Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

po zagrzaniu słabnie i kopci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filuś
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:28, 06 Wrz 2011    Temat postu: po zagrzaniu słabnie i kopci

witam . Kupiłem simsona SR 50 z 1988 r. Jak jest zimny to zapala normalnie i jedzie przyzwoicie, ale jak się zagrzeje to strasznie kopci i całkowicie traci na mocy -w końcowym efekcie gaśnie. Po zapaleniu ciężko wchodzi na obroty. Jestem początkującym użytkownikiem simka i dlatego proszę was o w miarę dokładne instrukcje i pomoc. Z góry bardzo dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bacasimson123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Darnawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:41, 07 Wrz 2011    Temat postu:

Tłok puchnie , Wymiana tłoku na inny chyba
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:53, 07 Wrz 2011    Temat postu:

No najprędzej tłok puchnie. Sprawdź jak się zagrzeje to ściągnij głowice i poruszaj kopką i jak ciężko tłok będzie się poruszał w tulei to znaczy że puchnie, sprawdź też przed tym, bo tak nie będziesz miał wyobrażenia jak ciężko powinien chodzić tłok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filuś
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:01, 07 Wrz 2011    Temat postu:

wielkie dzięki za radę ale jeszcze mam małe pytanko. Powiedziano mi też , że mogą dawać w "kość"- cewka zapłonowa lub platynki. Czy to możliwe?

Ostatnio zmieniony przez Filuś dnia Śro 23:04, 07 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filuś
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:23, 10 Wrz 2011    Temat postu: wymiana tłoka

witam kolegów. chcę zapytać czy wymieniając tłok są konieczne jakieś prace przy cylindrze czy wystarczy zamienić tłoki? Jakiej firmy najlepiej kupić tłok? dziękuję i pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:31, 10 Wrz 2011    Temat postu:

Nic nie musisz robić tylko tłok z osprzętem do niego. Najlepiej MZA tylko licz się z tym że pierścienie będą brzęczeć, ja mam tłok marki piston i polecam bo naprawde ładnie chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:34, 10 Wrz 2011    Temat postu: Re: po zagrzaniu słabnie i kopci

Filuś napisał:
jak się zagrzeje to strasznie kopci i całkowicie traci na mocy -w końcowym efekcie gaśnie. Po zapaleniu ciężko wchodzi na obroty.

To raczej wskazuje na uszkodzenie simmeringu na wale od strony sprzęgła.
Lepiej go wymienić na początek niż tłok (koszt kilka PLN).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filuś
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:49, 10 Wrz 2011    Temat postu:

"szefie" czy słabnięcie i równocześnie kopcenie mogą być spowodowane uszkodzeniem tego simmeringu , czy tylko jeden z tych objawów pasuje do tego uszkodzenia? Dodam, Ze motorek po odpaleniu na zimnym silniku nie kopci . Jeżeli simmering to jak go wymienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seru94
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piekary Śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:57, 10 Wrz 2011    Temat postu:

Otwierasz silnik od strony sprzęgła i pod zębatką wału jest Simering, zębatka jest na klinie, więc uważaj żeby nie zgubić. :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:39, 10 Wrz 2011    Temat postu:

Ja takiej usterki z simmeringiem nie miałem i znam to tylko z opisów na Forum, więc nie chcę się wymądrzać. Ale wydaje się to dość logiczne: po nagrzaniu się silnika plastik simmeringa staje się bardziej miękki i może tracić szczelność powodując zasysanie oleju z komory sprzęgłowej i kopcenie.
Podobno 8O można to sprawdzić poprzez chwilowe uszczelnienie komory i zobaczyć, czy dymienie się zmniejszy. Trzeba ściągnąć prawy dekiel, zdjąć zębatkę napedu licznika i zatkać ręką otwór w wałku zdawczym (na nim jest zębatka łańcucha).

Jak wspomniał Seru94, przy wymianie trzeba spuścić olej, ściągnąć lewy dekiel, odkręcić zębatkę na wale i wymienić simmering. Nowy trzeba posmarować olejem i ostrożnie wbić tak aby jego powierzchnia była na równi z powierzchnią gniazda karteru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filuś
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:54, 11 Wrz 2011    Temat postu:

chłopaki dzięki za rady . Dzisiaj oczy mi wyszły na wierzch a włosy stanęły na baczność. Chciałem spuścić olej w celu wymiany simmeringu i przeraziłem się jak zobaczyłem co wypłynęło z simka. Maź podobna kolorem do oleju wymieszanego z wodą o kolorze ości słoniowej z lekkim zielonkawym podbarwieniem. Nie mam pojęcia co poprzedni właściciel dolał zamiast oleju. Zastanawiam się czym to świństwo wypłukać , bez rozbierania silnika. Proszę poradźcie mi. Myślę , że jak zaleję silnik olejem bez płukania to morze się olej mimo to zciąć. Co robić? zdjąć dekiel i płukać , czy wlać coś przy zakręconym deklu a następnie spuścić i dolać oleju?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:04, 11 Wrz 2011    Temat postu:

Najlepiej wypłucz ropą. Wlej i odpal sima na chwilę i po tym przechyl by wyciekły wszystkie brudy z ropą. Nie zdejmuj dekla tylko wlej przez otwór i niech chwile pochodzi i spuść.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin