Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson S51 zgasł i nie odpala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerjet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:07, 06 Paź 2014    Temat postu: Simson S51 zgasł i nie odpala

Witam.
Mam Simsona S51 z zapłonem elektronicznym, instalacja z ELBĄ, gaźnik BING 17, cylinder 60 cm ALMOT, około 3000 km po remoncie. Jeszcze tydzień przed awarią wydobywały się dziwne odgłosy z silnika, chodził głośniej, zwłaszcza przy zwalnianiu i przyspieszaniu było słychać zgrzyty. Podejrzewałem kosz sprzęgłowy, jakąś zębatkę lub łożysko. Postanowiłem jeszcze pojeździć tydzień zanim zajrzę do silnika. Dziś rano podczas jazdy dodatkowo z silnika wydobywało się dziwne piszczenie (coś jak nienasmarowane drzwi, ale zignorowałem to, bo byłem pewien, że to hamulce - rano od wilgoci często mi skrzypią). Po zrobieniu kilku kilometrów Simson zaczął tracić moc tak, że musiałem zredukować bieg na trójkę, w końcu się zatrzymałem, a sim zgasł. Ponowne odpalenie silnika nie powiodło się. Dopiero gdy dodawałem 2/3 manetki gazu działał kilka sekund, ale był strasznie zamulony, cichy, przerywał i po chwili gasł. Po kilku próbach kopania nie chciał zapalić w ogóle i tak jest do teraz.

Benzyna i powietrze docierają do gaźnika, mieszanka dolatuje do cylindra (świeca po kopaniu staje się mokra).
Cylinder i głowica zdają się być szczelne, kompresja jest (ale nie mogę stwierdzić czy na pewno taka sama jak kiedyś)
Z iskrą jest problem, bo gdy lekko i powoli naciskam kopniak to iskry nie ma, dopiero po mocniejszym kopnięciu ją widać. Dodam, że przed awarią simson palił z ręki z ostatniego freza.

Po kilku silniejszych kopnięciach simson strzela (jak kichnięcie) z wydechu. Widocznie zapala się tam mieszanka, bo tłumik się nagrzewa a kolanko już nie.

Zdjąłem lewą pokrywę, aby zobaczyć co mogło być przyczyną dziwnych dźwięków, ale kosz sprzęgłowy jest w niezłym stanie, nic nie sprawia wrażenia uszkodzonego. Może źródłem usterki, braku zapłonu i hałasu są pierścienie ?


Ostatnio zmieniony przez powerjet dnia Pon 19:11, 06 Paź 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerjet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:57, 09 Paź 2014    Temat postu:

Podmieniłem dziś cewkę WN od innego Simsona (co prawda od platynek 6V, ale czytałem, ze też będzie dobra) i nadal to samo. Słaba iskra lub jej brak przy lekkim naciśnięciu kopniaka i simek nie odpala. Czy nie wie nikt co może być nie tak ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 325
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:07, 09 Paź 2014    Temat postu:

Może jest nieszczelna skrzynia korbowa - sprawdź simmeringi, przede wszystkim trzeba znaleźć przyczynę dziwnych odgłosów- zobacz czy nie ścięło klina na magnecie, można też zdjąć głowicę i cylinder- obejrzeć tłok, pierścienie, cylinder i wał korbowy (zwróć uwagę czy nie ma na wale oleju). Wypuść olej ze skrzyni-
sprawdź czy nie czuć w nim benzyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerjet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:46, 11 Paź 2014    Temat postu:

W spuszczonym oleju nie czuć benzyny. Odkręciłem głowicę i cylinder - wszystko w środku wygląda w porządku, normalne ślady zużycia. Nie ma na tłoku ani korbowodzie luzów góra-dół. Są luzy "na boki", ale to chyba normalne ? Na wale jest minimalna ilość oleju, ale to na 100% olej osadzony z mieszanki (zapach, konsystencja i kolor się zgadzają).

Trzeba szukać dalej. Na 99% wiem, że to zapłon, ale czy można w jakiś sposób stwierdzić co dokładnie ? Cewka na iskrowniku, moduł zapłonowy ?


Ostatnio zmieniony przez powerjet dnia Sob 20:49, 11 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin