bym mi slabo palil a tu bardzo dobrze pali. Czy to moze byc wina gaznika z wiazku z tym strzelaniem z wydechu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:13, 21 Maj 2013    Temat postu:

siweknr121 napisał:
no ale wtedy by nie mial kompresji i wiem jakby sie zachowywal. A Tu co innego. poprostu taki cichy strzal slychac i nie moge sie z tym uporac. Gdybym nie mial pierscienia calego to bym mi slabo palil a tu bardzo dobrze pali. Czy to moze byc wina gaznika z wiazku z tym strzelaniem z wydechu?

Możliwości jest kilka, od zbyt opóźnionego zapłonu (najczęściej) po przez zanieczyszczone styki przerywacza skończywszy na uszkodzeniu cewki czy konda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:23, 21 Maj 2013    Temat postu:

Zapomnialem dodac ze mam zwyklego platynowca. no wiec mam je wyczyscic? Gdyby przerwa byla zla na platynkach tez by mogl mi tak robic? A gaznik ma cos do tego bo nie wiem czy sprawdzac na brata gazniku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:30, 21 Maj 2013    Temat postu:

Wyczyść przerywacz jakimś drobnym papierem ściernym, ustaw przerwę 0.4mm i ustaw zapłon na 1.8mm, i daj znać czy pomogło, bo jak strzela to na 80% zapłon
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:39, 22 Maj 2013    Temat postu:

Ale w piatek bylem u mechanika i mi ustawil wiec to nie moze byc jego wina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:00, 22 Maj 2013    Temat postu:

Ale sprawdzić zawsze możesz, bo może się przestawił. A tobie strzela wtedy jak dasz mu pełny gaz i przytrzymasz ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:14, 22 Maj 2013    Temat postu:

No jak go ustawiano to ustawil go tak zeby sie najpepiej wkrecal i silnik dobrze reagowal. bo przedtem slabiej sie wkreca i nie mial tego przyspieszenia, a teraz ma. Przed ustwianiem tez strzelal tak samo. myslalem ze ustawienie zaplonu cos pomoze a tu kicha :/ podczas jazdy na pelnym gazie nic nie strzela, dopiero po tym jak odpuszcze gaz i wcisne to strzeli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:09, 22 Maj 2013    Temat postu:

Wiec dzisiaj mi sie nudzilo wiec ustawilem plywak tak jak we wszystkich poradnikach. Byl zle ustawiony o 3mm wiec skorygowalem. simson lepiej pali, lepiej sie wkreca ale nadal te strzaly slychac :/ no jutro musze zobaczyc te platynki skoro mowicie ze cos moze z nimi. Tylko problem bo nie mam czym ich ustawic. No i jeszcze musze wymienic simmering od strony magneta bo przepuszcza olej i zapomnialem dodac ze wal posiada luzy na korbowodzie. Moze to jest ta przyczyna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:25, 22 Maj 2013    Temat postu:

Luz na korbowodzie nie jest tu aż tak istotny, o ile jest uwzględniony przy regulacji zapłonu.
Ale z tego co czytam to zapłon na pewno jest źle ustawiony, bo jest na wyczucie.
Przy dwusuwie nie można sobie pozwolić na regulację zapłonu na słuch, czy sugestię. Silnik zawsze pracuje lepiej, płynniej itp. na opóźnionym i nie trzeba wiele by się odezwał wydech.
Uszczelniacz wymień, bo możesz przycierać silnik zbyt ubogą mieszanką.

Te kichanie w wydech to z pewnością wina instalacji zapłonowej, nie odpowiednia regulacja. może masz gdzieś przebicie?
Fajnie się to przegląda na uruchomionym silniku w całkowitej ciemności, czasami się można zdziwić.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Śro 21:31, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:51, 22 Maj 2013    Temat postu:

A jak go ustawic tak dokladnie czyli 1,8 przed GMP? Bo jak mechanik ustwial to nawet swiecy nie wykrecil i na odpalonym silniku krecil startorem. Wiem ze to trzeba w pierwszej czynnosci wykrecic swiece , pozniej odkrecam prawa kopule i wlozyc suwmiarke do otworu na swiece a dalej nie wiem jak i co. Co dalej z tym startorem i platynkami ? wytlumaczcie mi bo nie rozumiem z tych poradnikow.

Ostatnio zmieniony przez siweknr121 dnia Śro 21:52, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:21, 22 Maj 2013    Temat postu:

siweknr121 napisał:
A jak go ustawic tak dokladnie czyli 1,8 przed GMP? Bo jak mechanik ustwial to nawet swiecy nie wykrecil i na odpalonym silniku krecil startorem. Wiem ze to trzeba w pierwszej czynnosci wykrecic swiece , pozniej odkrecam prawa kopule i wlozyc suwmiarke do otworu na swiece a dalej nie wiem jak i co. Co dalej z tym startorem i platynkami ? wytlumaczcie mi bo nie rozumiem z tych poradnikow.

Ustaw tłok w GMP (górny martwy punkt) następnie w tym miejscu szczelinka na przerywaczu powinna wynosić 0,4mm(płytka szczelinomierza o grubości 0,4mm powinna dać się wsunąć z lekko wyczuwalnym oporem) . Jak ogarniesz szczelinkę to popuść te dwie śrubki trzymające stator i przesuń nim w lewo (górą w lewo się przyspiesza) musisz odnaleźć takie położenie by początek rozwierania się przerywacza zaczął się dokładnie na 1,8mm przed GMP (odpowiedni kont wyprzedzenia dla pojemności 50cm).
Przy odpowiednim skupieniu można spokojnie użyć suwmiarki i w GMP zmierzyć wysokość położenia tłoka do wysokości głowicy, następnie cofnąć magnetem w lewo ( wysokość zmierzona + 1,8mm)i tam powinien znajdować się punkt zaczynający rozwieranie przerywacza.

Krótko mówiąc jak zaczyna się rozwierać przerywacz to tłok powinien jeszcze podejść te 1,8mm po czym znajdzie się w GMP.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Śro 23:51, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:42, 23 Maj 2013    Temat postu:

Ok dzieki juz teraz rozumiem. Dzieki, dzisiaj sie pobawie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:11, 23 Maj 2013    Temat postu:

Wiec wzialem sie za ustawianie zaplonu i musze stwierdzic ze zaplon byl dobrze ustawiony bo gdy przyspieszalem lub opoznialem bylo gorzej. Chodzi tak samo. Platyny czyscilem a przebicia nigdzie nie ma. Wina lezy chyba w gazniku jednak. Bo dzisiaj troche go gazowalem do konca na postoju to po kilku razach do konca, popusciem i znow do konca pojawialo sie takie cos ze bylo "buuuu", strzal i dalej sie wkrecal. I chodzi tylko na 1 zabku od dolu bo na 2 szarpie, przerywa i wiecej strzela. Pamietam ze kiedys w tym gazniku byla dysza 72 ale juz nie pamietam czemu ale zmienilem na 68 a jest to pojemnosc 60. wiec wydaje mi sie ze ta dysza jest za mala i dlatego tak robi i nie chodzi dobrze na 2 zabku. Czy to moze byc tego wina? Co sadzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin