Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson S51 60/5/3 buczy po dodaniu gazu.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vultus
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:53, 20 Sie 2015    Temat postu: Simson S51 60/5/3 buczy po dodaniu gazu.

Witam!
Posiadam Simsona S51
-60/5/3 by chylo
-Amal 21mm
-Spawak 9500obr/min

nabyłem taki sprzęt parę dni temu, do zrobienia była linka gazu, a okazuje się że nie tylko... jak to zwykle bywa w Polsce.

Nie ważne, chodzi o to że jeśli simek stoi w naturalnej pozycji po dodaniu gazu robi buuuuu, pomimo tego że bardzo dobrze pali i czysto chodzi na wolnych obrotach. Natomiast jeśli stoi na bocznej nóżce jest przechylony to oprócz wzrostu obrotów wolnych, wkręca się już normalnie bez żadnego problemu. Postawię go z powrotem do naturalnej pozycji i buuuu.

Zmieniałem położenie iglicy, regulowałem śrubką od mieszanki i nic ciągle to samo.

Dodam iż to mój pierwszy sprzęt tego rodzaju więc jestem nieco zielony w temacie, stąd liczę na waszą pomoc i z góry dziękuje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotro182
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:25, 20 Sie 2015    Temat postu:

Gaznik wyczysc Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vultus
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:08, 20 Sie 2015    Temat postu:

Gaźnik po czyszczeniu, jakieś inne sugestię?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:15, 21 Sie 2015    Temat postu:

W amalu śruba od mieszanki jest tylko i wyłącznie śrubą mieszanki WOLNYCH obrotów. Więc jak skręcasz manetkę to ona nie ma większego znaczenia. Jaki masz filtr powietrza? I znowu się czepnę tego.. jaka jest przerwa na świecy? Bo ze świecą często się wydaje, że to takie nic a potrafi uprzykrzyć życie :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vultus
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:18, 21 Sie 2015    Temat postu:

Nie mam filtru powietrza, przerwa na świecy jest standardowa taka jak po jej kupnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:31, 21 Sie 2015    Temat postu:

Więc zaopatrz się w szczelinomierz i sprawdź jaka jest ta przerwa, bo powinna być 0,4. Możesz też użyć suwmiarki. Bierzesz żyletki i sprawdzasz przy ilu będzie 0,4. No i na koniec ustawiasz przerwę tak żeby się zgadzało Wink (1)

Nie wiem dokładnie jakie zapotrzebowanie w powietrze mają wielokanałowce, ale mi to wygląda na to jak by była zbyt uboga mieszanka. Spróbuj zrobić tak.. po odpaleniu przykryj dłonią pół otworu dolotowego powietrza i zobacz czy coś się zmieni. Jeżeli nie to spróbuj przysłonić troszkę więcej. Jeżeli w pewnym momencie zacznie się dobrze wkręcać to albo zakładasz filtr powietrza, albo zakładasz większą dyszę główną. Tak mówili na forum :P

Ale lepiej zacząć od tej świecy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vultus
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:31, 22 Sie 2015    Temat postu:

Sprawdzałem przykładając dłoń, w sumie to wystarczy że skrawek gardzieli przysłoniłem palcem i natychmiast spadał z obrotów po czym gasł.

Jaka świeca będzie odpowiednia pod ten motor? chodzi ci mi o ciepłotę itd. najlepiej jak by ktoś z was podał mi konkretny symbol takiej świecy.

Dzisiaj jeszcze ustawię odpowiednią przerwę na tej świecy którą obecnie posiadam. Jeśli to nie da rezultatu, ponownie wyczyszczę gaźnik.


Ostatnio zmieniony przez Vultus dnia Sob 3:15, 22 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:10, 22 Sie 2015    Temat postu:

Najbardziej popularną świecą jest Isolator http://www.jackmotors.pl/swieca-zaplonowa-isolator-zm-14-260-org-id-378.html

Drugą po niej wydaje mi się, że jest Champion http://www.jackmotors.pl/swieca-zaplonowa-champion-l82yc-id-2414.html

U siebie zauważyłem, że obie mają swoje złe i dobre dni Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 325
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:32, 22 Sie 2015    Temat postu:

Jaki kolor ma świeca?
Dobrze by było sprawdzić poziom paliwa w komorze pływakowej, obejrzeć pływak i zaworek iglicowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uzytkownik13
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:36, 23 Sie 2015    Temat postu:

Mam podobny problem. Simson s51 cylinder 60/5/3, gaźnik amal 21, świeca isolator. Po założeniu tego zestawu jest problem z wyregulowaniem go tak żeby miał moc i się nie dusił. Odpala idealnie, ustawiam obroty na biegu jałowym chodzi ok, wkręca się na obroty tez bez problemów, chce wystartować muszę dać mu konkretnie w gaz ponieważ nie ma siły ciągnąć, na dwójce po przekręceniu manetki gazu do końca dusi się i gaśnie.

Czy to może być przyczyna tłumika? Ściągnąłem wkład tłumiący to lekko się poprawiło ale nadal występują te problemy o których napisałem. Jakieś sugestie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vultus
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:12, 23 Sie 2015    Temat postu:

Panowie, gaźnik po raz drugi wyczyszczony sprężonym powietrzem oraz igłami obroty ustawione tak jak wcześniej silnik chodzi na wolnych obrotach.
Przerwa na świecy ustalona, niestety bez rezultatu...
Ciągle tak samo, gdy powolutku dodaje gazu i jak już wejdzie na nieco wyższe obroty to mogę dać w opór i kręci się jak należy.

Wygląda mi to na zbyt dużą dysze główną, za bogata mieszanka wpada przez co świeca nie nadąża przepalać wszystkiego. Co myślicie zmienić dysze główną na mniejszą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uzytkownik13
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:23, 23 Sie 2015    Temat postu:

Ale przecież dysza jest oryginalna, to jest sens ją wymieniać? U mnie jest podobnie ale nie wiem czy to nie przez oryginalny tłumik który jest "za mały" pod tyle kanałów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vultus
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:41, 23 Sie 2015    Temat postu:

Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja nie mam oryginalnego tłumika tylko spawak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uzytkownik13
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:15, 23 Sie 2015    Temat postu:

Oki z tego co poczytałem dysza główna może być za duża, mogę się mylić ale w amalu 21 jest oryginalnie dysza 0,85 więc w tygodniu zamontuje 0,80 i 0,75 i odezwe się czy coś pomogło.

Podobno do 60/4/3 ma być dysza 0,75
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:59, 23 Sie 2015    Temat postu:

Najlepiej zaopatrz się w konkretny zestaw dysz Wink (1)
Wyczyść też ten tłumik
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin