Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson Przeleżał 15 Lat W Garażu .
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:05, 25 Mar 2012    Temat postu:

Zdejmij klosz kierunkowskazu i zobacz na jakie napięcie jest zarówka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PlayerOne.
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:38, 08 Kwi 2012    Temat postu:

A więc Doklejam się .

Witam ! otóż przywiozłem już swojego simka , chciałem odpalić i nie mam iskry :/ .Przypominam że stał od 15 lat w garażu :P . Nie wiem co robić , coś tu wyczytałęm że dobrze by było wymienić cewkę butelkową . I tak w ogóle simson sr50 potrzebuje akumulatora do odpalenia silnika ? bo owego akumulatora nie posiadam , a są dwie możliwości jeśli bym chciał kupić nowy akumulator 12V i 6V . Tylko że tutaj już dostałem rade jak mam sprawdzić jaki akumulator być powinien (sprawdzenie napięcia na żarówkach no i tam jest 6V , a pod cewką piszę 12V . Słyszałem też że jest taki spray co nim się zaśniedziałe styki czyści . Myślicie że To Pomoże ? No i jaki mam akku kupić w końcu..... :noo

Proszę o pomoc chłopaki bo już we wtorek chciałbym iść i kupić co trzeba


Ostatnio zmieniony przez PlayerOne. dnia Nie 11:38, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:41, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Cewka butelkowa zawsze byla 12V. Styki przeczysc normalnie jakas mosiezna szczoteczka lub papierem sciernym, ja bym chemii nie pchal.

Akumulator taki jakie masz zarowki w kierunkach, ewentualnie stopu, niczym innym sie nie sugeruj, bo moga byc zmienione cewki (chociaz watpie).

Aby uzyskac iskre sprawdz napiecie wychodzace z cewki zaplonowej z iskrownika, potem przeczysc przerywacz, wymien swiece.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PlayerOne.
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:46, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Antonio napisał:
Cewka butelkowa zawsze byla 12V. Styki przeczysc normalnie jakas mosiezna szczoteczka lub papierem sciernym, ja bym chemii nie pchal.

Akumulator taki jakie masz zarowki w kierunkach, ewentualnie stopu, niczym innym sie nie sugeruj, bo moga byc zmienione cewki (chociaz watpie).

Aby uzyskac iskre sprawdz napiecie wychodzace z cewki zaplonowej z iskrownika, potem przeczysc przerywacz, wymien swiece.


Oooo ;( świecę mam nową bo kupiłem ostatnio ; ) . Ale jak sprawdzić napięcie z cewki ? i gdzie jest ten przerywacz ? chodzi o platynki na magnecie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:58, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Tak przerywacz to inaczej platynki.
Otwierają się przed górnym martwym położeniem tłoka ( GMP ). Otwórz je palcem albo śrubokrętem, włóż drobny papier ścierny, zamknij platynki i przesuwaj papierem i tak kilka razy.
Napięcie z cewki możesz zmierzyć miernikiem. Jeśli nie masz to odepnij kabel idący z cewki zapłonowej ( najprędzej biało-brązowy) z iskrownika, przyłóż go na odległość kilku mm do masy ( głowicy, cylindra ) kopnij w starter i patrz czy przeskakuje iskra.
Możesz również wymienić kondensator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PlayerOne.
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:24, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Witam panowie ! Kupiłem dziś akumulator , zalałem go elektrolitem . Przeczyściłem wszystkie styki i podłączyłem akku . Podświetlenie na obrotomierzu działa , kierunkowskazy działają , kontrolka gdy simek jest na luzie też , jednak nie mam świateł z przodu i z tyłu , na liczniku też nie pali się kontrolka od świateł , a jak włączę kierunek to tam mryga kontrolka , nie mam pojęcia co mam zrobić Sad (1) . Co do iskry-też jej nie mam . Pożyczyłem woltomierz i postykałem nim do tych kabelków co idą do cewki butelkowej jak ruszałem kopką to jakieś napięcie było . Zrobiłem też tak że wsadziłem czerwony kabel od woltomierza do środka kaptura , a czarnym do silnika dotknąłem i jak kopałem w kopkę to też było napięcie . Jednak iskry dalej nie mam Sad (1) . Panowie pomóżcie , bo aż mi ręce opadają .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:24, 10 Kwi 2012    Temat postu:

A orientujesz się w ogóle jakie napięcie idzie ze środka kapturka?... Napięcie rzędu ~20kV... Dlatego Suszny pisał o kablu z cewki zapłonowej (tej przy magnecie) tam napięcie jest niższe i przy masie jak kopniesz ma iskrzyć..
To podświetlenie o którym piszesz to na prędkościomierzu Wink (1) chyba że masz obrotomierz Wink (1). Światła są zasilane z cewki świetlnej - przy magnecie - czyli światła powinny być po odpaleniu silnika. Co do iskry to wymieniłbym kondensator, o ile dobrze pamiętam to będziesz potrzebował ściągacza do magneta..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PlayerOne.
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:28, 10 Kwi 2012    Temat postu:

No dobrze , ale po co mam ściągać magneto ? i gdzie jest schowany ten kondensator ? A światło stopu z tyłu powinno się zapalić jak nacisnę hamulec w nodze ? bo się nie pali . Dobrze , ogólnie to rozumiem że światła są od zapłonu . I mam wymienić kondensator żeby była iskra . Dobrze rozumiem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Wto 21:41, 10 Kwi 2012    Temat postu:

kondensator to taka mała puszeczka na iskrowniku Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PlayerOne.
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:49, 10 Kwi 2012    Temat postu:

schwalbe96 napisał:
kondensator to taka mała puszeczka na iskrowniku Happy

A Nie Rozreguluje się mi przy tym zapłon ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Wto 21:55, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Wiesz jeśli wykręcisz iskrownik to tak, najlepiej sobie zaznacz markerem dwie kropki na podstawie iskrownika i na karterze Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PlayerOne.
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:04, 10 Kwi 2012    Temat postu:

schwalbe96 napisał:
Wiesz jeśli wykręcisz iskrownik to tak, najlepiej sobie zaznacz markerem dwie kropki na podstawie iskrownika i na karterze Wink (1)


Ooo , rozumiem że w tedy normalnie ustawie zapłon jeśli zaznaczę kreskami , i przy okazji mogę platynki wyczyścić Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Śro 7:49, 11 Kwi 2012    Temat postu:

no dokładnie tak, zrób 2 kreski korektorem Happy a potem wkręcisz w to miejsce ustawisz by kreski się zgadzały i git Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:31, 11 Kwi 2012    Temat postu:

Nie rozumiem dlaczego dokładacie chłopakowi roboty i każecie mu wymieniać kondensator i ściągać magneto. Przecież najpierw można sprawdzić te rzeczy, które nie wymagają dużo nakładu pracy.
Tym bardziej, że zapewne nie ma ściągacza do magneta.
Sugerowałbym:
1. Sprawdzenie cewki butelkowej:
- jeden jej kabel ma być podłączony do masy (od styku oznaczonego "15"). "Idź po kablu" od styku 15 cewki i sprawdź, czy jest podłączony do masy. Obejrzyj to podłączenie, czy nie jest zaśniedziałe (przeczyść)
- sprawdź iskrę: odłącz kabel od drugiego styku cewki butelkowej (ozn. "1") i podłącz do niego kabelek, którym będziesz dotykał do plusa akumulatora. Minus aku podłącz do masy, wykręć świecę, przyłóż ją do cylindra. Teraz kabelkiem dotykaj chwilowo do plusa aku: na świecy powinna pojawić się iskra. Gdyby nie było, to być może uszkodzona jest cewka butelkowa.

2. Sprawdzenie cewki zapłonowej niskiego napięcia i poprawności styków.
Skoro masz miernik, to ustaw go na zakres omomierza (2000 omów) i podłącz końcówki między masę a ten kabel odłączony od styku "1" cewki butelkowej: powinien pokazać wartość bliską 0.
Przekręć stacyjkę w pozycję "zapłon" (1 raz przekręć) i obserwuj miernik podczas delikatnego obracania wału silnika poprzez naciskanie kopnika (tego do odpalania silnika): cały czas powinno być ok. 0.
Gdybyś nie miał już miernika, to zamiast niego podłącz kabelkiem do plusa aku jeden styk żarówki 6V a jej drugi styk dotykaj kabelkiem odłączonym od styku "1". Żarówka powinna świecić (opowiednik "0" przy mierniku).
To świadczy, że cewka zapłonowa w silniku jest raczej sprawna.
Mając miernik ustawiony na zakres napięcia zmiennego 200V, podłącz go miedzy masę a kabelek odłączony od styku "1", przekręć stacyjkę na "zapłon" i "kopnij" kilka razy - powinien pokazać kilkanaście woltów.

3. Podłącz z powrotem oryginalny kabel do styku "1" cewki butelkowej i sprawdź, czy jest iskra.

4. Jeśli nie będzie, to ściągnij prawą pokrywę silnika i przeczyść platynki (są pod magnetem). Nie trzeba do tego ściągać magneta, bo są w nim otwory, przez które można włożyć pasek drobnego papieru ściernego. Obracaj magneto i zobacz, czy na pewno styki platynek się otwierają i zamykają.

Jeśli to sprawdzisz, to dopiero można szukać dalej i się "narobić".
Zakładam, że masz instalację 6V, taki kupiłeś akumulator i masz zapłon platynkowy.
Schemat instalacji zapewne będzie ten: http://www.akf-shop.de/moser/sr50-b4.pdf
Tłumaczenie oznaczeń z niemieckiego: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PlayerOne.
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:42, 11 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki ! Wyjaśniłeś mi to bardzo jasno Happy . Zadam teraz pewnie troche śmieszne pytanie , jednak nie jestem elektrykiem , tylko znam się na samochodach spalinowych R/C Happy .Mówiąc "Minus aku podłącz do masy," chodzi Ci o to że kabel minusowy co idzie od akumulatora m,a być wpięty w styk co wystaje z silnika ? "podłącz go miedzy masę a kabelek odłączony od styku" jak między mase ? chodzi że mam dotknąć czarnym końcem woltomierza o silnik ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin