 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vultus
Nowicjusz

Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:53, 20 Sie 2015 Temat postu: Simson S51 60/5/3 buczy po dodaniu gazu. |
|
|
Witam!
Posiadam Simsona S51
-60/5/3 by chylo
-Amal 21mm
-Spawak 9500obr/min
nabyłem taki sprzęt parę dni temu, do zrobienia była linka gazu, a okazuje się że nie tylko... jak to zwykle bywa w Polsce.
Nie ważne, chodzi o to że jeśli simek stoi w naturalnej pozycji po dodaniu gazu robi buuuuu, pomimo tego że bardzo dobrze pali i czysto chodzi na wolnych obrotach. Natomiast jeśli stoi na bocznej nóżce jest przechylony to oprócz wzrostu obrotów wolnych, wkręca się już normalnie bez żadnego problemu. Postawię go z powrotem do naturalnej pozycji i buuuu.
Zmieniałem położenie iglicy, regulowałem śrubką od mieszanki i nic ciągle to samo.
Dodam iż to mój pierwszy sprzęt tego rodzaju więc jestem nieco zielony w temacie, stąd liczę na waszą pomoc i z góry dziękuje!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotro182
Nowicjusz

Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:25, 20 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Gaznik wyczysc
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vultus
Nowicjusz

Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:08, 20 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Gaźnik po czyszczeniu, jakieś inne sugestię?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan

Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:15, 21 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
W amalu śruba od mieszanki jest tylko i wyłącznie śrubą mieszanki WOLNYCH obrotów. Więc jak skręcasz manetkę to ona nie ma większego znaczenia. Jaki masz filtr powietrza? I znowu się czepnę tego.. jaka jest przerwa na świecy? Bo ze świecą często się wydaje, że to takie nic a potrafi uprzykrzyć życie :P
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vultus
Nowicjusz

Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:18, 21 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Nie mam filtru powietrza, przerwa na świecy jest standardowa taka jak po jej kupnie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan

Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:31, 21 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Więc zaopatrz się w szczelinomierz i sprawdź jaka jest ta przerwa, bo powinna być 0,4. Możesz też użyć suwmiarki. Bierzesz żyletki i sprawdzasz przy ilu będzie 0,4. No i na koniec ustawiasz przerwę tak żeby się zgadzało
Nie wiem dokładnie jakie zapotrzebowanie w powietrze mają wielokanałowce, ale mi to wygląda na to jak by była zbyt uboga mieszanka. Spróbuj zrobić tak.. po odpaleniu przykryj dłonią pół otworu dolotowego powietrza i zobacz czy coś się zmieni. Jeżeli nie to spróbuj przysłonić troszkę więcej. Jeżeli w pewnym momencie zacznie się dobrze wkręcać to albo zakładasz filtr powietrza, albo zakładasz większą dyszę główną. Tak mówili na forum :P
Ale lepiej zacząć od tej świecy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vultus
Nowicjusz

Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:31, 22 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem przykładając dłoń, w sumie to wystarczy że skrawek gardzieli przysłoniłem palcem i natychmiast spadał z obrotów po czym gasł.
Jaka świeca będzie odpowiednia pod ten motor? chodzi ci mi o ciepłotę itd. najlepiej jak by ktoś z was podał mi konkretny symbol takiej świecy.
Dzisiaj jeszcze ustawię odpowiednią przerwę na tej świecy którą obecnie posiadam. Jeśli to nie da rezultatu, ponownie wyczyszczę gaźnik.
Ostatnio zmieniony przez Vultus dnia Sob 3:15, 22 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan

Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:10, 22 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Najbardziej popularną świecą jest Isolator [link widoczny dla zalogowanych]
Drugą po niej wydaje mi się, że jest Champion [link widoczny dla zalogowanych]
U siebie zauważyłem, że obie mają swoje złe i dobre dni
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:32, 22 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Jaki kolor ma świeca?
Dobrze by było sprawdzić poziom paliwa w komorze pływakowej, obejrzeć pływak i zaworek iglicowy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
uzytkownik13
Nowicjusz

Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:36, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Mam podobny problem. Simson s51 cylinder 60/5/3, gaźnik amal 21, świeca isolator. Po założeniu tego zestawu jest problem z wyregulowaniem go tak żeby miał moc i się nie dusił. Odpala idealnie, ustawiam obroty na biegu jałowym chodzi ok, wkręca się na obroty tez bez problemów, chce wystartować muszę dać mu konkretnie w gaz ponieważ nie ma siły ciągnąć, na dwójce po przekręceniu manetki gazu do końca dusi się i gaśnie.
Czy to może być przyczyna tłumika? Ściągnąłem wkład tłumiący to lekko się poprawiło ale nadal występują te problemy o których napisałem. Jakieś sugestie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vultus
Nowicjusz

Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:12, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie, gaźnik po raz drugi wyczyszczony sprężonym powietrzem oraz igłami obroty ustawione tak jak wcześniej silnik chodzi na wolnych obrotach.
Przerwa na świecy ustalona, niestety bez rezultatu...
Ciągle tak samo, gdy powolutku dodaje gazu i jak już wejdzie na nieco wyższe obroty to mogę dać w opór i kręci się jak należy.
Wygląda mi to na zbyt dużą dysze główną, za bogata mieszanka wpada przez co świeca nie nadąża przepalać wszystkiego. Co myślicie zmienić dysze główną na mniejszą?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
uzytkownik13
Nowicjusz

Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:23, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ale przecież dysza jest oryginalna, to jest sens ją wymieniać? U mnie jest podobnie ale nie wiem czy to nie przez oryginalny tłumik który jest "za mały" pod tyle kanałów
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vultus
Nowicjusz

Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:41, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja nie mam oryginalnego tłumika tylko spawak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
uzytkownik13
Nowicjusz

Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:15, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Oki z tego co poczytałem dysza główna może być za duża, mogę się mylić ale w amalu 21 jest oryginalnie dysza 0,85 więc w tygodniu zamontuje 0,80 i 0,75 i odezwe się czy coś pomogło.
Podobno do 60/4/3 ma być dysza 0,75
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan

Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:59, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Najlepiej zaopatrz się w konkretny zestaw dysz
Wyczyść też ten tłumik
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|