|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemeksimson
Nowicjusz
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:59, 13 Lip 2016 Temat postu: Simson - Problem to już katastrofa !. |
|
|
Witam. Mam ogromny problem z silnikiem zakupiłem Simsona kilka dni temu w dniu zakupu silnik pracował ale nierówno i nie wkręcał się na max obroty pomyślałem wystarczy wyregulować zapłon niestety następnego dnia rozpoczęły się problemy. Simson zapala tylko na popych i silnik nie gaśnie tylko gdy trzymam manetkę na połowie gazu ale jego obroty są wtedy mininalne i pracuje fatalnie nierówno gdy opuszcze gaz momentalnie gaśnie. Wymieniełem już:
-gaźnik
-kondensator
-3 świece
-simmeringi wału
-cewke zapłonową i butelkową
-odkręcałem tlumik
-ustawiałem kąt zapłonu od 0 do 3mm
-przerwa na przerywaczu od 0.2 do 0.8
Bez jakichkolwiek zmian w pracy silnika
Pomóżcie bo już nie mam pomysłu.
P.S wydaje mi się że coś było z silnikiem kombinowane bo simmering wału od strony sprzęgła można wbić aż do samego lożyska wału czy tam nie powinno byc jakiejś podkładki ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:39, 13 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
A na stale włączonym ssaniu jak silnik się zachowuje?
Jak to jest dokładnie z tym simmeringiem? simmeringi powinny siedzieć ciasno a jak piszesz że coś jest nie tak to może brać lewe powietrze i wtedy żadne regulacje nie pomogą.
Czy silnik ma jakieś wycieki oleju?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemeksimson
Nowicjusz
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 4:36, 14 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Po włączeniu ssania żadnych zmian silnik zachowuje się tak samo jedynie trzeba trzymać więcej gazu żeby nie zgasł.
Simmeringi siedzą ok wszystkie 2 razy wymieniane.
Spuścilem cały olej ze skrzyni i dalej brak jakiejkolwiek poprawy ja mu gaz do połowy a on się dusi chodzi na minimalnych obrotach i tylko czasem na chwilę się wkręci i znowu dusi się.
Już nie mam pomysłów
A objawy niskiej kompresji jakie mogą być ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:36, 14 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Gdy kompresja jest niska to silnik jest słaby, ma kłopoty z odpalaniem itp.
Proponuję zdjąć cylinder i ocenić jego stan jak i tłoka, możesz mieć pierścienie do wymiany.
Świeca jaki ma kolor?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:54, 14 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
I mnie się wydaje że kompresja może być słaba- wtedy po rozgrzaniu silnika jest jeszcze gorzej. Jak kopiesz starterem to jest jakiś opór ? Trzeba zmierzyć kompresje- jeśli będzie słaba, wlej kilka cm3 oleju do komory spalania i powtórz pomiar. Jeśli w pomiarach będzie znaczna różnica- winna jest zła szczelność cylinder-tłok z pierścieniami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaro5
Bywalec
Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poddębice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 6:49, 15 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Pamiętaj że uszczelniacz od strony sprzęgła ma być wbity na równo z gniazdem, jak wbijesz go głębiej nie będzie szczelności.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemeksimson
Nowicjusz
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:17, 15 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Zdecydowałem że takie szukanie przyczyny jest bez sensu tym bardziej że dziś zauważyłem po zdjęciu cylindra ze jakiś amator wsadził do cylindra 70ccm wał od s51 w dodatku okinoi co najciekawsze wszystkie łożyska w silniku były oryginalne DDR niestety to najmniejsze i to od strony magneta miały już spory luz.
Silnik rozebrany wymieniane będą wszystkie łożyska na SKF, simmeringi, uszczelki, wał na s70 MZA, cylinder na MZA z tłokiem MZA standard 45.00mm.
Kartery w idealnym stanie nowe łożyska ciężko było wbić nawet w gorące kartery.
Mam do was jednak kilka pytań. dolna część tulei cylindra zasłania z obu stron trochę dostęp do kanałów płuczących czy to tak ma być czy to jakiś felerny cylinder (no name) i jak przyjdzie MZA to nie będzie takiej sytuacji?
Posiadam oryginalny gaźnik 16n3-4 jaka jest w nim dysza ? Czy do zestawu 70ccm muszę zmienić dyszę na standard s70 czyli 72 ?
Zależy mi przede wszystkim na mocy zwykłego s70 bez udziwnień.
Dzieki za odpowiedzi
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:21, 16 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Nie, tuleja nie powinna zasłaniać kanałów płuczących, w razie potrzeby skoryguj tuleje w tych miejscach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemeksimson
Nowicjusz
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:30, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie. Tuleja już została lekko podszlifowana i teraz nie zasłania kanałów .
Mam kolejne pytanie. Rozebrałem dzisiaj skrzynię biegów i mam kilka pytań odnośnie jej stanu i tego czy powinienem coś wymieniać czy jednak nie będzie problemów i przejedzie bez szwanku kolejne tysiące kilometrów
1.Wałek zdawczy 4,3,2 bieg stan bieżni po której poruszają się zębatki idealny tylko leciutko zdarta miedziana powłoka. Niestety bieżnia pierwszego biegu jest trochę porysowana czuć pod palcem lekkie wżery czy to kwalifikuje wałek do wymiany czy będzie ok ?
2.Kulki 7mm obejrzałem wzrokowo wszystkie wydają się idealne gołym okiem nie da się zauważyć jakichkolwiek wad. Wymieniać czy można zostawić ?
3.Wypychacz kulek hmm jest lekkie minimalne wgłębienie w miejscu w którym trzymane są kulki podczas włączonego biegu . Może być czy wymieniać ?
4.Duża zębatka pierwszego biegu jest lekko uszkodzona niektóre zęby mają lekkie uszczerbienia konieczna wymiana czy można zostawić ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|