Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

twarda kopka Simson S51

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczurek101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:45, 09 Mar 2016    Temat postu: twarda kopka Simson S51

Witam. Mój simek to s51 z 1989r skrzynia czterobiegowa. Cylinder zwykły 50ccm, gaźnik 16n3-4

A problem wygląda tak:

Odpaliłem simka za drugim strzałem na ssania. Chwilę chodził na ssania potem normalnie bez ssania na wolnych obrotach żeby się rozgrzał. Chodził pięknie i ładnie gdy nagle zgasł bez powodu. Próbuję odpalić i kopka twarda, nic się nie rusza. Wbijam 1 i próbuje na zapych nic, a koło nawet się nie ruszyło. Odkręciłem prawa kape w celu sprawdzenia magneta gdyż myślałem że może się ono ukręciło. Jednak nie było normalnie, spróbowałem nim poruszyć w prawo i lewo. Żadnego ruchu, stoi w miejscu.

Co może być problemem? Tłok stanął? Pierścień poszedł się je*bać?


Ostatnio zmieniony przez szczurek101 dnia Czw 18:30, 10 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:06, 10 Mar 2016    Temat postu:

To co podajesz jest jakąś możliwością. Jeżeli po zdjęciu lewej pokrywy i cylindra nic by się nie zmieniło to znaczy że głębiej się coś pewnie posypało :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:39, 10 Mar 2016    Temat postu:

Najpierw szukałbym pod głowicą.
Pamiętaj delikatnie, nic na siłę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczurek101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:04, 10 Mar 2016    Temat postu:

Gdy wrzuce 1 to kolo zablokowane ani do przodu ani do tyłu, na 2 tak samo. Gdy kopie to sie nie da, po prostu skała. Próbowałem kręcić magnetem w prawo i lewo nic. Sprzęgłem tak samo raz w prawo i raz w lewo, nadal nic stoi w miejscu. Gdy odkręciłem lewą kapę znalazłem take małe metalowe coś przyczepione do magnesu od sruby spustu. wrzuciłbym linka do fotki ale niemogę bo niedawno sie rejestrowałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:24, 11 Mar 2016    Temat postu:

Jak po lewej stronie nie widać nic podejrzanego na zębatce wału i sprzęgła to trzeba szukać dalej. Jak coś dziwnego się znalazło przy magnesie to możliwe że jakiś ząbek się ukruszyl w skrzyni i.. tak po prostu szukam tego właściwego scenariusza :P ale tak jak kolega mówi.. zanim będziemy myśleć dalej to ściągnij głowicę i powiedz czy coś da się powiedzieć i jak nie to trzeba zdjąć cylinder
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczurek101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:32, 11 Mar 2016    Temat postu:

Na zębatce od wału, a dokładniej na jednym ząbku było takie przetarcie od jakiegoś metalu. Tak samo jak na kapie od środka przetarcie świeże o wymiarach mniej więcej 2cmX3cm. Wiem że świeże bo kiedyś już lewą kapę ściągałem bo urwał mi się klin na zębatce od wału.

[link widoczny dla zalogowanych]

Takie coś znalazłem.

edit: Cylindra ani głowicy jeszcze nie ściągałem bo tata trochę się zna na takich prostych silnikach i wg niego chyba brakuje jednego magnesu na magnecie, a nie mam jak tego sprawdzić bo nie mam ściągacza. Postaram się załatwić jakiś od kolegi i sprawdzić. Jak będzie coś czego niewiem to zrobię fotkę i podam linka.


Ostatnio zmieniony przez szczurek101 dnia Pią 20:35, 11 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:18, 12 Mar 2016    Temat postu:

Na moje to coś siedzi w cylindrze między nim, a tłokiem, mi kiedyś zabezpieczenie iglicy wciągnęło (nie wiem jak mogło się to stać), i pół dnia żeby wybić ten tłok nic nie uszkadzając.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:45, 12 Mar 2016    Temat postu:

Sam fakt, że ścina klin po lewej stronie to już wskazuje na to że gdzieś tam musiały się pojawić duża siła o.O mi osobiście nigdy nie ścięło klina po lewej stronie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczurek101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:52, 13 Mar 2016    Temat postu:

Klin urwał się dlatego gdyż nakrętka była słabo przykręcona i niewytrzymała, odkręciła się i klin poszedł się je*ać.

edit:

Dziś rozłączyłem sprzęgło od wału ściągając zębatkę z wału. Po wrzuceniu biegów koło się kręci na każdym biegu. Ale za to próbując kręcić magnetem nadal stoi w miejscu.

edit2:

Tata dzisiaj kupił ściągacz do magneta. Ściągłem magneto i nic nie widać. Zdemontowałem także stator i próbowałem ręką kręcić wałem. Stoi w miejscu, nie rusza się ani na boki ani góra dół, więc postanowiłem ściągnąć cylinder. Na tulei żadnej rysy, tłok w stanie dobrym tak jak i pierścienie. Chwyciłem za tłok i próbowałem nic poruszać góra dół, aby sprawdzić czy wał się obraca. Nic się nie ruszył. Stoi w miejscu. Korba nie rusza się na boki, góra dół też nie tylko przód tył.

Więc moje pytanie takie: wał się ukręcił czy rozsypało się któreś z łożysk?


Temat do zamknięcia. Powodem zablokowania wału była podkładka która wleciała między karter a korbę.


Ostatnio zmieniony przez szczurek101 dnia Czw 17:44, 17 Mar 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin