Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Przeróbka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drago1616
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:08, 06 Maj 2009    Temat postu: Przeróbka

Witam. Sprawa wygląda następująco:

Jakiś czas temu kupiłem Simsona s51. Jest on lekko "zajechany", ale zapala bez problemu, podobnie z jazdą.
Chcę go jednak przerobić na enduro i tutaj pojawia się mój problem. Na motorach nie znam się prawie wcale. Mogę jednak liczyć na pomoc znajomego, który co nieco lubi "podłubać".

Od czego powinienem zacząć? Jest to najnormalniejszy model s51. Tyle, że jest w nim cylinder 60cm3 i jest 3 biegowy. Jak już wspomniałem problemów z jazdą nie ma.

Miejsce w którym cylinder styka się z kolankiem od rury wydechowej (gwint) jest już wyrobiony przez co nakrętka wciąż się zsuwa, motorek głośno pracuje, bądź kolanko całkiem spada. Próbowałem na kilka sposobów i mało już pomagało. Zastanawiam się nad wymianą cylindra. Podobno różnica między 50cm3, a 60cm3 jest niewielka, tak więc zdecydowałbym się na ten pierwszy. Jest w tym sens? Czy to tego nie przydałoby się wymienić gaźnika?
Sam tłumik jest już lekko sczerniały i coś w nim "dzwoni".
Jeżeli chciałbym przerobić go na enduro to co by mi się przydało?
Poszukałem trochę i znalazłem m.in. wymiana tłumika, wymiana bądź "podwyższenie" amortyzatorów, kolanko, które przekierowałoby rurę do góry.

Co do finansów to chciałbym przeznaczyć na to nie więcej niż 400-500 zł.
Jest taka możliwość?


Ostatnio zmieniony przez Drago1616 dnia Śro 22:09, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
micpaj13
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:16, 06 Maj 2009    Temat postu:

Ja zmieściłem się w 300zł, przerobiłem na enduro w tym amortyzatory od MZ, kierownica, kolanko+osłona, 2 opony, błotnik plastikowy, sprężyny do przednich teleskopów, stopka boczna (bo za wysoki na centralną) i parę innych rzeczy.

A co do spadającego kolanka to możesz kupić redukcję na gwint albo zobacz w "Patenty" tam są sposoby na spadające kolanko.


Ostatnio zmieniony przez micpaj13 dnia Śro 22:18, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 22:18, 06 Maj 2009    Temat postu: Re: Przeróbka

Drago1616 napisał:
Od czego powinienem zacząć?


Myśle, że od przeczytania regulaminu, bo już złamałeś jego kilka punktów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZWIRU
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BoChNiA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:45, 07 Maj 2009    Temat postu:

Odradzam tą redukcje. Mam założoną u siebie i co chwile musze ją dokręcać. Jednym słowem nic nie daje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek200sx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:37, 07 Maj 2009    Temat postu:

Ja jak miałem u siebie zerwany gwint w cylindrze to pojechałem do tokarza u mi napawał na gwint aluminium i nagwintował i teraz jest wszystko dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Czw 23:52, 07 Maj 2009    Temat postu:

Ja mam redukcje i się nie odkręca. Jest przykręcona do cylindra za pomocą dwóch malutkich śrubek M4, natomiast żeby nakrętka nie odkręcała się od redukcji to przyspawałem ją w jednym miejscu do redukcji i jest spokój, a jak trzeba będzie odkręcić to spaw jest na tyle niewielki, że peknie bez problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin