Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Paliwo cofa się do filtra powietrza 60/4/3 Amal 19

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pabelo97
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:57, 04 Maj 2015    Temat postu: Paliwo cofa się do filtra powietrza 60/4/3 Amal 19

Witam

Ostatnio złożyłem cały silniczek na nowo i napotkałem problem. Otóż Simson S51 ma muła na wolnych obrotach przy dodaniu gazu robi buu i zaraz się wkręca drugim i głównym problemem jest cofające się paliwo do filtra powietrza.
Jak się już wkręci to w miarę ma moc. Cylinder 60/4/3 gaźnik Amal 19, wiem ze przyczyną może być za wysoko iglica , ale iglice mam jak najniżej się dało i ciągle jest to samo. Może za duża dysza oryginalna (80) może za mała dysza powietrzna lub filtr. Niech się wypowie ktoś kto miał podobny problem.Oczywiście wszelka regulacja mieszanki nic nie daje , bo próbowałem. A pływaka w amalu nie da się regulować.

Z góry dzięki za pomoc Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:56, 04 Maj 2015    Temat postu:

Może mieć za mało powietrza. A weź ściąg filtr powietrza i zobacz czy się coś zmieni :P A zapłon jest dobrze ustawiony?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arceanes
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:05, 05 Maj 2015    Temat postu:

Mam podobny przypadek do twojego też mam amala 19 dysze to 80 czyli na iglicy i 39 dysza powietrza i strasznie się muli jak mu odrazu gazu dodaje albo jak chce jechać i tak samo jest na każdym biegu dopiero jak go wezme na wyskie obroy to jedzie ale jak na 2 wezme to dalej ma muła nwm co mam robić ale buczy jak mu gazu dodam odrazu na maksa tak jakby miał powietrza za duzo (cylider 60 kompresje ma bardzo dobrą zapłon też ma dobrze ustawiony na platynach on jest co za tym idzie iskra też jest dobra)
Dziś założyłem gumę powietrzną do gaźnika i chodzi lepiej ale dalej ma to do siebie że muli go po dodaniu całej manetki gazu i gaśnie natomiast gdy dodaje mu się stopniowo gaz to się wkręca na obroty. Simson dobrze chodzi na wolnych obrotach. Mam pytanie czy ta dysza powietrza jest za duża w porównaniu do tej 2 dyszy jaki ma być stosunek w tych gaźnikach tych dysz jakie mają być??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pabelo97
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:00, 10 Maj 2015    Temat postu:

Bez filtra jest to samo , zmieniłem dysze powietrza na mniejsza i dalej jest tak samo. Świeca bardzo jasna czyli za mało paliwa jakby. Zmiana iglic też nic nie zdziałała. Może mi ktoś przy okazji wytłumaczyć ustawienie gmp z 1.8 na 1.4
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:33, 10 Maj 2015    Temat postu:

Stator delikatnie obróć w lewo, wtedy będziesz miał 1,4 przed gmp.

Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Nie 23:34, 10 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:42, 12 Maj 2015    Temat postu:

Jak z 1,8 do 1,4 to chyba raczej w prawo. Poza tym takie radzenie to o kant dupy roztrzaskać, bo jak lekko obróci to równie dobrze może mieć 1,666. Poza tym przy pojemności 60ccm to dalej jest zapłon w 1,8 przed GMP
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:47, 12 Maj 2015    Temat postu:

Dobrze napisałem. Nie wprowadzaj kolegi w błąd. Do 60/4/3 zapłon ustawiamy 1,4 lub 1,2 przed GMP.

Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Wto 12:49, 12 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:38, 13 Maj 2015    Temat postu:

No dobra.. w wielokanałowcach miejsce w którym powinien następować zapłon nie musi być książkowy. Umownie dla 50 i 60 podaje się przecież 1,8 a dla 70 - 1,4. Już bezpieczniej trzymać się powiedzenia, że "każdy silnik pracuje inaczej" niż "to teraz dzieciaczki zapłon ustawiamy na...".

Poza tym jeżeli chcesz przestawić zapłon z 1,8 na 1,4 to drogi kolego co trzeba zrobić z zapłonem? Opóźnić go. A w którą stronę opóźniamy zapłon? W tym samym kierunku w którym kręci się wał, czyli, do makipaki, w prawo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:30, 13 Maj 2015    Temat postu:

Cytat:
Poza tym jeżeli chcesz przestawić zapłon z 1,8 na 1,4 to drogi kolego co trzeba zrobić z zapłonem? Opóźnić go.


Masz rację, zwracam honor.


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Śro 20:42, 13 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pabelo97
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:09, 15 Maj 2015    Temat postu:

Nikt nie ma pomysłu , nie dośc ze ciągle te paliwo strzela do filtra powietrza , to nie moge wyregulować wolnych obrotów , wskakuje na wyższe obroty trzyma na nich chwile i zaraz schodzi i zgaśnie , nie wiem kompletnie o co chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:41, 15 Maj 2015    Temat postu:

Opóźniłeś zapłon?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pabelo97
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:39, 16 Maj 2015    Temat postu:

Tak opóźniłem na 1.4 przed GMP , bez filtra idzie nieco lepiej , ale na wolnych i tak nie jest tak jak być powinno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaro5
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poddębice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:59, 17 Maj 2015    Temat postu:

Za duża dysza główna kolego.
Opuszczenie iglicy na sam dół powinno nieco polepszyć sprawę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pabelo97
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:11, 19 Maj 2015    Temat postu:

Dałem dysze 70 ( oryginalnie 80) powietrzną dałem 50 (oryginalnie 39) na mniejszych śruba od regulacji mieszanki musiała być wkręcona na max zeby jakkolwiek to chodziło. Po założeniu dyszy głównej 70 jest nieco lepiej włożyć jeszcze mniejsza?

Świeca lekko się barwi na kawę z mlekiem , jest sucha bez nagaru, ale wciąż jest problem z regulacją wolnych obrotów , nie zgaśnie ale to są za niskie obroty po dodaniu gazu chwilkę przymuli i potem się normalnie wkręci , choć na srednich obrotach podczas jazdy przymula na biegach szczególnie na 3 i 4 i przy ruszaniu jest dosyć słaby. Na full manecie problemu nie ma.


Przy okazji nasuwa mi się pytanie czy z gaźnika 19mm z dysza np 60 idzie więcej paliwa niż np 16mm z dyszą 70


Ostatnio zmieniony przez Pabelo97 dnia Wto 23:47, 19 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin