Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Po ilu kilometrach robić remont silnika?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sapog123
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:54, 09 Maj 2013    Temat postu: Po ilu kilometrach robić remont silnika?

siema mam pytanie dotyczące remontu silnika.
Po ilu tysiącach powinno się robić kapitalny remont?
Mam 17 tysięcy, oryginalny silnik, jeszcze ma plomby i nic w nim nie było ruszane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:08, 09 Maj 2013    Temat postu: Re: Po ilu kilometrach robić remont silnika?

sapog123 napisał:
siema mam pytanie dotyczące remontu silnika.
Po ilu tysiącach powinno się robić kapitalny remont?
Mam 17 tysięcy, oryginalny silnik, jeszcze ma plomby i nic w nim nie było ruszane.

Wiek i przebieg nie idzie tak w parze by się mogło wydawać.
Na to czy silnik się kwalifikuje do remontu składa się wiele czynników i jeżeli jedynym argumentem jaki podajesz jest przebieg to odpowiedź brzmi NIE RUSZAJ SILNIKA jeżeli nie masz zastrzeżeń do jego pracy.:look, a widzę że
"łapki Cię swędzą"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:10, 09 Maj 2013    Temat postu:

Witam, słuchaj to zależy od stanu części czyli czy wał ma luzy, czy łożyska mają luzy, czy jest słaby, czy pierścienie mocno dzwonią, ale tak średnio co 20-25 tys. km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sapog123
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:28, 09 Maj 2013    Temat postu:

Czy "łapki mnie swędza"? No nie powiem że nie Wide grin
Sprawa wygląda tak, głośno nie dzwoni, nie tak żeby mi to przeszkadzało. Jeśli jednak na gorącym silniku przekrocze 60 km/h
(skrzynia 4 biegowa) to jest taki odgłos jakby spadały kamyczki na cylinder i im szybciej jedziesz tym głośniej tak wali.
Luzy na wale to nie wiem czy są, jak ruszam magnetem lewo prawo góra dół to sie rusza, nie dużo ale lekki luz jest Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:43, 09 Maj 2013    Temat postu:

Jeżeli luz jest minimalny to na razie można go zignorować ale od czasu do czasu kontrola. Jeżeli po przez wydech cylindra widać na tłoku brązowo czarny nalot to można się pokusić o remont. Tak ogólnie jeżeli nie narzekasz na silnik to pozostaw go może na okres zimowy do remontu. Silnik jest DDR więc dasz do szlifu co też trochę potrwa. Zimą spokojnie zrobisz sobie to dokładnie, a teraz używałbym. Lepiej pojechać sobie nad jeziorko czy do znajomych, a nie papranie się w smarach Happy decyzja jaką podejmiesz będzie Twoja Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:05, 09 Maj 2013    Temat postu:

No dokładnie, jeżeli luz pionowy na wale jest minimalny i rys pionowych (głębokich) na cylindrze nie ma, i tłok nie jest przytarty (chociaż na tłoku DDR jest prawie niemożliwe) to narazie nic nie rób, zostaw sobie jak poprzednik mówi na zimę, wtedy będziesz miał więcej czasu żeby dokładnie silnik "sprawdzić"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:05, 09 Maj 2013    Temat postu:

Nie pisz pogrubionym
Remont się robi wtedy jak się zepsuje Wide grin. No chyba że masz multum kasy to możesz kiedy Ci się zachce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:09, 09 Maj 2013    Temat postu:

No masz rację, ale jak coś się w silniku posypie to i może coś innego rozwalić. Lepiej remontować jak czuje się że coś się pierniczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin